ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در چک

رشته ارتودنسی در چک

تحصیل در رشته ارتودنسی در چک یعنی دریافت آموزش با کیفیت بالا و زندگی با هزینه های پایین در مکانی امن در قلب اروپا. جمهوری چک کشوری جذاب و در واقع بهشتی برای دانشجویان بین المللی است. پراگ – پایتخت چک – بهترین شهر برای دانشجو بودن می باشد. این شهر دارای معماری عالی، هزینه های زندگی بسیار مقرون به صرفه و گزینه های کار پاره وقت است؛ زندگی شبانه آن نیز بی نظیر است. تنها نقطه ضعف تحصیل در پراگ این است که دانشجویان به سختی می توانند از این شهر دل بکنند و آن را ترک کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته ارتودنسی در چک تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته ارتودنسی در چک کدامند؟
  • وضعیت حقوق ارتودنتیست ها در چک چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته ارتودنسی در چک چه رقمی است؟

در پایان نیز کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی مختصر زبان و فرهنگ جمهوری چک به دانشجویان می پردازند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته ارتودنسی در چک

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در جمهوری چک در رشته ارتودنسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در این زمینه رتبه بندی شده اند.

دانشگاهمحل استقراررتبه در چکرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه چارلزپراگ1103326
دانشگاه پالاکی، اولوموکاولوموک2249807
دانشگاه فنی چک در پراگپراگ3254820
دانشگاه ماساریکبرنو4275915

حقوق متخصصان رشته ارتودنسی در چک

فردی که به عنوان متخصص ارتودنسی (orthodontist) در جمهوری چک کار می کند معمولاً حدود 183000CZK (کرونای چک) در ماه حقوق می گیرد. حقوق ارتودنتیست ها در این کشور اروپایی بین 84100CZK (کم ترین) تا 291000CZK (بیش ترین) (کرونای چک) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه ارتودنتیست ها در جمهوری چک را نشان می دهد:

حقوق سالانه ارتودنتیست ها در چک

مطابق نمودار بالا حقوق متخصصان ارتودنسی در جمهوری چک از 1010000CZK (کرونای چک) در سال (حداقل حقوق) تا 3490000CZK (کرونای چک) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. مسلما همه ارتودنتیست ها در این کشور اروپایی حقوق یکسانی دریافت نمی کنند و حقوق آن ها بر اساس عواملی متفاوت است. مهم ترین عامل سطح تجربه است. مسلما درآمد ارتودنتیست ها بیش تر است هر چه تجربه آن ها بیش تر باشد. نمودار زیر تغییر میانگین حقوق ارتودنتیست ها بر اساس تجربه در جمهوری چک را نشان می دهد:

میانگین حقوق ارتودنتیست ها بر اساس تجربه در جمهوری چک

این نمودار به خوبی نشان می دهد که تجربه تاثیر زیادی بر درآمد ارتودنتیست ها دارد. به عنوان مثال، یک متخصص اردتودنسی با کم تر از دو سال تجربه تقریبا 1150000CZK (کرونای چک) در سال درآمد دارد، در صورتی که یک ارتودنتیست با دو تا پنج سال تجربه حقوقی معادل 1530000CZK (کرونای چک) در سال دارد، یعنی 34% بیش تر از اولی.

زن یا مرد بودن نیز بر میزان حقوق ارتودنتیست ها تاثیرگذار است، بنابراین در نمودار زیر نیز تغییر میانگین حقوق ارتودنتیست ها بر اساس جنسیت در جمهوری چک را نشان می دهیم:

میانگین حقوق ارتودنتیست ها بر اساس جنسیت در جمهوری چک

مطابق نمودار بالا، ارتودنتیست های مرد در جمهوری چک بیش تر از همتایان زن خود درآمد دارند.

هزینه های زندگی دانشجویان رشته ارتودنسی در چک

جمهوری چک کشور چندان گرانی نیست. اکثر دانشجویان بین المللی در این کشور با بودجه ای معادل 300€ تا 650€ (یورو) در ماه می توانند به راحتی زندگی کنند. با این که چک عضو اتحادیه اروپا است اما واحد پول ملی آن کرونای چک (CZK) است.

گزینه های اصلی محل اقامت دانشجویان در جمهوری چک به صورت زیر است:

  • خوابگاه های دانشجویی: حدود 125€ (یورو) در ماه
  • اتاق خصوصی در یک آپارتمان: از 205€ (یورو) در ماه شروع می شود
  • آپارتمان خصوصی: از 370€ (یورو) در ماه شروع می شود

دانشجویان در این کشور اروپایی حدود 150€ تا 250€ (یورو) در ماه برای غذا و مواد غذایی هزینه خواهند کرد.

در چک، همانند بسیاری از کشورها، دانشجویان به هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از تخفیف بهره مند می شوند. قیمت کارت حمل و نقل دانشجویی ماهانه از شهری به شهر دیگر متفاوت است اما به طور کلی برای دریافت آن دانشجویان بین 5€ تا 10.50€ (یورو) هزینه می کنند.

هزینه های زندگی دانشجویان رشته ارتودنسی در چک

معرفی زبان و فرهنگ جمهوری چک به دانشجویان

زبان رسمی جمهوری چک، چکی است. زبان چکی که توسط نزدیک به یازده میلیون نفر به عنوان زبان مادری صحبت می شود، به عنوان بخشی از شاخه اسلاوی زبان های هند و اروپایی طبقه بندی می شود. اگرچه بسیاری از مردم جمهوری چک دانش اولیه زبان انگلیسی را دارند، اما دانستن چند عبارت کلیدی به زبان چکی برای دانشجویان بهتر است. زبان چکی ارتباط نزدیکی با زبان اسلواکی دارد تا حدی که به طور متقابل بسیار قابل درک هستند. همچنین این زبان در درجه کم تری با زبان لهستانی ارتباط دارد. واژگان این زبان به طور گسترده تحت تاثیر لاتین و آلمانی قرار گرفته است.

با وجود این که جمهوری چک کشوری نسبتا کوچک است، اما به دلیل تاریخ شگفت انگیز و میراث فرهنگی غنی خود، به یک مقصد گردشگری محبوب برای بسیاری از مسافران تبدیل شده است. این کشور دارای شهرها و روستاهای تاریخی بی شماری با بیش از 1500 قلعه و 14 سایت میراث حفاظت شده یونسکو است.

در جمهوری چک، دانشجویان می توانند از غذاهای سنتی لذت ببرند، از بازارهای کشاورزان و صنایع دستی و موزه های فضای باز بازدید کنند و طبیعت باشکوه اطراف را با مکان های طبیعی، پارک های ملی، مسیرهای پیاده روی و مسیرهای دوچرخه سواری کشف کنند. در مورد نحوه دسترسی به این مکان ها با روشی مقرون به صرفه باید گفت سیستم حمل و نقل عمومی عالی دسترسی به هر یک از این مکان ‌ها را در کم ترین زمان ممکن می ‌سازد.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته ارتودنسی در چک هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار پس از تحصیل در چک از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *