ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در کلمبیا

رشته ارتودنسی در کلمبیا

رشته ارتودنسی در کلمبیا اصلا پیشنهاد نمی شود و شاید یکی از مهم ترین دلایل آن را بتواند عدم امنیت این کشور دانست. تمامی دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کلمبیا باید ویزا دریافت کنند. شما باید برای ویزای دانشجویی در سفارت یا کنسولگری کلمبیا در کشور خود درخواست دهید؛ ویزای شما یک سال اعتبار خواهد داشت و در صورت طولانی تر شدن مدت زمان تحصیل، باید تمدید شود. کلمبیا به دلیل قهوه با کیفیت بالا، سواحل خیره کننده و افراد مشهور مشهور مانند سوفیا ورگارا، شهرت بین المللی دارد، کلمبیا مقصد مناسبی در آمریکای جنوبی برای دانشجویان بین المللی است. این کشور فرصت های آموزشی بی نظیری را برای افراد از سراسر جهان با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می دهد؛ با شهرهای شلوغ، جنگل های بارانی سرسبز و سواحل در سطح جهانی، همیشه دلایلی برای آمدن به کلمبیا وجود خواهد داشت.

دانش‌آموزان می‌توانند هنگام تحصیل در این کشور پر جنب و جوش از طبیعت، زندگی شبانه و فرهنگ لذت ببرند و تجربه کنند. کلمبیا برای دانش آموزانی است که در اوقات فراغت خود در سایر نقاط آمریکای لاتین کاوش کنند؛ 3 دانشگاه کلمبیایی در رتبه بندی 500 دانشگاه جهانی QS در سال 2022 وجود دارد. بالاترین رتبه، دانشگاه لس آند است که در رتبه 236 قرار دارد؛ رتبه بعدی دانشگاه ملی کلمبیا است که در رده 258 قرار دارد و پس از این ها، Universidad Externado de Colombia است که در رتبه 412 قرار دارد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده برای علاقمندان مهاجرت به کلمبیا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد ارتودنتیست ها در کلمبیا چقدر است؟
  • کار پس از تحصیل در کلمبیا به چه صورت می باشد؟
  • ویزای تحصیلی کلمبیا را چگونه می توان اخذ نمود؟

درآمد ارتودنتیست ها در کلمبیا

اگرچه یافتن کار برای خارجی ها با یک کارفرمای محلی در کلمبیا دشوار است، با این وجود، ویزای کار کلمبیا هنوز در بین مهاجران بسیار محبوب است. ویزای کار کلمبیا تا زمانی که تمام شرایط تعیین شده توسط وزارت امور خارجه را برآورده کنید آسان است. البته ارتودنتیست ها نمی توانند مستقیما در کلمبیا مشغول به کار شوند چرا که به منظور کار در کلمبیا لازم است یا مدرکشان را از یکی از دانشگاه های این کشور اخذ کرده باشند، یا مدرکی که از دانشگاه های ایران را به دست آورده اند، اصطلاحا معادلسازی نمایند.

کلمبیا به عنوان یک اقتصاد با درآمد متوسط ​​بالا طبقه بندی می شود و یکی از بزرگترین اقتصادهای آمریکای لاتین است. کلمبیا را می توان به عنوان یک کشور جهان سوم با تعاریف مدرن توصیف کرد. از نظر اقتصادی نسبت به کشورهای جهان اول و دوم پیشرفت کمتری دارد البته در مجموع می توان کار در کلمبیا برای رشته ارتودنسی را خوب ارزیابی کرد؛ سطح درآمد این رشته نیز به عوامل مختلف از جمله دانشگاه محل تحصیل، سال های سابقه کار مرتبط، مهارت و غیره بستگی دارد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده در مورد درآمد ارتودنتیست ها در کلمبیا اطلاعاتی نشان داده شده است:

درآمد ماهانه ارتودنتیست ها در کلمبیا

تحصیل رشته ارتودنسی در کلمبیا

ابتدائا لازم به ذکر است که به منظور تحصیل رشته ارتودنسی در کلمبیا دانشجویان باید در آزمون ورودی قبول شوند. به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین برنامه در نوع خود، برنامه Postbac Premed دانشگاه کلمبیا به دلیل رویکرد سختگیرانه خود برای آماده سازی دانشکده پزشکی در بین دانشکده های پزشکی برتر مورد توجه قرار گرفته است. هرچه دانشگاه بهتر باشد، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه، آن هم برای رشته های محبوبی مثل ارتودنسی، دشوارتر خواهد بود. در سال 2022 بهترین دانشگاه های این کشور عبارت هستند از:

  • دانشگاه ملی کلمبیا
  • دانشگاه Pontificia Universidad Javeriana.
  • دانشگاه آنتیوکیا
  • دانشگاه دل واله

هزینه تحصیل شما به این بستگی دارد که اهل کجا هستید، کجا تحصیل می کنید و در چه سطحی هستید. اگر تحصیل در یک دانشگاه دولتی را انتخاب کنید، باید انتظار داشته باشید که در هر ترم حدود 630$ (دلار آمریکا) یعنی 550€ (یورو) بپردازید. اگر قصد دارید در یک دانشگاه خصوصی تحصیل کنید، باید انتظار داشته باشید که برای هر ترم رشته ارتودنسی بین 1000$ تا 3450$ (دلار آمریکا) بپردازید. البته قابل توجه افراد علاقمند به تحصیل در کلمبیا، برخی از موسسات آموزش عالی برای دانشجویان بین المللی بورسیه ارائه می کنند. هزینه زندگی شما به محل زندگی شما در کلمبیا بستگی دارد. به طور متوسط، شما باید حدود 1000$ (دلار آمریکا) در ماه بودجه داشته باشید؛ این شامل محل اقامت، مواد غذایی و سفر می شود.

تحصیل رشته ارتودنسی در کلمبیا

کار ضمن تحصیل رشته ارتودنسی در کلمبیا

اسپانیایی زبان رسمی کلمبیا است و بیشتر صحبت می شود؛ اتباع خارجی که برنامه تحصیلی خود را به پایان رسانده اند برای درخواست ویزای کار نیاز به پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای مستقر در کلمبیا دارند. ویزای دانشجویی معمولاً زمانی که تحصیلات خود را کامل می کنید منقضی می شود و برای تغییر به ویزای دیگر به ویزای معتبر نیاز دارید. ویزای دانشجویی برای کسانی در نظر گرفته شده است که در یک برنامه تحصیلی مانند مدرک لیسانس تحصیل می کنند و هر دو ویزا بسته به مدت تحصیل می توانند بیش از یک سال باشند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته ارتودنسی در کلمبیا در سال 2022 توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *