ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در روسیه

رشته ارتودنسی در روسیه

روسیه به عنوان یکی از کشورهای نزدیک ایران، توجه بسیاری را به خود جلب کرده و تحصیل رشته ارتودنسی در روسیه یکی از این گزینه ها است. دانشگاه های روسیه در رشته های مهندسی پیشرفت بسیار چشمگیری را تجربه کرده اند و برخی از دانشگاه های این کشور را می توان به عنوان رقیبی جدی برای دانشگاه های برتر جهان معرفی کرد اما باید در نظر داشت که در رشته های مرتبط با علوم پزشکی، هنوز فاصله بسیار زیادی میان این کشور و دانشگاه های تراز اول جهان وجود دارد و رشته ارتودنسی نیز بی تاثیر از این اتفاق نبوده است.

دانشگاه های روسیه برای ارائه اجازه ورود به دانشجویان خارجی، از آن ها نمره قبولی آزمون های مربوط به دوره پادفک را طلب می کنند و این یکی از مهم ترین محدودیت هایی است که دانشجویان در این کشور با آن روبرو خواهند بود. هزینه های تحصیل در این کشور تقریبا مناسب است و امکان آموزش به زبان انگلیسی نیز برای دانشجویان فراهم شده است. به طور کلی می توان گفت که انتخاب رشته ارتودنسی در این کشور می تواند امتیازات و همچنین معایب مشخصی را به همراه خود داشته باشد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله اطلاعات دقیق تری در رابطه با شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در روسیه را ارائه خواهند کرد.

  • شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور چیست؟
  • آیا فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در روسیه نیاز به شرکت در دوره پادفک دارند؟
  • آیا دانشگاه های ارائه کننده رشته ارتودنسی در روسیه دارای اعتبار کافی هستند؟
  • طول دوره تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در روسیه چقدر است؟
  • شرایط کار یک ارتودنتیست در روسیه چگونه است؟

معرفی رشته ارتودنسی در روسیه

رشته ارتودنسی به عنوان یکی از گرایش های مربوط به رشته دندانپزشکی است و به همین دلیل است که تنها فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی می توانند این رشته را به عنوان دوره تخصص خود انتخاب کنند. توجه به زیبایی های دندان سبب شده است تا رشته ارتودنسی در بسیاری از کشورهای جهان از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار شود و متوسط درامد متخصصان این زمینه نیز به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

در روسیه دانشگاه های بسیار زیادی برای تحصیل رشته ارتودنسی وجود دارد اما باید به این نکته اشاره کرد که درصد قابل توجهی از آن ها نتوانسته اند در رتبه های برتر جهان در این رشته را به دست آورند و نام آن ها نیز در فهرست دانشگاه های ارائه کننده این رشته دیده نمی شود. برخی از مهم ترین دانشگاه های رشته ارتودنسی در روسیه عبارتند از:

  • (857) آکادمی پزشکی مسکو
  • (961) دانشگاه RUDN
  • (995) دانشگاه ایالتی مسکو
  • (1007) دانشگاه سنت پطرزبورگ
  • (1013) دانشگاه پزشکی پاولوف

برای تحصیل در رشته ارتودنسی در روسیه، دانشجویان موظف هستند که دوره پادفک را در این کشور با موفقیت پشت سر بگذارند ولی افرادی که تحصیل رشته دندانپزشکی در روسیه را تجربه کرده باشند، نیازی به دریافت این مدرک نخواهند داشت چرا که در دوره قبلی آموزش دانشگاهی خود آن را به دست آورده اند.

معرفی رشته ارتودنسی در روسیه

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در روسیه

یکی از امتیازاتی که تحصیل رشته ارتودنسی در روسیه می تواند به همرها داشته باشد، هزینه های کمی است که دانشجویان به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر در جهان برای تحصیل در این کشور پرداخت می کنند. متوسط شهریه سالیانه در نظر گرفته شده برای دانشجویان خارجی در رشته ارتودنسی در روسیه می تواند از 4500$ تا 17800$ (دلار) در سال متغیر باشد. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که دانشگاه های متعددی در روسیه برای تحصیل در این رشته اعم از دولتی و خصوصی وجود دارد و به همین دلیل است که پیش از انتخاب هر دانشگاه باید به جزئیات انتخاب آن توجه داشت.

هزینه زندگی در روسیه نیز به شهر محل زندگی دانشجویان وابسته است و می توان گفت که برای گذراندن زندگی در این کشور، یک دانشجوی خارجی به حدود 350$ تا 650$ (دلار) در ماه نیاز خواهد داشت. به تازگی به دانشجویان خارجی در روسیه نیز مهلت کار ضمن تحصیل داده شده است و این امتیاز می تواند مسیر تامین هزینه های زندگی در این کشور را ساده تر کند. با توجه به کلیات ارائه شده، می توان امتیازات تحصیل رشته ارتودنسی در روسیه را به شرح زیر بیان کرد.

امتیازات تحصیل رشته ارتودنسی در روسیه

شرایط کار یک ارتودنتیست در روسیه

افراد زیادی از ایران به دنبال کار در روسیه هستند اما باید در نظر داشت که کیفیت زندگی در این کشور با توجه به تنش های جهانی بوجود آمده، یک چالش جدی برای افراد ایجاد خواهد کرد. با وجود این که یک ارتودنتیست در این کشور می تواند درامدی در حدود 140000RUB (روبل) در ماه را به دست آورد، اما نمی توان توصیه کرد که این کشور را در شرایط کنونی برای مقصد تحصیل و زندگی خود انتخاب کرد.

توصیه اکید ما بر آن است که پیش از هرگونه انتخاب نهایی در رابطه با مهاجرت، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا با بررسی رزومه و توانمندی های شما، گزینه های در دسترس را پیش روی شما قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *