ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در رومانی

رشته ارتودنسی در رومانی

تحصیل در رشته ارتودنسی در رومانی می تواند آغاز مسیر ورود به کشورهای برتر اروپایی برای کار در حوزه دندانپزشکی و دریافت اقامت دائم باشد. در صورتی که فردی رزومه سطح عالی تحصیلی را در اختیار داشته باشد، انتخاب رومانی به عنوان مقصد تحصیلی در رشته ارتودنسی می تواند یک اشتباه نسبی ارزیابی شود اما باید در نظر داشت که این کشور یکی از بهترین دروازه های ورود به حوزه شنگن برای دریافت اقامت به حساب می آید. در رومانی دانشگاه های محدودی برای رشته ارتودنسی وجود دارد اما خوشبختانه رقابت چندانی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور وجود ندارد.

رشته ارتودنسی به عنوان یکی از رشته های تخصص دندانپزشکی، در کشور رومانی در دوره های 4 ساله ارائه می شود و افراد پس از تحصیل در این رشته می توانند نه تنها در این کشور، بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر به کار در این زمینه مشغول شده و از نظر اقتصادی شرایط مناسب تری نسبت به گذشته برای خود ایجاد کنند. یکی از امتیازاتی که انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی می تواند به همراه داشته باشد، مجموعه هزینه های مناسبی است که حتی در رشته ای مانند ارتودنسی نیز می توان به آن دست پیدا کرد. در حال حاضر مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته ارتودنسی در رومانی خواهند پرداخت تا علاقمندان به این رشته بتوانند انتخاب شایسته ای در این مسیر داشته باشند.

  • شرایط تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور چیست؟
  • بهترین دانشگاه های رومانی برای تحصیل در رشته ارتودنسی کدامند؟
  • مجموعه هزینه های تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در رومانی، در این کشور به عنوان یک ارتودنتیست درآمد بالا داشت؟

معرفی دانشگاه های رشته ارتودنسی در رومانی

افرادی که رومانی را برای تحصیل خود در رشته ارتودنسی انتخاب کرده باشند، دانشگاه های معتبر محدودی را پیش روی خود خواهند داشت و این مسئله می تواند یک چالش جدی برای علاقمندان به این رشته در رومانی باشد. در حال حاضر 4 دانشگاه رومانی توانسته اند در رتبه بندی های جهانی جایگاه مناسبی برای خود پیدا کنند و این مسئله ای قابل تامل برای علاقمندان به تحصیل در این کشور است.

برترین دانشگاه های رشته ارتودنسی در رومانی

هر فرد باید با توجه به رزومه تحصیلی خود تصمیم بگیرد که آیا تحصیل در رشته ارتودنسی در رومانی می تواند برای او یک امتیاز به حساب آید یا خیر. برای ورود ساده تر به هر یک از این دانشگاه ها، می توان تحصیل دندانپزشکی در رومانی را پشت سر گذاشت که البته مختص به افرادی است که هنوز تصمیمی برای ورود به دانشگاه در این رشته نگرفته اند. باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های رومانی در ایران به تایید وزارت بهداشت نرسیده اند و این بزرگ ترین چالشی است که در مسیر بازگشت و کار در ایران برای آن ها قرار دارد.

دانشجویان خارجی در رومانی می توانند به زبان انگلیسی نیز در رشته ارتودنسی به ادامه تحصیل مشغول شوند و در اختیار داشتن نمره آیلتس 6 نیز می تواند برای دریافت پذیرش اولیه از دانشگاه های این کشور، نمره ای بسیار مناسب ارزیابی شود.

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در رومانی

یکی از بزرگ ترین امتیازاتی که تحصیل در رشته ارتودنسی در این کشور می تواند برای دانشجویان خارجی به همراه داشته باشد آن است که دانشجویان در طول 4 سال دوره تحصیل خود در این کشور به هزینه های زیادی برای تحصیل و زندگی در این کشور، به نسبت بسیاری از کشورهای دیگر، نیازی نخواهند داشت. کاهش تنش های اقتصادی می تواند احتمال رسیدن به موفقیت را برای دانشجویان تا حد بسیار زیادی افزایش دهد. هزینه های زندگی در رومانی را در این متن مطالعه کنید.

متوسط هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در این کشور برای یک شهروند خارجی در حدود 4200€ تا 5700€ (یورو) در سال است و اگرچه دانشجویان شانسی برای دریافت بورسیه های سنگین در این کشور ندارند اما می توان آن را مبلغی نسبتا مناسب ارزیابی کرد. هزینه زندگی در این کشور نیز بسیار ارزان است و برای یک ماه زندگی در این کشور، 400€ (یورو) نیز می تواند مبلغی بسیار ارزنده برای رسیدن به کیفیت عالی زندگی دانشجویی باشد. به طور متوسط، دانشجویان خارجی از طریق کار دانشجویی در این کشور می توانند در حدود 320€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشند.

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در رومانی

شرایط کار یک ارتودنتیست در رومانی

انچه که در رابطه با تحصیل در رومانی و بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، امکان کار پس از تحصیل در هریک از این کشورها است. دانشجویان رشته ارتودنسی در این کشور می توانند با دریافت مدرک خود به عنوان یک کاندید جدی برای رسیدن به کار در این کشور قلمداد شده و از این طریق ویزای کار رومانی را نیز به دست آورند. به طور متوسط می توان به عنوان یک ارتودنتیست در این کشور 26900RON (لئوی رومانی) در ماه درآمد کسب کرد و کیفیت بسیارخوبی از زندگی را در این کشور تجربه کرد. در صورتی که مسیر مهاجرت به رومانی برای شما جذاب است یا می خواهید اطلاعات خود در خصوصی مهاجرت به کشورهای مختلف جهان را تقویت کنید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *