ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در قطر

رشته ارتودنسی در قطر

برای تحصیل رشته ارتودنسی در قطر دانشجویان گزینه های محدود و البته نه چندان معتبری را پیش روی خود دارند و این مسئله ای با اهمیت بالا است. افرادی که قطر را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که کیفیت آموزش در این کشور به صورت قابل توجهی کم است و افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، محدودیت های بسیار زیادی را برای آینده کاری خود ایجاد کرده اند. هزینه های تحصیل در این کشور نیز با توجه به کیفیت آموزش در این کشور بسیار سنگین است و این خود عامل بازدارنده دیگری برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی است.

افرادی که در رشته دندانپزشکی مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت که در رشته ارتودنسی به عنوان یک دوره تخصصی شرکت کرده و از این طریق به مدرک تحصیلی خود اعتبار چندین برابری اضافه کنند. شرایط ورود به دانشگاه های قطر در این رشته چندان دشوار نیست و به همین دلیل می توان دید که جمعیت زیادی در آسیا تمایل به زندگی در این کشور به عنوان دانشجو را دارند. باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر دانشگاه های قطر مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند ولی مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل در رشته ارتودنسی در قطر را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

  • بهترین دانشگاه های قطر برای ادامه تحصیل در رشته ارتودنسی کدامند؟
  • آیا می تواند در قطر به عنوان یک دانشجوی خارجی بورسیه دریافت کرد؟
  • شرایط کار ضمن تحصیل در قطر چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در قطر چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، در حوزه ارتودنسی در قطر کار کرد؟

شرایط تحصیل در رشته ارتودنسی در قطر

افرادی که قطر را به عنوان مقصد تحصلی خود انتخاب می کنند، نباید انتظار داشته باشند که مطابق با استانداردهای جهانی آموزش ببینند چراکه دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی هیچ گونه جایگاهی را به دست نیاورده اند. افرادی که رشته ارتودنسی را در این کشور انتخاب می کنند تنها می توانند از مزیت تحصیل در قطر به زبان انگلیسی استفاده کنند. در رتبه بندی های جهانی، نامی از دانشگاه های قطر در رشته ارتودنسی دیده نمی شود و به همین دلیل نمی توان از نظر علمی آن را مورد تایید قرار داد.

افرادی که قطر را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته ارتودنسی انتخاب می کنند، می توانند در جامعه قطر یا همان دانشگاه قطر در دوحه به ادامه تحصیل مشغول شوند و این بهترین گزینه در دسترس آن ها است. در سوی دیگر دانشگاه A & M تگزاس در قطر نیز یکی از دانشگاه های در دسترس برای تحصیل در این رشته به حساب می آید. یک ساده در رابطه با شرایط تحصیل و البته هزینه های موجود در این مسیر، می تواند به افراد نشان دهد که تحصیل در این کشور نمی تواند اهمیت چندانی داشته باشد و یک مسیر پر هزینه مهاجرتی به حساب می آید.

شرایط تحصیل در رشته ارتودنسی در قطر

هزینه تحصیل رشته ارتودنسی در قطر

برای افرادی که قطر را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، در اختیار داشتن بودجه های سنگین یک الزام به حساب می آید. برای دانشجویان غیر بومی استفاده از بورسیه های تحصیلی ممکن نیست و به همین دلیل باید در نظر داشت که دانشجویان نمی توانند راهی برای کاهش هزینه های تحصیلی خود در این کشور پیدا کنند.

هزینه تحصیل در رشته ارتودنسی برای دانشجویان خارجی در قطر در حدود 18000$ تا 36000$ (دلار) در طول یک سال تحصیلی است و دانشجویان بر اساس دروسی که در طول یک ترم خواهند داشت باید هزینه های متفاوتی را پرداخت کنند.

هزینه زندگی در قطر نیز با توجه به خدمات ارائه شده در این کشور بسیار متفاوت از بسیاری از کشورهای جهان است و نمی توان آن را کم یا ارزان ارزیابی کرد. در حال حاضر قطر یکی از پرهزینه ترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته ارتودنسی است. در گراف زیر می توان اطلاعات جزئی تری در رابطه با یک سال تحصیل در این کشور در رشته ارتودنسی به دست آورد.

هزینه کلی تحصیل رشته ارتودنسی و زندگی در قطر

شرایط کار یک ارتودنتیست در قطر

آنچه بسیاری از افراد را به سمت تحصیل در قطر می کشاند، شرایط کار در این کشور است. بسیاری از افراد برای رسیدن به موفقیت در قطر، می توانند از مسیر دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام کنند و شرایط برای ارتودنتیست ها نیز مشابه است. یک ارتودنتیست در قطر به طور متوسط 43000QAR (ريال قطر) در ماه درآمد کسب می کند و این یک مبلغ بسیار عالی است اما باید در نظر داشت که برای تبدیل شدن به یک ارتودنتیست در این کشور نیز باید مبالغ بسیار سنگینی را پرداخت کرد.

توصیه بر آن است که در صورت تمایل به کار در قطر، کشوری ارزان تر را برای تحصیل انتخاب کرد و پس از آن با شرکت در آزمون پرومتریک، شرایط مناسبی برای کار خود در این کشور ایجاد کرد. در صورتی که به جستجوی کشورهای ارزان و با کیفیت در جهان برای ادامه تحصیل هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *