ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در دومینیکا

رشته ارتودنسی در دومینیکا

انتخاب تحصیل در رشته ارتودنسی در دومینیکا می تواند فشارهای روانی زیادی را برای رسیدن به کار در آینده بر روی فارغ التحصیلان این رشته ایجاد کند. دومینیکا یکی از کشورهای آمریکای مرکزی است که کیفیت زندگی در آن در سطح خوبی قرار ندارد ولی اعتباری که پاسپورت این کشور به همراه دارد، بسیاری از سرمایه گذاران را به سمت این کشور می کشاند. شرایط تحصیل در این کشور چندان مناسب نیست و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که فردی از یک کشور نسبتا پیشرفته و حتی در حال توسعه، به منظور تحصیل در خارج از کشور، دومینیکا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کند.

برای تحصیل در رشته ارتودنسی در این کشور گزینه های بسیار محدودی وجود دارد و دانشجویان کمی می توانند پذیرش تحصیلی خود در این رشته را به دست آورند. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که زبان تحصیل در این کشور انگلیسی است و این مسئله می تواند برای بسیاری از افراد جذابیت هایی را به همراه داشته باشد. افرادی که رشته ارتودنسی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، باید مدرک تحصیلی قبلی خود در رشته دندانپزشکی را اخذ کرده و آماده ورود به این دوره تخصص باشند. از آن جا که در طول سال های اخیر توجه به پروسه تحصیل به کشورهای کمتر شناخته شده اهمیت یافته است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته ارتودنسی در دومینیکا پرداخته اند.

  • آیا دومینیکا مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته ارتودنسی است؟
  • دانشگاه های ارائه کننده رشته ارتودنسی در این کشور کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار در دومینیکا اقامت دریافت کرد؟

تحصیل رشته ارتودنسی در دومینیکا؛ انتخاب درست یا اشتباه

برای این که دانشجویان بتوانند نسبت به کیفیت و چند و چون انتخاب خود در کشور دومینیکا اطلاعات کافی در اختیار داشته باشند، بهتر است اطلاعات دقیق تری در رابطه با این موضوع به دست آورند. برای تحصیل در رشته ارتودنسی در این کشور امتیازات مختلفی را می توان در نظر گرفت که یکی از بزرگ ترین آن ها، امکان تحصیل به زبان انگلیسی است. دانشجویان برای ورود به رشته ارتودنسی در اکثر کشورهای پیشرفته جهان، به حداقل نمره 6.5 آیلتس نیاز خواهند داشت اما در این کشور در برخی از مواقع نمره 6 نیز می تواند گره گشا باشد. برای ورود به رشته ارتودنسی در کشورهای پیشرفته جهان، دو سال سابقه کار در حوزه دندانپزشکی پس از تحصیل کفایت می کند اما می توان در دومینیکا با تکیه بر دوره کارآموزی حین تحصیل نیز پذیرش تحصیلی خود در رشته ارتودنسی را به دست آورد.

باید به این نکته اشاره داشت که در این کشور دانشگاه های اندکی برای تحصیل در رشته ارتودنسی وجود دارد و این مسئله می تواند قدرت انتخاب متقاضیان را به حداقل برساند. مهم ترین دانشگاه های کشور دومینیکا برای تحصیل در رشته ارتودنسی عبارتند از:

  • ایبرو آمریکایی
  • اتونوموس سانتو دومینگو
  • پونتیفیکا کاتولیک مادره ای مائسترا

متقاضیان تحصیل در دومینیکا باید به این نکته توجه داشته باشند که در بسیاری از کشورهای دنیا این 3 دانشگاه مورد تایید نیستند و شرایط کار به عنوان یک ارتودنتیست با تحصیل در این دانشگاه ها برای آن ها ایجاد نخواهد شد.

تحصیل رشته ارتودنسی در دومینیکا

تحصیل رشته ارتودنسی در دومینیکا با بورسیه تحصیلی

یکی از متداول ترین روش ها برای تحصیل رشته ارتودنسی در دومینیکا، اخذ بورسیه تحصیلی این کشور می باشد. به عبارت دیگر، دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل رشته ارتودنسی در دومینیکا هستند، اما بضاعت مالی کافی برای تحصیل در این کشور را ندارند می توانند برای بورسیه تحصیلی دومینیکا درخواست دهند. دولت دومینیکا با همکاری دانشگاه های دندانپزشکی این کشور، برای اتباع خارجی مستعد که بضاعت مالی کافی را ندارند بورسیه های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهند. البته لازم به ذکر است که بورسیه های تحصیلی دومینیکا در رشته ارتودنسی اغلب بر اساس شایستگی به دانشجویان بین المللی اعطا می شود.

در نمودار زیر می توانید روند اعطای بورسیه تحصیل دومینیکا در رشته ارتودنسی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعطای بورسیه تحصیل دومینیکا در رشته ارتودنسی

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در دومینیکا

افرادی که دومینیکا را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، هزینه های زیادی برای تحصیل پرداخت نمی کنند و این می تواند یکی از امتیازاتی باشد که تحصیل در این کشور به همراه دارد. البته همین هزینه کم در مقایسه با کیفیت آموزش در این کشور بسیار زیاد به نظر می رسد و نمی توان انتظار داشت که تناسب مناسبی را بتوان بین این دو موضوع پیدا کرد.

هزینه اعزام دانشجو به دومینیکا برای دانشجویان رشته ارتودنسی می تواند زمانی بیشتر خود را جلوه دهد که از این مسئله آگاهی به دست آورد که امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور وجود ندارد و دانشجویان نمی توانند در طول دوره تحصیلی خود در این کشور به راحتی به کار مشغول شوند. در حقیقت هیچ گونه منبع درآمدی در اختیار آن ها نیست و کلیه هزینه ها را باید شخصا پرداخت کنند. در گراف زیر می توان اطلاعات تکمیلی در این خصوص را به دست آورد.

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی و زندگی در دومینیکا

شرایط کار یک ارتودنتیست در دومینیکا

برای این که فردی بتواند در دومینیکا به کار مشغول شود، باید یک پیشنهاد کاری از این کشور در اختیار داشته باشد و این اتفاق به سمت غیرممکن میل می کند ولی دانشجویان خارجی که مدرک خود را در این کشور به دست آورده باشند، شانس بسیار خوبی برای رسیدن به این خواسته خود خواهند داشت.

در حال حاضر یک ارتودنتیست در این کشور می تواند در حدود 46900DOP (پزو) در ماه درآمد داشته باشد و این مبلغی بسیار مناسب برای زندگی در این کشور است. پس از 5 سال کار کردن در دومینیکا می توان به اقامت دائم این کشور رسید و پس از 7 سال برای دریافت پاسپورت معتبر این کشور اقدام کرد. با این حال باید در نظر داشت که کیفیت زندگی در این کشور چندان مناسب نیست و مسیرهای هموارتری برای رسیدن به این خواسته وجود دارد. در صورتی که بهترین ها را برای آینده خود می خواهید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته ارتودنسی در دومینیکا

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در دومینیکا پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا آزمون ورودی برای تحصیل رشته ارتودنسی در دومینیکا وجود دارد؟ همانند اغلب کشورهای مدرن جهان، تحصیل رشته ارتودنسی در دومینیکا نیز با شرکت در امتحانات ورودی دانشگاه های این کشور آغاز می شود.
  • آیا برای تحصیل رشته ارتودنسی در دومینیکا به ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته ارتودنسی در دومینیکا هستند، قبل از اعزام به این کشور باید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *