ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در آذربایجان

رشته اقتصاد در آذربایجان

اطلاع از شرایط تحصیل رشته اقتصاد در آذربایجان با توجه به تعدد دانشجویان، راهکار مناسبی جهت منتج شدن تلاشها به تجربه تحصیل در این کشور است. آذربایجان با پیشرفت های چشمگیر خود طی دهه های اخیر پس از اعلام استقلال در قرن 20 میلادی و همچنین نمایش ظرفیت های پایان ناپذیر در حوزه اقتصاد، توانسته است از سیستم سوسیالیستی پیشین فاصله گرفته و فضا را برای فعالین بازار آزاد فراهم نماید؛ پر واضح است که طی کردن اینچنین پله های ترقی میسر نمی گردد مگر با ارزیابی و تحلیل های مفید و سودبخش در حوزه اقتصاد کلان. با توجه به این مطالب، ما در تیم ترجمه و تحقیق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد داریم طی این مقاله همراه شما عزیزان به جزئیات دوره های اقتصاد ارائه شده در دانشگاه های معتبر آذربایجان بپردازیم.

  • انواع گرایش های رشته اقتصاد در آذربایجان به چه شرحی است؟
  • برترین دانشگاه های این کشور که دارای دوره های آموزش اقتصاد می باشند کدامند؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه اقتصاد شهر باکو کشور آذربایجان چه مقدار خواهد بود؟
  • چه تعداد دانشجوی خارجی درحال تحصیل در موسسات آموزش عالی این کشور هستند؟
  • فراگیری رشته اقتصاد چه تاثیری بر رفتار اجتماعی فرد و انواع فاکتورهای تاثیرگذار برجامعه خواهد داشت؟

معرفی رشته اقتصاد در آذربایجان

همانگونه که مستحضر هستید رشته اقتصاد عموما مرتبط با ارقام سازمان های بورس، بانک ها و شرکت های خصوصی می باشد؛ به گونه ای که هدف از مطالعه آن تخصیص صحیح منابع میان ارگان های گوناگون بوده و افرادی که اقتصاد را به عنوان رشته دانشگاهی خود برمی گزینند، علاوه بر برخورداری از مزیت هایی چون قابلیت پیش بینی وضعیت بازار در روزهای آتی، می توانند با ارائه راهکارهایی مفید چاره ساز سرزمین خود در مقاطع بحرانی گوناگون باشند. اقصاد در کشور آذربایجان نیز طی سال های اخیر دچار تحولات عظیمی بوده و با توجه به مجاورت آن با دریای خزر، می توان علاوه بر کشاورزی و صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی، توسعه شیلات را نیز از ستون های اقتصاد این کشور در قرن حاضر برشمرد. به رغم کاهش مکرر میزان تولید ناخالص داخلی آذربایجان در سال های متوالی، این نرخ طی 3 سال اخیر با افزایش روبرو بوده است.

تحصیل رشته اقتصاد در آذربایجان به مثابه هدف گذاری بلندمدت جهت اشتغال در محیط هایی نظیر بانک و انواع موسسات می باشد؛ اگرچه شماری از افراد نیز با دستیابی به مدارج بالا چون دکتری در این رشته به تدریس آن در دانشگاه مشغول می گردند. علاوه بر دوره های ارائه شده در دانشگاه های معتبری چون Baku State University تعدادی از آموزشگاه ها و موسسات نیز در شهرهای Ganja، Lankaran و Nakhchivan به ارائه شاخه هایی از اقتصاد همچون اقتصاد بازرگانی، توریسم و اقتصاد و اقتصاد کاربردی می پردازند که با توجه به هزینه های معقول اخذ شده، شرکت در آن ها به عنوان جایگزین دوره های دانشگاهی خالی از لطف نمی باشد.

پیرامون تحصیل رشته اقتصاد در آذربایجان

طبق آمار منتشر شده در سال 2016 بیش از 5000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های دولتی آذربایجان مشغول به تحصیل هستند که ملیت آنان متعلق به 30 الی 40 کشور گوناگون جهان می باشد؛ همچنین اعلام گشته است دانشجویان خارجی کشورهای ترکیه و ایران بخش قابل توجهی از این رقم را به خود اختصاص داده اند. پیش بینی می گردد با توجه به شرایط مطلوب تحصیل در رشته اقتصاد دانشگاه های آذربایجان، هر روزه بر شمار مخاطبان این امر در کشور ما افزوده گردد. رشته اقتصاد در آذربایجان شامل برنامه های بازاریابی، مبانی دانش اقتصاد، مفاهیم اقتصاد کلان و کسب و کار بوده و متوسط هزینه تحصیل در آذربایجان در هر سال آن بین $1000 الی 2500$ (دلار آمریکا) برآورد می گردد که در مقایسه با سرزمین های اروپایی نظیر ایتالیا اندکی پایین تر می باشد.

مقایسه شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های اقتصاد دو کشور آذربایجان و اتریش به دلار آمریکا
آذربایجان1000$ الی 2500$
اتریش986$ الی 4386$

شرایط اخذ پذیرش رشته اقتصاد در آذربایجان

شرایط اخذ پذیرش رشته اقتصاد در آذربایجان

اغلب دانشگاه های برتر آذربایجان در شهر باکو واقع شده اند و معتبرترین دانشگاه اقتصاد این کشور نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. باکو دارای آب و هوای بسیار مطلوبی بوده و همچنین بی شمار جاذبه تفریحی برای گردش دانشجویان در این شهر موجود می باشد. ارائه رزومه، ترجمه مدارک، ارائه انگیزه نامه و بیمه سلامت از شروط اخذ پذیرش در دانشگاه اقتصاد آذربایجان بوده است.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که به فراخور نوع درخواست متقاضیان مبنی بر مدت زمان اخذ پذیرش، هزینه کسب ویزای این کشور از 20$ الی 35$ (دلار آمریکا) متفاوت خواهد بود. شایان ذکر است که با توجه به قانون منع دانشجویان از کار موازی با تحصیل در شهرهای آذربایجان، این اشخاص موظف خواهند بود هزینه زندگی ماهیانه 326.55$ الی 495.96$ (دلاری) خود را از طرق دیگری تامین نمایند. همچنین شما همراهان گرامی می توانید از طریق برقراری ارتباط با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل تری پیرامون این مقوله کسب نمایید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته اقتصاد در آذربایجان

در بخش موخره پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • پیرامون تحصیل رشته اقتصاد در آذربایجان چگونه است؟ طبق آمار منتشر شده در سال 2016 بیش از 5000 دانشجوی بین المللی در دانشگاه های دولتی آذربایجان مشغول به تحصیل هستند که ملیت آنان متعلق به 30 الی 40 کشور گوناگون جهان می باشد؛ همچنین اعلام گشته است دانشجویان خارجی کشورهای ترکیه و ایران بخش قابل توجهی از این رقم را به خود اختصاص داده اند. پیش بینی می گردد با توجه به شرایط مطلوب تحصیل در رشته اقتصاد دانشگاه های آذربایجان، هر روزه بر شمار مخاطبان این امر در کشور ما افزوده گردد. رشته اقتصاد در آذربایجان شامل برنامه های بازاریابی، مبانی دانش اقتصاد، مفاهیم اقتصاد کلان و کسب و کار بوده و متوسط هزینه تحصیل هر سال آن بین $1000 الی 2500$ (دلار آمریکا) برآورد می گردد که در مقایسه با سرزمین های اروپایی نظیر ایتالیا اندکی پایین تر می باشد.
  • شرایط اخذ پذیرش رشته اقتصاد در آذربایجان به چه صورت است؟ ارائه رزومه، ترجمه مدارک، ارائه انگیزه نامه و بیمه سلامت از شروط اخذ پذیرش در دانشگاه اقتصاد آذربایجان بوده است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که به فراخور نوع درخواست متقاضیان مبنی بر مدت زمان اخذ پذیرش، هزینه کسب ویزای این کشور از 20$ الی 35$ (دلار آمریکا) متفاوت خواهد بود. شایان ذکر است که با توجه به قانون منع دانشجویان از کار موازی با تحصیل در شهرهای آذربایجان، این اشخاص موظف خواهند بود هزینه زندگی ماهیانه 326.55$ الی 495.96$ (دلاری) خود را از طرق دیگری تامین نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *