ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در پاراگوئه

رشته ارتودنسی در پاراگوئه

رشته ارتودنسی در پاراگوئه یکی از کم هزینه ترین گزینه ها می باشد که در غالب کشورها مثل آمریکا، به پرداخت شهریه های بالا نیازمند می باشد. پاراگوئه کشوری محصور در خشکی در قلب آمریکای جنوبی است. این کشور که بین بولیوی، برزیل و آرژانتین واقع شده است، نزدیک به 7 میلیون نفر جمعیت دارد؛ این 12 سال تحصیل اجباری و رایگان است. دانش آموزان از سنین هفت تا 13 سالگی ملزم به حضور در مدرسه هستند و بررسی ها نشان می دهد که پاراگوئه دارای نرخ حضور خالص مدارس ابتدایی 92% است و آموزش عمومی برای همه رایگان است، اما نرخ ترک تحصیل همچنان بالاست. مدارس خصوصی در پاراگوئه احتمالاً کاتولیک هستند و کلیسای کاتولیک در دهه 1960، با یک قفل سنتی در آموزش ابتدایی و متوسطه، قدرت خود را به سطح دانشگاه در پاراگوئه و جاهای دیگر گسترش داد.

سیاست پاراگوئه در چارچوب یک جمهوری دموکراتیک نماینده ریاست جمهوری صورت می گیرد و قانون اساسی ملی، تفکیک قوا را در 3 قوه الزامی کرده است؛ قدرت اجرایی تنها توسط رئیس جمهور اعمال می شود. قوه مقننه در اختیار دو مجلس کنگره ملی است؛ پاراگوئه هنوز یک کشور در حال توسعه است و برای مدت طولانی یکی از فقیرترین، کم توسعه‌یافته‌ترین و منزوی‌ترین کشورهای منطقه (درباره پاراگوئه) بوده است. در کنار این موضوع، پاراگوئه دارای مسائل زیست محیطی بسیار مهمی مانند ریختن زباله های سمی در رودخانه های خود، آلودگی آب و جنگل زدایی است؛ با این حال تحصیل در پاراگوئه علاقمندانی هم دارد پس موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • کار در پاراگوئه برای کسانی که فارغ التحصیل رشته ارتودنسی چگونه است؟
  • درآمد ارتودنتیست ها در پاراگوئه چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های پاراگوئه برای رشته هایی مثل دندانپزشکی و غیره کدام اند؟

درآمد رشته ارتودنسی در پاراگوئه

کار ارتودنتیست ها در پاراگوئه

دریافت مجوز کار و اقامت در پاراگوئه نسبتا آسان است، زیرا تقاضا خیلی زیاد نیست؛ برای دریافت اجازه کار و اقامت در پاراگوئه، اگر به قصد کارمندی می آیید، به یک پیشنهاد شغلی نیاز دارید. فولاد، سنگ آهن، سیمان سه محصول متداول بخش صنعت هستند؛ گذشته از آن، این کشور همچنین چهارمین تولیدکننده بزرگ سویا و هم اکنون است. دیگر صنایع بزرگ در پاراگوئه امروزه کارخانه‌های پوشاک، خودرو و کارخانه‌های تولیدی هستند. کار در پاراگوئه کم نیست اما نرخ بیکاری این کشور هم بسیار بالاتر از کشورهایی مثل آلمان، کانادا، هلند، فرانسه، مجارستان و غیره می باشد. البته یکسری از رشته ها برای کاریابی در پاراگوئه مشکلی نخواهند داشت که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • معلم زبان انگلیسی
  • پزشک
  • پرستار
  • ارتودنتیست
  • جراح
  • وکیل
  • مدیر بانک
  • خلبان
  • مدیر هتل

موارد گفته شده به علاوه برخی رشته های دیگر از جمله مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و غیره، برای پیدا کردن کار در پاراگوئه مشکلی نخواهند داشت. منتهی کسی که رشته ارتودنسی را در یکی از دانشگاه های ایران تحصیل کرده باشد، با مدرکش امکان کار در پاراگوئه را نخواهد داشت؛ راه این موضوع این است که فرد از همان اول تحصیل در پاراگوئه را رمز ورود خود به این کشور قرار دهد. مهاجرانی که به دنبال کار در پاراگوئه هستند برای انجام این کار به مجوز نیاز دارند. معمولاً برای شروع فرآیند درخواست ویزا که شامل اجازه کار نیز می شود، به یک پیشنهاد شغلی مشخص از یک کارفرمای احتمالی نیاز دارید. افراد از کشورهای واجد شرایط معاف از ویزا می توانند تا 90 روز وارد پاراگوئه شوند به شرط داشتن پاسپورت معتبر. افراد کشورهایی که معاف از ویزا هستند باید قبل از ورود به پاراگوئه ویزای تجاری دریافت کنند.

درآمد رشته ارتودنسی در پاراگوئه

برای کسانی که کار در پاراگوئه را از طریق تحصیل را انتخاب می نمایند، امکان کاریابی بعد از فارغ التحصیلی و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری پاراگوئه وجود دارد. البته توجه شود ارتودنتیست ها اگرچه موقعیت های شغلی زیادی در پاراگوئه دارند، چه برای تحصیل و چه برای کار در پاراگوئه مستلزم تسلط به زبان اسپانیایی هستند. در صورت کاریابی، می توان ارتودنتیست ها را جزو 10 شغل برتر پاراگوئه با بالاترین سطح درآمد دانست. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد رشته ارتودنسی در پاراگوئه طی سال 2022 بیان می شود:

درآمد ماهانه ارتودنتیست ها در پاراگوئه

تحصیل رشته ارتودنسی در پاراگوئه

تحصیل در پاراگوئه در 12 سال دبستان تا دبیرستان برای شهروندان این کشور رایگان می باشد؛ اما دانشگاه های این کشور حتی برای کسانی که تابعیت این کشور را دارند نیز دارای هزینه می باشد. هزینه تحصیل در پاراگوئه برای رشته ارتودنسی و دندانپزشکی به طور کلی بیشتر از رشته هایی مثل حقوق، مهندسی مکانیک، ادبیات زبان اسپانیایی و غیره می باشد. شهریه رشته ارتودنسی در پاراگوئه با توجه به نوع دانشگاه متفاوت می باشد اما معمولا سالانه 3500$ تا 11000$ (دلار آمریکا) می باشد.

هزینه زندگی در پاراگوئه نیز ماهانه بین 500$ تا 800$ (دلار آمریکا) می باشد که بخشی از آن با کار دانشجویی قابل تامین است. لازم به ذکر است دانشگاه های ممتاز پاراگوئه بعضا امکان کار دانشجویی در فضای این دانشگاه ها را نیز فراهم آورده اند. بهترین دانشگاه پاراگوئه در سال 2022 برای تحصیل رشته ارتودنسی National University of Asuncion می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته ارتودنسی در پاراگوئه توضیحاتی ارائه شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *