ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در آمریکا

رشته اقتصاد در آمریکا

کشور آمریکا همواره محبوب ترین مقصد برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی بوده و سالانه دانشجویان متعددی خود را برای ادامه تحصیل در این کشور آماده می کنند. رشته اقتصاد در آمریکا یکی از بهترین زمینه ها برای تحصیل میباشد؛ چراکه تنوع دانشگاه ها و کالج های ارائه دهنده این رشته در آمریکا زیاد است و هم چنین کیفیت آموزش در این کشور به طرز قابل توجه و غیر قابل انکاری بالاست. فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان و متخصصین حوزه اقتصاد در آمریکا بالا می باشد و دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی به کسب تجربه کاری پرداخته و در نهایت اقامت خود را در آمریکا تمدید نمایند.

در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، اطلاعاتی در اختیار علاقه مندان به تحصیل در رشته اقتصاد در آمریکا قرار خواهیم داد.

  • شرایط ورود به رشته اقتصاد در آمریکا چیست؟
  • بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در رشته اقتصاد کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته اقتصاد در این کشور چقدر است؟
  • محدودیت های تحصیل رشته اقتصاد در این کشور چیست؟

معرفی رشته اقتصاد در آمریکا

علم اقتصاد که هم اکنون به عنوان علمی جداگانه و بسیار گسترده شناخته می شود، در گذشته از مباحث علوم اجتماعی محسوب می شده است. دانشجویان با تحصیل در رشته اقتصاد و رشته های مرتبط با آن در آمریکا، دروسی در مورد تئوری اقتصاد و اصول آن، ریاضیات، مدل های اقتصادی و روش های آنالیز می آموزند و در زمینه ابزارهای عملی و پیاده سازیهای اقتصاد مانند مالیات، آنالیزهای آماری و غیره مطالعاتی انجام می دهند. رشته اقتصاد در آمریکا در مراکز آموزشی و دانشگاه های گوناگونی ارائه شده که اکثر آنان از دانشگاه های مطرح جهان می باشند.

امکان تحصیل در رشته اقتصاد و تمامی گرایشات مربوطه آن در مقاطع گوناگون وجود داشته که طول این دوره ها عبارتند از:

  • لیسانس: 4 سال
  • فوق لیسانس: 1 الی 2 سال
  • دکتری: 3 الی 5 سال

درآمد رشته اقتصاد در آمریکا

متوسط ​​حقوق اکونومیست در ایالات متحده تا کنون 95,155$ (دلار) است، اما محدوده حقوق معمولاً بین 80,149$ تا 108,947$ (دلار) است. محدوده حقوق و دستمزد بسته به عوامل مهم بسیاری از جمله تحصیلات، گواهینامه ها، مهارت های اضافی، تعداد سال هایی که در حرفه خود سپری کرده اید می تواند بسیار متفاوت باشد. متوسط ​​حقوق یک اقتصاددان در ایالات متحده آمریکا 114393$ (دلار) در سال یا 55$ (دلار) در ساعت است. موقعیت های سطح ورودی از 78977$ (دلار) در سال شروع می شود در حالی که اکثر کارگران با تجربه تا 173402$ (دلار) در سال درآمد دارند.

دانشگاه های ارائه دهنده علوم اقتصاد در آمریکا

در حال حاضر در کشور آمریکا، بیش از 418 کالج معتبر و 784 دانشگاه مطرح، رشته اقتصاد و گرایشات مربوط به آن را در مقاطع مختلف برای متقاضیان ارائه می دهند. به دلیل تعدد مراکز آموزشی و اعتبار بسیار بالای مدرک ارائه شده توسط آنان، کشور آمریکا یکی از ایده آل ترین مقاصد برای تحصیل در رشته اقتصاد به شمار می رود. این کشور سالانه تعداد زیادی از دانشجویان خارجی مستعد را برای تحصیل در دانشگاه های خود پذیرفته و در برخی شرایط به آنان بورسیه هایی نیز اعطا می نماید.

دانشگاه های ارائه دهنده علوم اقتصاد در آمریکا

قابل ذکر است که تحصیل در آمریکا با هزینه بالایی همراه بوده و افراد باید از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشند؛ هم چنین دولت این کشور بورسیه های گوناگونی را به دانشجویان مستعد ارائه می دهند. به عنوان مثال، هزینه تحصیل لیسانس اقتصاد در دانشگاه هاروارد $254000 (دلار آمریکا) بوده و امکان اخذ بورسیه $27400 (دلار آمریکا) نیز وجود دارد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در آمریکا
مقاطع ارائه شدهرتبه در QS 2024رتبه در آمریکانام دانشگاه
لیسانس و دکتری31Harvard University
لیسانس، فوق لیسانس و دکتری12Massachusetts Institute of Technology
لیسانس و دکتری23Stanford University
لیسانس، فوق لیسانس و دکتری304University of California, Berkeley
لیسانس و دکتری125Princeton University
لیسانس، فوق لیسانس و دکتری97University of Chicago
لیسانس و فوق لیسانس178Yale University
لیسانس و فوق لیسانس1911Columbia University

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در آمریکا

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در آمریکا

یکی از دلایل محبوبیت آمریکا برای متقاضیان تحصیل در رشته اقتصاد، ارائه این رشته در گرایشات گوناگون می باشد. از گرایشات محبوب این رشته در دانشگاه های کشور آمریکا می توان به اقتصاد، اقتصاد سنجی، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، اقتصاد مالی، اقتصاد بین المللی و اقتصاد تجارت اشاره کرد. هم چنین گرایشاتی از جمله اقتصاد سیاسی، تحلیل اقتصاد و آمار، جامعه شناسی اقتصادی و اقتصاد سیاسی و دولت نیز برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا ارائه می شوند. از سایر گرایشات رایج اقتصاد در این کشور می توان به مواردی از جمله اقتصاد ریاضیاتی، اقتصاد ریاضیاتی و تئوری اقتصاد و اقتصاد و آموزش اشاره نمود. درآمد میانگین فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در آمریکا، $105020 (دلار آمریکا) در سال اعلام شده که خود مبلغ قابل توجهی است. در ادامه مقاله به بررسی جزئی تر وضعیت کاری فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در آمریکا می پردازیم.

موقعیت های شغلی رشته اقتصاد در آمریکا

طبق آمار اخذ شده از منابع معتبر، تعداد موقعیت های کاری ایجاد شده در کشور آمریکا برای فارغ التحصیلان ارشد اقتصاد، برابر با 20500 شغل بوده است. بر اساس بیانات BLS، پیش بینی می شود که درآمد متخصصین حوزه اقتصاد تا سال 2026 رشدی برابر با 8% را تجربه نماید. از مشاغل رایج فارغ التحصیلان حوزه اقتصاد می توان مواردی از جمله اقتصاد دان، تحلیل گر مالی، تحلیل گر تحقیقات بازار تجارت، تحلیل گر بودجه، مشاور اقتصادی و امور مالی را نام برد. هم چنین برخی افراد ممکن است به حوزه تدریس وارد شوند و مشاغل دانشگاهی را تجربه نمایند. طبق آمار، درآمد فارغ التحصیلان با مدرک کارشناسی ارشد 31% بیش تر از کارشناسی بوده و درآمد افراد با مدرک Ph.D ،18% بیشتر از کارشناسی ارشد است. کارشناسان اقتصادی در ایالات نیویورک، ویرجینیا، اوهایو، کالیفورنیا و ماساچوست درآمد بالاتری نسبت به سایر ایالات کسب می نمایند.

نمودار مقایسه حداکثر درآمد سالیانه مشاغل حوزه اقتصاد در آمریکا

نکات تحصیلی علوم اقتصاد در آمریکا

متقاضیان تحصیل در رشته اقتصاد در آمریکا، باید ابتدا با ارائه مدارکی از جمله مدرک آیلتس بالای 6.5 و تافل بالای 80-90، و امتیازات لازم در آزمون های SAT و GRE و غیره، نامه پذیرش خود را از سوی دانشگاه مورد نظر خود دریافت نمایند. پس از این مرحله، افراد می توانند درخواست خود را برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا ارائه کنند. از مهم ترین موارد برای اخذ این ویزا، گواهی تمکن مالی می باشد. سایر مدارک مهم عبارتند از پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، مدارک هویتی، گواهی سلامت، گواهی عدم سو سابقه کیفری، مدارک مربوط به محل اسکان و بیمه بین المللی. با توجه به سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت آمریکا در سال های اخیر، اخذ ویزای تحصیلی آمریکا در حال حاضر دشوار است. برای راهنمایی های بیشتر در این زمینه می توانید با متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته اقتصاد در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته اقتصاد در آمریکا پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • گرایشات و دروس رشته اقتصاد در آمریکا به چه صورت است؟ یکی از دلایل محبوبیت آمریکا برای متقاضیان تحصیل در رشته اقتصاد، ارائه این رشته در گرایشات گوناگون می باشد. از گرایشات محبوب این رشته در دانشگاه های کشور آمریکا می توان به اقتصاد، اقتصاد سنجی، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، اقتصاد مالی، اقتصاد بین المللی و اقتصاد تجارت اشاره کرد. هم چنین گرایشاتی از جمله اقتصاد سیاسی، تحلیل اقتصاد و آمار، جامعه شناسی اقتصادی و اقتصاد سیاسی و دولت نیز برای متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری در آمریکا ارائه می شوند. از سایر گرایشات رایج اقتصاد در این کشور می توان به مواردی از جمله اقتصاد ریاضیاتی، اقتصاد ریاضیاتی و تئوری اقتصاد و اقتصاد و آموزش اشاره نمود. درآمد میانگین فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در آمریکا، $105020 (دلار آمریکا) در سال اعلام شده که خود مبلغ قابل توجهی است.
  • معرفی رشته اقتصاد در آمریکا چگونه است؟ علم اقتصاد که هم اکنون به عنوان علمی جداگانه و بسیار گسترده شناخته می شود، در گذشته از مباحث علوم اجتماعی محسوب می شده است. دانشجویان با تحصیل در رشته اقتصاد و رشته های مرتبط با آن در آمریکا، دروسی در مورد تئوری اقتصاد و اصول آن، ریاضیات، مدل های اقتصادی و روش های آنالیز می آموزند و در زمینه ابزارهای عملی و پیاده سازیهای اقتصاد مانند مالیات، آنالیزهای آماری و غیره مطالعاتی انجام می دهند. رشته اقتصاد در آمریکا در مراکز آموزشی و دانشگاه های گوناگونی ارائه شده که اکثر آنان از دانشگاه های مطرح جهان می باشند.
3.2/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته اقتصاد در آمریکا

  1. Mhb گفت:

    خیلی خیلی عالی بود حرف نداشت دمتون گرم

    1. امیر جلالی گفت:

      آرزوی بهروزی برای شما داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *