ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در گرجستان

رشته ارتودنسی در گرجستان

رشته ارتودنسی در گرجستان برای کسانی مناسب است که رزومه کافی یا تمکن مالی تحصیل در دانشگاه های ممتاز کشورهای اروپایی را ندارند. گرجستان در چهارراه آسیای غربی و اروپای شرقی قرار دارد و یک گزینه تحصیلی خوب برای دانشجویانی است که علاقه مند به یک تجربه فرهنگی غنی و ماجراجویی کاوش در یک کشور جالب هستند که همچنان روابط خود را بین روسیه و اتحادیه اروپا متعادل می کند. در گرجستان بیش از 60 موسسه آموزش عالی توسط دولت به رسمیت شناخته شده است و تعداد دانشگاه های خصوصی معتبر بالاتر از دانشگاه های دولتی است. موسسات به دو دسته تقسیم می شوند: دانشگاه ها و دانشگاه های آموزشی که شامل دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می شوند و کالج هایی که فقط لیسانس و برنامه های آموزش عالی حرفه ای را ادغام می کنند.

گرجستان یک مقصد تحصیلی منحصر به فرد در خارج از کشور است، مخصوصاً برای دانشجویانی که می خواهند از ازدحام انبوه مکان های تحصیلی بین المللی محبوب تر اجتناب کنند. سیستم آموزشی در گرجستان به طور مداوم در حال توسعه است و هر ساله دانشجویان خارجی بیشتری را برای ثبت نام در دانشگاه ها جذب می کند. داوطلبان می توانند از بین گزینه های تحصیلی متنوعی مانند: مدیریت بازرگانی، مسافرت و گردشگری، بازاریابی و روابط عمومی، علوم کامپیوتر یا علوم اجتماعی انتخاب کنند. دانشگاه های تخصصی دندانپزشکی فرصت های منحصر به فردی را به دانشجویان خارجی ارائه می دهند؛ فارغ التحصیلان این موسسات به راحتی می توانند برای هر موقعیتی در مراکز سیستم مراقبت های بهداشتی درخواست دهند. در این مقاله مهاجرت به گرجستان توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با محوریت موارد ذیل مورد بررسی قرار گرفته است:

  • درآمد ارتودنتیست ها در گرجستان سال 2022 چقدر است؟
  • کار در گرجستان چه شرایطی برای ارتودنتیست ها دارد؟

کار پس از تحصیل رشته ارتودنسی در گرجستان

روند کاریابی برای خارجی ها در گرجستان بسیار معمولی است و می تواند به صورت آنلاین و از طریق ارتباطات گمانه زنی انجام شود و اگر تدریس نمی کنید، پیدا کردن کار در تفلیس یا هر یک از شهرهای دیگر احتمالا دشوار خواهد بود. مثلا ارتودنتیست هایی که مدرک خود را از ایران گرفته اند، قانونا امکان کار در این کشور را ندارند. کار در گرجستان خیلی کم است و تقریبا غالب رشته های تحصیلی در این کشور بیکار هستند. چرا که اگرچه نرخ بیکاری رسمی گرجستان بیش از 18% است، حدود 50% مردم این کشور خود را بیکار می دانند، چرا که مثلا کارشناسی شیمی دارند ولی میوه فروشی می کنند.

اما در مورد رشته ارتودنسی این طور نیست و موقعیت های کاری زیادی در گرجستان برای آن وجود دارد. این موضوع باید مدنظر دانشجویان باشد، چون اگر نتوانند بعد از اتمام تحصیل در گرجستان، کار پیدا کنند، باید به کشور خود بازگردند. گرچه گرجستان اصلا کشور ایده آلی برای زندگی نیست و درآمد مردمش نیز کم است، مزایایی نیز دارد. گرجستان کشوری مدرن و به سرعت در حال رشد با تاریخ و سنت های غنی، طبیعت زیبا، غذاهای عالی، مالیات کم، نرخ جرم و جنایت پایین و هزینه کم زندگی است.

کار پس از تحصیل رشته ارتودنسی در گرجستان

درآمد ارتودنتیست ها در گرجستان

حداقل دستمزد برای مشاغل در گرجستان وجود ندارد و کارگران با صلاحدید کارفرما حقوق دریافت می کنند؛ همچنین نیازی به مجوز کار نیست زیرا هیچ محدودیتی برای کار و تحصیل وجود ندارد، دانشجویانی که به دنبال شغل هستند باید پس از اولین سال اقامت خود در کشور مجوز اقامت دریافت کنند و مگر اینکه گرجی یا روسی عالی صحبت کنید، برای یافتن کار مشکل خواهید داشت. با این حال، هنگامی که اجازه اقامت موقت خود را در دست دارید، می توانید در گرجستان کار کنید و این مجوز باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. مردم گرجستان به طور کلی قدرت خرید کم تری نسبت به ترکیه، لهستان، مجارستان، اوکراین و غیره دارند.

اما ارتودنسی جزو رشته هایی است که درآمد آن نسبت به یکسری دیگر از رشته های تحصیلی از جمله مهندسی برق و غیره، بالاتر می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حداقل و حداکثر درآمد ارتودنتیست ها در گرجستان طی سال 2022 بیان می شود:

درآمد ماهانه ارتودنتیست ها در گرجستان

کار ضمن تحصیل رشته ارتودنسی در گرجستان

هنگامی که نمی خواهید برای والدین خود بار مالی داشته باشید، می توانید در حین تحصیل در رشته MBBS یا MS/MD در گرجستان درآمد کسب کنید. برنامه های متعددی در دانشگاه ها وجود دارد که به دانشجویان اجازه می دهد با سازمان های ملی و چند ملیتی به صورت کارآموز پزشک، دندانپزشک و غیره با حقوق و بدون حقوق کار کنند. بهترین دانشگاه های گرجستان که امکان تحصیل و کار همزمان را بهتر فراهم می کنند عبارت هستند از:

ممتازترین دانشگاه های گرجستان برای تحصیل رشته ارتودنسیمتوسط معدل دانشگاه
Emory University School of Medicine3.8
Medical College of Georgia at Augusta University3.82
Mercer University School of Medicine3.73
Morehouse School of Medicine3.63

در 26 کالج پزشکی تایید شده MCI گرجستان، تمام سخنرانی ها فقط به زبان انگلیسی برگزار می شود. متقاضیان علاقه مند می توانند زبان آموزشی را بین روسی و انگلیسی انتخاب کنند و باید در یک امتحان ویژه که چهار موضوع اصلی را پوشش می دهد: زیست شناسی، ریاضیات، فیزیک و شیمی قبول کنند. زبان رسمی گرجی یک زبان کارتولی است که در اکثر دانشگاه ها یا موسسات عالی گرجستان به عنوان زبان اصلی آموزش 2022 استفاده می شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در مورد رشته ارتودنسی در گرجستان توضیحاتی ارائه گردیده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *