ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در کویت

رشته ارتودنسی در کویت

رشته ارتودنسی در کویت رشته ای مورد توجه و تقاضا نبوده و معایب این کشور طرفداران این کشور را با سیر نزولی مواجه ساخته است. از معایب کشور کویت برای تحصیل رشته ارتودنسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم امکان اخذ پاسپورت کویت حتی بعد از 20 سال اقامت قانونی
  • عدم امکان تحصیل رایگان
  • نبود دانشگاه هایی که در سطح بین المللی ممتاز باشند
  • ضرورت تسلط به زبان عربی برای تحصیل و کار در این کشور در رشته ارتودنسی

البته ممکن است در سال 2022 از نظر برخی افراد مزیت هایی نیز برای انتخاب کویت وجود داشته باشد؛ کویت کشوری در غرب آسیا است که با عراق و عربستان سعودی هم مرز است، در حالی که به خاطر ذخایر نفتی غنی خود شناخته شده است، به یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. دانشگاه کویت یا کونیو بهترین دانشگاه کویت برای دانشجویان بین المللی است؛ این دانشگاه که در سال 1966 تأسیس شد، اولین دانشگاه دولتی برای آموزش عالی و تحقیقات است. همچنین این تنها مؤسسه ای است که در کویت وارد رتبه بندی معتبر دانشگاه های جهانی Times Higher Education می شود.

در 2022 این دانشگاه 76 برنامه کارشناسی و 71 برنامه کارشناسی ارشد را از طریق 17 کالج خود ارائه می دهد؛ اینها مؤسسات بهداشت متفقین، هنر، معماری، تجارت، دندانپزشکی، علوم رایانه، آموزش، حقوق، مهندسی، علوم زیستی، داروسازی، پزشکی، ارتودنسی، علوم، بهداشت عمومی، علوم اجتماعی و تحصیلات تکمیلی هستند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد مهاجرت به کویت توضیحاتی ارائه گردیده است:

  • درآمد ارتودنتیست ها در کویت سال 2022 چقدر است؟
  • کار پس از فارغ التحصیلی در کویت به چه صورت می باشد؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته ارتودنسی در کویت کدام اند؟

کار با رشته ارتودنسی در کویت

اگر فرصت پذیرش یک ماموریت مهاجرتی در کویت را دارید، برای ارتقای شغلی آماده شوید، هر ساله ذخایر عظیم نفت کشور و فرصت‌های عالی برای مهاجران، هزاران خارجی را که مشتاق کار در کویت هستند، جذب می‌کند. کار در کویت فراوان است به شرطی که فرد متخصص باشد و به زبان عربی هم تسلط داشته باشد. حدود دو سوم نیروی کار را اتباع خارجی تشکیل می دهند. اگرچه اکثر این افراد کارگران یدی در مشاغل کم درآمد هستند، اما تعداد مهاجران در بخش های بالای بازار کار نیز زیاد است؛ با این حال، یافتن شغل در کویت به آسانی سابق نیست.

ارتودنتیست هایی که از دانشگاه های کویت فارغ التحصیل شده اند کار در کویت را راحت پیدا می کنند و سطح درآمدشان به شرح ذیل می باشد:

درآمد ماهانه ارتودنتیست ها در کویت

کار ضمن تحصیل رشته ارتودنسی در کویت

در صورت داشتن پاسپورت کویتی، شما می توانید با کار پاره وقت در حالی که یک برنامه تحصیلی را در کویت دنبال می کنید، مقداری پول کسب کرده باشید. نوع شغلی که به دست خواهید آورد تا حد زیادی به تابعیت، صلاحیت شما، تجارب کاری قبلی در صورت داشتن چنین کاری و مجموعه مهارت های شما بستگی دارد. اما با توجه به قوانین فعلی سال 2022، دانشجویان بین المللی به عنوان بخشی از شرایط ویزای دانشجویی خود اجازه کار در کویت را ندارند.

خوشبختانه امکان کار پس از تحصیل در کویت وجود دارد که مستلزم اخذ ویزای کاری این کشور می باشد. مهاجران با مهارت هایی که در اقتصاد پررونق کشور مورد تقاضا هستند با آغوش باز پذیرفته می شوند. با این حال، این بیشتر در مورد کسانی است که فقط برای یک دوره موقت در کویت استخدام می شوند. به اتباع خارجی به طور کلی تابعیت داده نمی شود، صرف نظر از اینکه چه مدت ساکن کویت بوده اند و محدودیت هایی برای مالکیت زمین یا دارایی اعمال شده است.

کار ضمن تحصیل رشته ارتودنسی در کویت

تحصیل رشته ارتودنسی در کویت

ابتدائا توجه شود تحصیل در کویت در رشته ارتودنسی مستلزم قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور می شود. کسانی که رزومه ممتازی داشته باشند می توانند در یکی از دانشگاه های ذیل در رشته ارتودنسی پذیرش بگیرند:

  1. Kuwait University: دانشگاه کویت بهترین دانشگاه کویت برای دانشجویان بین المللی است؛ این دانشگاه که در سال 1966 تأسیس شد، اولین دانشگاه دولتی برای آموزش عالی و تحقیقات است. همچنین این تنها مؤسسه ای است که در این کشور طی سال 2022 وارد رتبه بندی معتبر دانشگاه های جهانی Times Higher Education می شود.
  2. Gulf University for Science and Technology: این دانشگاه دارای یک گزینه ثبت نام دوگانه به همراه دانشگاه میسوری – سنت لوئیس است؛ به این ترتیب، متقاضیان تشویق می شوند تا قبل از ورود به دانشگاه در تافل شرکت کنند. ایرانی ها در صورت عدم وجود این، برنامه های کاربردی ملزم به شرکت در آزمون GUST خواهند بود.

از دیگر دانشگاه های خوب برای تحصیل رشته ارتودنسی در کویت می توان به دانشگاه آزاد عربی AOU اشاره کرد که در سال 2002 تأسیس شد. پردیس کویتی آن یکی از 3 شعبه اول آن است که در کنار دانشگاه های لبنان و اردن راه اندازی شد؛ در حال حاضر AOU در عربستان سعودی، مصر، بحرین، عمان و سودان نیز فعالیت می کند. لازم به ذکر است که با مشارکت دانشگاه آزاد انگلستان، AOU دوره های متعددی را در زبان انگلیسی ارائه می دهد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته ارتودنسی در کویت و بهترین دانشگاه های به منظور تحصیل آن، توضیحاتی ارائه گردیده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *