ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در صربستان

رشته ارتودنسی در صربستان

رشته ارتودنسی در صربستان هزینه های کم تری نسبت به مجارستان، دانمارک و غیره دارد، ولی توجه شود کشوری در حال توسعه است. علاوه بر اقتصادی که هنوز رشد پیدا نکرده، در صربستان قدرت خرید پایین، سطح درآمد کم، آموزش ضعیف و موقعیت های شغلی با تنوع کم تری هستند؛ هیچ مقصد تحصیلی اروپای شرقی بین ‌المللی از نظر منحصربه‌ فرد بودن رقیب صربستان نیست و هیچ زمانی در زندگی بهتر از یک دانشجوی بین ‌المللی برای پذیرش روحیه اکتشاف و هیچ مکانی بهتر از NSU برای انجام این کار وجود ندارد. صربستان با تاریخ و فرهنگ باورنکردنی، زندگی شبانه شاد و هزینه های نسبتاً کم، به گزینه ای معتبر برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. 8 دانشگاه دولتی و 10 دانشگاه خصوصی وجود دارد که استانداردهای باورنکردنی آموزش عالی را با دوره های آموزشی فراوان به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

دانشجویان در صورت نیاز به درآمد اضافی، مجاز به کار پاره وقت با ویزای دانشجویی خود هستند ودانشجویان بین المللی که بیش از 90 روز در صربستان تحصیل می کنند به ویزای اقامت موقت نیاز دارند. دانشجویان در صورت نیاز به درآمد اضافی، مجاز به کار پاره وقت با ویزای دانشجویی خود هستند و اخذ ویزای اقامت موقت به طور معمول حدود 3 هفته طول می کشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد مهاجرت به صربستان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد ارتودنتیست ها در صربستان چقدر است؟
  • شهریه دانشگاه های صربستان برای تحصیل رشته ارتودنسی چه میزان می باشد؟
  • بهترین دانشگاه های صربستان برای تحصیل رشته ارتودنسی کدام اند؟
  • کار پس از تحصیل در صربستان 2022 چه شرایطی دارد؟

درآمد ارتودنتیست ها در صربستان

اخذ اقامت و کار در صربستان دشوار نیست اما به طور کلی موقعیت های کاری در این کشور فراوان نیست و نرخ بیکاری این کشور نسبت به ترکمنستان، گرجستان و غیره، پایین تر می باشد و سطح درآمد و قدرت خرید نیز به مراتب بالاتر است. ارتودنتیست ها در صربستان برای کاریابی مشکلی نخواهند داشت. سطح درآمد آن ها نیز بالا می باشد که این موضوع در نمودار ذیل به خوبی نشان داده شده است:

درآمد ماهانه ارتودنتیست ها در صربستان

دانشجویان خارجی از جمله ایرانیان، در صورت نیاز به درآمد اضافی، مجاز به کار پاره وقت با ویزای دانشجویی خود هستند؛ دانشجویان بین المللی که بیش از 90 روز در صربستان تحصیل می کنند به ویزای اقامت موقت نیاز دارند. در سال 2022 با توجه به قوانین موجود صربستان اخذ ویزای اقامت موقت به طور معمول حدود 3 هفته طول می کشد. اقامت دائم را می توان در 5 سال دریافت کرد پس از حداقل 5 سال اقامت، می توان اقامت دائم را دریافت کرد؛ در ضمن دو بار ورود لازم است دو بازدید در صربستان الزامی است؛ اول برای دریافت “کارت سفید” و ثبت درخواست، دوم برای دریافت مجوز اقامت در 30 تا 35 روز کاری.

تحصیل رشته ارتودنسی در صربستان

تحصیل در صربستان رایگان نیست اما کم هزینه است چه از نظر شهریه دانشگاه چه هزینه زندگی در صربستان. شهریه دانشگاه های صربستان برای رشته ارتودنسی متفاوت است اما معمولا سالانه 7000$ (دلار آمریکا) می باشد. تحصیل پزشکی در صربستان می تواند در یکی از برترین دانشگاه های این کشور بسیار مفید باشد؛ مکان اصلی برای تحصیل، پایتخت بلگراد است، جایی که دانشجویان به دانشگاه دولتی بلگراد می روند. زندگی دانشجویی در بلگراد طیف وسیعی از فرصت ها را برای تحصیل و همچنین اجتماعی شدن و کار ارائه می دهد؛ صربستان با تاریخ و فرهنگ باورنکردنی، زندگی شبانه وحشی و هزینه های نسبتاً کم، به گزینه ای معتبر برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. 8 دانشگاه دولتی و 10 دانشگاه خصوصی در سال 2022 وجود دارد که استانداردهای باورنکردنی آموزش عالی را با دوره های آموزشی فراوان به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

تحصیل رشته ارتودنسی در صربستان

بهترین دانشگاه برای رشته ارتودنسی در صربستان

ممتازترین دانشگاه های صربستان برای تحصیل رشته ارتودنسی عبارت هستند از:

  • University of Belgrade Faculty of Medicine
  • University of Kragujevac Faculty of Medical Sciences

اکثر دوره ها به زبان صربی تدریس می شوند، اما برخی از برنامه ها و دوره ها به زبان انگلیسی در دسترس هستند؛ دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در صربستان را دارند به طور معمول باید قبل از شروع تحصیل در رشته دانشگاهی خود، 1 سال آموزش زبان را در صربستان بگذرانند. اگر شما یک خارجی هستید که حداقل به مدت 3 سال با یکی از اتباع جمهوری صربستان ازدواج کرده اید و اقامت دائم جمهوری صربستان را دریافت کرده اید، در صورت ارائه مدرک تابعیت جمهوری صربستان ممکن است پذیرفته شوید.

تابعیت صربستان برای دانشجویان

ماده 23 قانون شهروندی تصریح می کند که هر تبعه خارجی با تبار صرب حق دارد با درخواست کتبی تابعیت صربستان را دریافت کند؛ این قانون همچنین اجازه تابعیت مضاعف را می دهد و به افراد این حق را می دهد که تابعیت فعلی خود را حفظ کرده و تابعیت صربستان را دریافت کنند. صربستان به طور کلی بسیار امن است؛ یعنی این کشور در فهرست امن ترین و خطرناک ترین کشورها در رتبه 31 از 162 قرار دارد. مردم آن بسیار مهربان و خوشحال هستند که به شما کمک می کنند، و به خصوص گردشگران نباید در صربستان با مشکلات بزرگتری مواجه شوند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص ارتودنسی در صربستان توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *