ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در ایسلند

رشته ارتودنسی در ایسلند

تحصیل در رشته ارتودنسی در ایسلند با وجود کیفیت بالای زندگی در این کشور، از نظر علمی شرایط مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار نمی دهد. ایسلند یکی از کشورهای فوق پیشرفته اروپایی برای زندگی است که جمعیتی بسیار کم را در خود جای داده است و به همین دلیل است که تمرکز چندانی بر روی کیفیت آموزش در این کشور نشده است. در برخی از رشته های مهندسی و فنی، دانشگاه های ایسلند موفق به کسب رتبه های مناسب شده اند اما در رشته های پزشکی مانند ارتودنسی شرایط تحصیل در این کشور متفاوت است و دانشجویان نمی توانند انتظار کیفیت عالی از دانشگاه های این کشور را داشته باشند

رشته ارتودنسی به عنوان یکی از بهترین رشته های تحصیل در گروه تخصص دندانپزشکی نیاز به کیفیت عالی آموزش دارد و این مسئله در ایسلند در دسترس نیست. البته نمی توان گفت که ایسلند مقصدی بد برای تحصیل در این رشته است چراکه شاخص هایی مانند تعداد دانشجوی بین المللی، تعداد دانشجوی بومی و شاخص هایی از این دست نیز در رتبه بندی های بین المللی دانشگاه ها اثر گذار است. از آن جا که ایسلند کشوری کم جمعیت است، نمی توان انتظار داشت که در شاخص های این چنینی، ایسلند توان رقابت با بسیاری از کشورهای جهان را داشته باشند برای آشنایی بهتر مخاطبان با شرایط تحصیل در رشته ارتودنسی در ایسلند، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله، به بررسی روند ورود به این رشته پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در ایسلند چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور در رشته ارتودنسی کدامند؟
  • آیا می توان با هزینه های اندک در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های ایسلند در رشته ارتودنسی چقدر طول می کشد؟
  • شرایط کار یک ارتودنتیست در ایسلند چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در ایسلند

افرادی که ایسلند را برای تحصیل خود در رشته ارتودنسی انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که رقابتی بسیار دشوار برای دریافت پذیرش پیش روی آن ها خواهد بود. در ایسلند تنها 3 دانشگاه این رشته را ارائه می کنند که تحصیل در 2 دانشگاه این کشور به دلیل وابستگی دولتی تقریبا ارزان است و به همین دلیل خیل عظیمی از متقاضیان خواهان ورود به دانشگاه های ایسلند در این رشته هستند. باید به این نکته اشاره داشت که با وجود این که دانشگاه های ایسلند در رتبه بندی های جهانی جایگاهی ندارند، در زمینه دریافت پذیرش مسیر سختی پیش روی دانشجویان قرار دارد.

باید به این نکته اشاره داشت که تحصیل دندانپزشکی در ایسلند، می تواند مسیر دریافت پذیرش در رشته ارتودنسی را برای دانشجویان خارجی بسیار هموارتر سازد. در حال حاضر، بهترین دانشگاه ایسلند برای تحصیل در رشته ارتودنسی، دانشگاه ایسلند است که در شهر ریکاویک در این کشور واقع شده است و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایسلند به حساب می آید. دانشگاه های ریکاویک و آکوریری نیز از دیگر دانشگاه های در دسترس برای تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور هستند که از نظر علمی سطحی ضعیف تر دارند. دوره تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور 4 ساله است و دانشجویان می توانند زبان انگلیسی را نیز برای تحصیل خود انتخاب کنند.

شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در ایسلند

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در ایسلند

برای اینکه فردی بتواند در کشور ایسلند به ادامه تحصیل بپردازد، این فرصت را خواهد داشت که تحصیلی ارزان قیمت را تجربه کند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بسیار مقرون به صرفه است و کمترین فشار به دانشجویان خارجی در این کشور وارد می شود. باید در نظر داشت به همین دلیل است که دانشجویان برای تحصیل در ایسلند در رشته ارتودنسی به بورسیه نیازی نخواهند داشت.

در سوی دیگر هزینه های زندگی در این کشور قرار دارد که چندان تفاوتی با سایر کشورهای مطرح اروپایی ندارد و دانشجویان برای تامین آن می توانند به مدت 15 ساعت در هفته، در این کشور به کار مشغول شده و از این طریق کلیه هزینه های خود را تامین کنند. در حال حاضر می توان ایسلند را به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی از نظر هزینه های تحصیل معرفی کرد و گراف زیر به خوبی این مسئله را به اثبات می رساند.

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی و زندگی در ایسلند

شرایط کار یک ارتودنتیست در ایسلند

افرادی که ایسلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت تا در این کشور به کار پس از تحصیل مشغول شوند و افراد متخصصی همچون ارتودنتیست ها شانس بسیار بالاتری برای رسیدن به کار در این کشور خواهند داشت. 3 سال کار در ایسلند به معنای رسیدن به اقامت دائمی این کشور خواهد بود و این امتیازی بزرگ برای اقامت در یکی از بهترین کشورهای حوزه شنگن است.

یک ارتودنتیست در این کشور به طور متوسط 1830000ISK (کرون ایسلند) در ماه درآمد کسب می کند و می تواند بهترین کیفیت زندگی از نظر اقتصادی را برای خود در این کشور به ارمغان آورد. ایسلند یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی با هزینه های کم است اما از نظر امتیاز مدرک، بسیاری از دانشگاه های این کشور نتوانسته اند رتبه مناسبی به دست آورند. در صورتی که به دنبال بهترین راه برای مهاجرت به کشورهای ارزشمند دنیا برای تحصیل هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *