ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در پرتغال

رشته ارتودنسی در پرتغال

شهر پورتو بهترین شهر برای تحصیل در رشته ارتودنسی در پرتغال است. پورتو دومین شهر بزرگ پرتغال و یکی از مناطق شهری عمده شبه جزیره ایبری می باشد. همچنین، پورتو یکی از قدیمی ترین مراکز اروپایی است. دانشگاه معروف و معتبر این شهر یعنی دانشگاه پورتو نیز بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته ارتودنسی در پرتغال می باشد. پورتو به دانشجویان این امکان را می دهد که احساس پرتغالی اصیل را در یک شهر تاریخی و پر جنب و جوش تجربه کنند. یکی دیگر از مزایای تحصیل در پورتو این است که دانشجویان می توانند از زندگی شبانه پرهیاهو در بسیاری از کافه ها در مرکز این شهر لذت ببرند. همچنین دانشجویان فرصتی برای یادگیری یک زبان جدید – پرتغالی – خواهند داشت.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته ارتودنسی در پرتغال تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته ارتودنسی در پرتغال کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان ارتودنسی در پرتغال چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته ارتودنسی در پرتغال چه رقمی است؟

در پایان نیز کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی زبان و فرهنگ پرتغالی به دانشجویان می پردازند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته ارتودنسی در پرتغال

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در پرتغال در رشته ارتودنسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در پرتغالرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه پورتوپورتو1141451
دانشگاه لیسبونلیسبون2153489
دانشگاه کویمبرا پرتغالکویمبرا3180574
دانشگاه آویروآویرو4181580
دانشگاه مینهوبراگا5282942
University of Tras-os-Montes and Alto Douroویلا رئال6288983

حقوق متخصصان رشته ارتودنسی در پرتغال

شخصی که به عنوان متخصص ارتودنسی در پرتغال کار می کند معمولاً حدود 7710€ (یورو) در ماه حقوق می گیرد. حقوق ارتودنتیست ها در این کشور بین 3550€ (کم ترین) تا 12300€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان ارتودنسی در پرتغال را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان ارتودنسی در پرتغال

مطابق نمودار فوق حقوق متخصصان ارتودنسی در پرتغال از 42500€ (یورو) در سال (حداقل حقوق) تا 147000€ (یورو) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. نمودار زیر نیز تغییر میانگین حقوق متخصصان ارتودنسی بر اساس تجربه در پرتغال را نمایش می دهد:

میانگین حقوق متخصصان ارتودنسی بر اساس تجربه در پرتغال

نمودار به وضوح نشان می دهد که تجربه تاثیر زیادی بر درآمد متخصصان ارتودنسی دارد. به عنوان نمونه، یک متخصص اردتودنسی با کم تر از 2 سال تجربه تقریبا 48300€ (یورو) در سال درآمد دارد، در صورتی که یک متخصص ارتودنسی با 2 تا 5 سال تجربه حقوقی معادل 64500€ (یورو) در سال دارد، یعنی 34% بیش تر.

هزینه های زندگی دانشجویان رشته ارتودنسی در پرتغال

هزینه های زندگی در پرتغال مقرون به صرفه است. در واقع، پرتغال یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپا می باشد. با این که هزینه های زندگی از یک منطقه به منطقه ای دیگر متفاوت است اما به طور متوسط هزینه های زندگی در پرتغال بین 500€ تا 800€ (یورو) در ماه می باشد.

هزینه های محل اقامت در پرتغال با میانگین بین المللی آن مطابقت دارد. قیمت برخی از رایج ترین گزینه های محل اقامت دانشجویان در این کشور به صورت زیر است:

  • خوابگاه های دانشجویی: بین 150€ تا 250€ (یورو) در ماه
  • اجاره استودیو/ آپارتمان یک اتاقه: 200€ تا 800€ (یورو) در ماه
  • اجاره اتاق در یک آپارتمان مشترک: 100€ تا 550€ (یورو) در ماه

دانشجویان برای غذا و مواد غذایی خود در پرتغال حدود 150€ تا 200€ (یورو) هزینه می کنند.

هزینه های زندگی دانشجویان رشته ارتودنسی در پرتغال

معرفی زبان پرتغالی به دانشجویان

زبان پرتغالی با حدود 260 میلیون گویشور در سراسر جهان، ششمین زبان دارای بیش ترین تعداد گویشور در جهان می باشد. پرتغالی زبان رسمی پرتغال و برزیل و همچنین سرزمین های استعماری سابق مانند گینه بیسائو و آنگولا است. یادگیری زبان پرتغالی فقط به معنای گذراندن دوران تحصیل در پرتغال نیست – صحبت کردن به این زبان به دانشجویان امکان می دهد به دنیای کاملاً جدیدی با 240 میلیون گویشور از برزیل تا موزامبیک دسترسی داشته باشند.

تلفظ زبان پرتغالی در پرتغال شباهت بسیاری به زبان های اروپای شرقی یا اسلاوی دارد. مانند زبان اسپانیایی، یادگیری زبان پرتغالی برای انگلیسی زبانان بومی دشوار نیست. گرامر و ساختار جمله در زبان پرتغالی به طور قابل توجهی با انگلیسی متفاوت است، اما مسلماً درک آن ساده تر است. از آن جایی که انگلیسی و پرتغالی هر دو ریشه لاتین دارند، واژگان هر دو زبان دارای تعداد زیادی کلمات مشابه هستند.

در حالی که انگلیسی دومین زبان رایج در پرتغال است، اما دوزبانگی اغلب به شهرهای بزرگی مانند لیسبون و نقاط توریستی مانند آلگاروه محدود می شود. در این مناطق با زبان انگلیسی برای دانشجویان مشکلی پیش نمی آید، اما در شهرهای کوچک تر و مناطق روستایی ممکن است بدون دانش حداقل زبان پرتغالی پایه با مشکل مواجه شوند. دلایل زیادی برای انتخاب یک زبان جدید وجود دارد. یادگیری زبان پرتغالی بهترین راه برای به دست آوردن درک دست اول از فرهنگ محلی است و به دانشجویان این امکان را می دهد که در سطح معنادارتری زندگی در پرتغال را درک کنند. همچنین یادگیری این زبان می تواند آینده بهتری، به ویژه آینده شغلی بهتری، برای دانشجویان فراهم کند.

معرفی فرهنگ پرتغالی به دانشجویان

فرهنگ پرتغالی که بیست و چهار سایت میراث جهانی را در خود جای داده است، با سنت های زیادی مانند سبک موسیقی سنتی Fado، معماری Manueline، غذاهای در سطح جهانی و موارد دیگر تعریف شده است. سنت‌های قدیمی دانشجویی مانند Praxe به دانشجویان نگاهی مستقیم به زندگی دانشجویی در پرتغال می‌ دهد و به آن ها کمک می‌ کند تا قبل از سال تحصیلی پرتغال با سایر دانشجویان بین ‌المللی و دانشجویان پرتغالی دوست شوند. در شهرها و شهرستان های سراسر پرتغال، دانشجویان می توانند انتظار یک زندگی شبانه پر جنب و جوش و مجموعه وسیعی از موسسات فرهنگی و رویدادها از موزه ها، کنسرت ها، تئاتر و فراتر از آن را داشته باشند. تحصیل در خارج از کشور در پرتغال همه چیز خواهد بود جز یک تجربه غیر الهام بخش!

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته ارتودنسی در پرتغال هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار بعد از تحصیل در پرتغال از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *