ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در نروژ

رشته ارتودنسی در نروژ

رشته ارتودنسی در نروژ رایگان است منتهی لازم به ذکر است که به منظور آغاز تحصیل در رشته مزبور لازم است فرد به زبان نروژی تسلط کامل داشته باشد و در آزمون ورودی دانشگاه ها پذیرفته شود. دانشگاه های دولتی در نروژ بدون توجه به کشور مبدأ دانشجو، شهریه از دانشجویان دریافت نمی کنند؛ این یک فرصت منحصر به فرد برای دریافت مدرک در یک دانشگاه با کیفیت بدون هیچ هزینه ای است و یکی از دلایل بسیاری است که نروژ به کشوری جذاب برای دانشجویان خارجی تبدیل شده است. نروژ کشوری است که آموزش عالی را به سطح بین المللی منحصر به فردی می رساند واکثر دانشگاه های دولتی نروژ هیچ شهریه ای دریافت نمی کنند. این امر در مورد همه دانشجویان بین المللی صرف نظر از کشور مبدا آنها اعمال می شود؛ تحصیل در خارج از کشور در نروژ یک تجربه چالش برانگیز اما ارزشمند خواهد بود.

لازم به ذکر است که در سال 2022 تحصیل در نروژ منجر به یک مدرک علمی ارزشمند می شود که افزوده قابل توجهی به CV شما خواهد بود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد مهاجرت به نروژ به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد ارتودنتیست ها در نروژ چقدر است؟
  • آیا امکان تحصیل در نروژ به صورت رایگان در رشته ارتودنسی وجود دارد؟
  • ممتازترین دانشگاه های نروژ با امکان تحصیل رشته ارتودنسی کدام اند؟

درآمد ارتودنتیست ها در نروژ

کار در نروژ فراوان است ولی نکته مهمی که وجود دارد این می باشد که همانند سایر کشورهای دنیا، کسی که مدرک ارتودنسی را از یکی از دانشگاه های ایران اخذ کرده با این مدرک به تنهایی امکان کار در نروژ را ندارد. پس باید به زبان نروژی تسلط پیدا کند و دوره های معادلسازی را بگذراند. به همین دلیل است که بعضا پیشنهاد می شود افراد از همان ابتدا رمز ورود خود به نروژ را تحصیل قرار دهند؛ منتهی دشواری دیگری که در این خصوص وجود دارد عدم امکان تحصیل رشته ارتودنسی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی نروژ می باشد که در ادامه بیشتر به ان پرداخته خواهد شد.

اگر کسی به لحاظ قبولی در دانشگاه های نروژ (چه دولتی و چه خصوصی) مشکلی نداشته باشد، پس از فارغ التحصیلی برای کار در حوزه ارتودنسی هیچ مشکلی ندارد. در واقع هم موقعیت های کاری زیادی در نروژ برای ارتودنتیست های فارغ التحصیل دانشگاه های این کشور وجود دارد هم سطح درآمدشان خیلی خوب است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده حدود درآمد ارتودنتیست ها در نروژ طی سال 2022 بیان شده است:

درآمد سالانه ارتودنتیست ها در نروژ

کار ضمن تحصیل رشته ارتودنسی در نروژ

به طور کلی، اجازه اقامت دانشجویی حق استخدام در نروژ را پوشش نمی دهد؛ با این حال، اگر مجوز تحصیل به شما داده شود، به طور خودکار به شما اجازه کار پاره وقت نیز داده می شود. دانشجویان اتحادیه اروپا/EEA نیازی به مجوز کار ندارند و پس از ثبت نام در پلیس می توانند در نروژ کار کنند. اجازه کار دانشجویی در نروژ تا 20 ساعت در هفنه است و هم در تقویت رزومه و هم در توانایی پرداخت بخشی از هزینه های زندگی کمک کننده است. منتهی توجه شود که دانشجویان رشته ارتودنسی، پزشکی، پرستاری و غیره، معمولا فرصتی برای مشغول شدن به کار ضمن تحصیل در نروژ را ندارند.

تحصیل رشته ارتودنسی در نروژ

تحصیل در نروژ رایگان است اما فقط در دانشگاه های دولتی و این موضوع شامل رشته ارتودنسی هم می شود. در نروژ، اکثر دانشگاه‌ های دولتی شهریه دریافت نمی‌کنند. این برای دوره های کارشناسی، برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا، و برای دانشجویان از همه کشورها، صرف نظر از اینکه عضو اتحادیه اروپا / EEA هستند یا نه، معتبر است. برای دانشجویان دانشگاه های دولتی نروژ، چه در رشته ارتودنسی چه سایر رشته ها، فقط یک هزینه اتحادیه دانشجویی وجود دارد که باید به طور کامل پرداخت شود که بین 30€ تا 60€ (یورو) در هر ترم است.

دانشگاه های خصوصی شهریه دریافت می کنند و این هزینه ها به این شرح می باشد:

  • 9000€ (یورو) در سال برای برنامه های لیسانس دندانپزشکی
  • 9000€ تا 19000€ (یورو) در سال برای برنامه های کارشناسی ارشد ارتودنسی

دانشگاه های پیشنهادی ما در نروژ:

  • دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)
  • دانشگاه استاوانگر

تحصیل رشته ارتودنسی در نروژ

ممتازترین دانشگاه های نروژ

نروژ نظام آموزشی قدرتمندی دارد اما به طور کلی تعداد دانشگاه های ممتاز آن به مراتب کم تر از کشورهایی مثل آمریکا و انگلستان است. این که دانشجویان علاقمند تحصیل در نروژ موفق شوند از یکی از دانشگاه های ذیل برای رشته ارتودنسی پذیرش بگیرند، مزیت مهمی به حساب می آید:

  • University of Oslo
  • University of Bergen
  • Norwegian University of Science and Technology
  • University of Tromsø
  • Norwegian School of Sport Sciences
  • Oslo Metropolitan University (OsloMet)
  • Western Norway University of Applied Sciences

همه دانشجویان در UiB باید هر ترم هزینه کمی بپردازند و در حال حاضر حدود 60€ (یورو) در هر ترم برای ثبت نام به عنوان دانشجو در UiB هزینه دارد. اگر دانشجوی تبادلی هستید، از این هزینه معاف هستید، اما همچنان از همان مزایا برخوردار هستید؛ سازمان رفاه دانشجویی (سامن) با استفاده از هزینه های ثبت نام ترم، اقدامات رفاهی دانشجویی مانند مسکن مقرون به صرفه، مراقبت های بهداشتی، فعالیت های ورزشی، باشگاه های کوهنوردی و طیف گسترده ای از رویدادهای اجتماعی را برای دانشجویان فراهم می کند.

هزینه های زندگی دانشجویی در نروژ

حضور در دانشگاه در نروژ مستلزم هزینه های زندگی است که شامل محل اقامت، کتاب و سایر مواد تحصیلی، غذا و آب و برق است؛ اگرچه هزینه های زندگی در هر ماه می تواند بالاتر از میانگین کشورهای اروپایی باشد، اما هنوز هم برای یک کشور شمال اروپا بهترین هستند. به عنوان یک امتیاز، استاندارد زندگی و کیفیت زندگی نروژ بسیار بالا است و در نروژ 41% از دانشجویان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و از تخفیف های ارائه شده توسط کارت دانشجویی دانشگاه استفاده می کنند. هزینه کل حمل و نقل ماهانه بین 55€ تا 72€ (یورو) است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته ارتودنسی در نروژ، شهریه آن در دانشگاه های دولتی و خصوصی، ممتازترین دانشگاه ها و غیره، توضیحاتی ارائه گردید که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *