ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در بلاروس

رشته ارتودنسی در بلاروس

رشته ارتودنسی در بلاروس ارزان قیمت تر از تحصیل در کشورهای مجارستان، کانادا، انگلیس، دانمارک، بلژیک و غیره می باشد. اما علیرغم مزیت هایی که بلاروس دارد از جمله هزینه های پایین تحصیل و زندگی، فراموش نشود که دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند. پس قبولی در دانشگاه های بلاروس در رشته ارتودنسی منجر نمی شود که فرد بتواند بعد از چند ترم تحصیلات خود را در دانشگاه های ایران ادامه دهد. همچنین فارغ التحصیلان این رشته در بلاروس، امکان نخواهند داشت که برای کار به ایران بیایند؛ چرا که مدرکشان مور تایید وزارت بهداشت ما نیست. نکات مهم دیگر در خصوص بلاروس این است که این کشور در حال توسعه می باشد، در ضمن قدرت خرید مردم بلاروس هم پایین است. پس فارغ التحصیلان رشته ارتودنسی در کشورهایی مثل آلمان، مجارستان و غیره، به مراتب سطح درآمد بالاتری از همتایان خود در بلاروس دارند.

بر خلاف بلاروس آیا کشور خوبی برای تحصیل است؟ بلاروس کشوری مهمان نواز با سطح تحصیلات بالا و مدارا با ساکنان خارجی است. بیش از 50 دانشگاه وجود دارد که پذیرای دانشجویان بین المللی هستند و امکان تحصیل در بلاروس را بدون مشکل رد ویزای دانشجویی فراهم می کنند. بلاروس به عنوان یکی از فقیرترین کشورها در محدوده جغرافیایی اروپا، ناتوانی در مراقبت صحیح از شهروندان خود مانعی ایجاد کرده است؛ سیستم بلاروس با نشان دادن نشانه ‌های بی ‌ثباتی خود، در طی یک رکود کوتاه دو ساله طی سال‌های 2015-2016 به شدت شکست خورد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص این کشور به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • مهاجرت به بلاروس برای ارتودنتیست ها چگونه است؟
  • سطح درآمد ارتودنتیست ها در این کشور چقدر است؟
  • هزینه تحصیل در بلاروس در رشته ارتودنسی چقدر می باشد؟

درآمد ارتودنتیست ها در بلاروس

ابتدائا ذکر این نکته ضروری است که نه وزارت بهداشت ایران مدرک دانشگاه های پزشکی بلاروس را می پذیرد نه با مدرک ارتودنسی، پزشکی، پرستاری، داروسازی و غیره ایران می توان در بلاروس کار کرد. پس راه کار در بلاروس برای علاقمندان حوزه ارتودنسی این است که از همان ابتدا مدرک تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه های بلاروس اخذ نمایند. شهروندان خارجی که دارای مدرک پزشکی، معادل تحصیلات عالی پزشکی جمهوری بلاروس هستند، می توانند برای اقامت بالینی VSMU درخواست دهند. سابقه کار الزامی نیست مدت دوره آموزش دستیاری بالینی برای اتباع خارجی کمتر از 24 ماه نیست؛ اما بهترین راه تحصیل در بلاروس می باشد که امکان کاریابی پس از فارغ التحصیلی و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزا کار بلاروس را فراهم می نماید.

برای ارتودنتیست ها در بلاروس هم موقعیت های کاری زیادی وجود دارد هم سطح درآمدشان نسبت به بسیاری دیگر از رشته ها در این کشور بالاتر است. البته در بلاروس کلا قدرت خرید مردم پایین است و در قیاس با کشورهای اروپای غربی مثل آلمان، حتی ارتودنتیست های بلاروس نیز سطح درآمد کم تری دارند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حداقل و حداکثر سطح درآمد ارتودنتیست ها در بلاروس طی سال 2022 مشخص می شود:

درآمد ماهانه ارتودنتیست ها در بلاروس

تحصیل رشته ارتودنسی در بلاروس

تحصیل در بلاروس هزینه های مناسبی دارد در حالی که این رشته جزو گران ترین ها در کل دنیا به حساب می آید؛ در حال حاضر حدود 6000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های بلاروس تحصیل می کنند. هزینه تحصیل در بلاروس با توجه به مقطع و رشته تحصیلی دانشجویان حدود 2000$ تا 35000$ (دلار آمریکا) می باشد و امکان اقامت در خوابگاه برای تمامی دانشجویان بین المللی وجود دارد. لازم به ذکر است دانشگاه های دولتی بلاروس هزینه های معقول تری دارند و شهریه آن ها برای رشته ارتودنسی سالانه بین 6500$ تا 15000$ (دلار آمریکا) می باشد. بلاروس مرکز دانشگاه های پزشکی به رسمیت شناخته شده سازمان جهانی بهداشت با کیفیت بسیار بالای آموزش پزشکی است. مدرک ارتودنسی کسب شده از هر یک از دانشگاه های زیر در سراسر جهان مفتخر است؛ 4 دانشگاه پزشکی در بلاروس وجود دارد و همه آنها متعلق به دولت هستند.

دانشگاه های بلاروس به منظور تحصیل رشته ارتودنسی عبارت هستند از:

  • Vitebsk State Medical University
  • Gomel State Medical University
  • Belarusian State Medical University
  • Grodno State Medical University

تحصیل رشته ارتودنسی در بلاروس

کار ضمن تحصیل رشته ارتودنسی در بلاروس

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در بلاروس نیز باید مدنظر قرار داشته باشد که البته پایین تر از روسیه و مجارستان می باشد. در سال 2022 هزینه زندگی در بلاروس برای دانشجویان ماهانه حدود 450$ (دلار آمریکا) می باشد. البته بخشی از آن را می توان با مشغول شدن به کار دانشجویی در بلاروس تامین نمود؛ مجوز کار مورد نیاز نیست (شما می توانید همتراز با دانشجویان بلاروس کار کنید). در 2022 به طور کلی، وضعیت حقوقی اتباع خارجی شاغل همانطور که در قانون «در مورد وضعیت حقوقی اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت در جمهوری بلاروس» تعریف شده است.

بسیاری از برنامه های دانشگاهی و برنامه های کالج در سراسر جهان به دانشجویان اجازه می دهد تا به صورت نیمه وقت و ترجیحاً 20 ساعت در هفته کار کنند؛ اما در 2022 در هیچ موردی اجازه کار بیش از 30/35 ساعت در هفته را ندارید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته ارتودنسی در بلاروس و شرایط سال 2022 آن توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *