ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در ارمنستان

رشته اقتصاد در ارمنستان

تحصیل رشته اقتصاد در ارمنستان از انتخاب هایی است که شمار متقاضیان آن با توجه به رونق بازار کار این حرفه طی سال های اخیر افزایش یافته است. پس از مواجهه با بحران های مالی و اقتصادی متعددی که اغلب آن ها تحت الشعاع مسائلی به ظاهر بی ربط نظیر همه گیری ویروس کرونا بوده اند، هم اکنون بیش از هر زمان دیگری احساس نیاز به راهکارهای مفید و چاره ساز در این زمینه ملموس می باشد. باید توجه داشت که ارمنستان تنها مقصد اقتصاددان های متبحری نیست که در این کشور به تحصیل پرداخته اند و امکان دست یابی به موقعیت های شغلی ایده آل در سایر سرزمین ها نیز برای این افراد بسیار محتمل به نظر می رسد. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند شما عزیزان را با مفهوم اقتصاد و شرایط اخذ پذیرش این رشته در ارمنستان آشنا نمایند.

  • متوسط هزینه تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه های برتر ارمنستان چه میزان می باشد؟
  • تعریف اقتصاد چیست و آگاهی از مفاهیم این رشته علمی چه تاثیری بر شرایط زندگی اشخاص خواهد داشت؟
  • شاخه ها و دروس ارائه شده مرتبط با اقتصاد در ارمنستان کدامند؟
  • مزایا و معایب تحصیل در دوره های اقتصاد دانشگاه شهر ایروان به چه شرحی است؟

معرفی علم اقتصاد در ارمنستان

اقتصاد عبارت است از شیوه بهره گیری و استفاده از امکانات محدود در دسترس و پر واضح است که این امر با زندگی روزمره ما عجین شده و دارای پیوند ناگسستنی با جزئیاتی چون خرید اتومبیل، خانه و سایر مایحتاج مورد نیاز زندگی خواهد بود. پیرو همین امر مطالعه اقتصاد و زیرشاخه های آن قدرت تصمیم گیری افراد را در مسائل این چنینی افزایش داده و در شرایط کنونی که بخش قابل توجهی از جوامع آسیایی با این معضل دست به گریبان هستند، در موضوعات مختلفی گره گشا می باشد. اقتصاد کشور ارمنستان بر پایه صنعت بنا شده و صنایعی چون تولید رزین، ماشین آلات و نساجی در کنار فرآوری الماس از مهم ترین منابع تولید درآمد در این کشور به حساب می آیند. همچنین شایان ذکر است که نمی توان بر نقش پر رنگ توریسم در پیشرفت اقتصادی سال های اخیر ارمنستان چشم پوشید.

پیرامون تحصیل رشته اقتصاد در ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای کم جمعیت آسیایی است که در غرب این قاره واقع شده و از معایب اخذ ویزای تحصیلی آن می توان به هزینه های معقول و مقرون به صرفه بودن زندگی در مقایسه با شمار زیادی از کشورهای اروپایی اشاره نمود؛ به رغم اینکه همواره به متقاضیان کار در این کشور داشتن تسلط کافی بر زبان ارمنی توصیه می گردد، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته هایی نظیر اقتصاد را شرایط را کمی برای علاقه مندان تسهیل کرده است. علاوه بر دانشگاه های معتبر اقتصاد واقع در شهرهای Gyumri و Yerevan علاقه مندان به یادگیری زیرشاخه های اقتصاد نظیر کسب و کار، مدیریت بازرگانی و اقتصاد بین المللی که توان پرداخت شهریه دانشگاهی و همچنین اخذ بورسیه تحصیلی را ندارند می توانند با ثبت نام در دوره های آموزشی موجود در شهرهای وانادزور، هرازدان و واغارشاپات در این مسیر گام بردارند.

مقایسه هزینه سالیانه تحصیل در ارمنستان و آذربایجان

نرخ بیکاری بسیار بالای ارمنستان و همچنین میانگین تورم بالای 1.5% این کشور در سال 2020 نشانگر اهمیت آموزش دوره های اقتصاد می باشد. ارمنستان دارای 26 دانشگاه دولتی می باشد که در کنار بیش از 40 موسسه آموزش عالی به پذیرش دانشجویان از اقصی نقاط جهان می پردازند. برترین دانشگاه ارائه دهنده دروس اقتصاد در کشور ارمنستان Armenian State University of Economics می باشد که اگرچه در بین 5 دانشگاه برتر این سرزمین جای ندارد، با پیشینه بسیار درخشان در زمره قدیمی ترین دانشگاه های کشور ارمنستان قرار دارد که از سال 1929 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و متوسط هزینه سالانه تحصیل در آن 3700$ (دلار آمریکا) برآورد می گردد.

شرایط اخذ پذیرش رشته اقتصاد در ارمنستان

تحصیل در دانشگاه اقتصاد شهر ایروان ارمنستان به معنای سپری کردن دوره هایی با عناوین مبانی علم اقتصاد و درون مایه اقتصاد خرد و کلان بوده که با توجه به هزینه های پایین تر زندگی در ارمنستان در مقایسه با ایران و همچنین شمار بالای متقاضیان حاضر، اشخاصی موفق به اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ارمنستان خواهند شد که در کنار ارائه مدارکی چون گواهی سلامت و پرداخت هزینه های مربوطه، از سوابق تحصیلی مطلوبی نیز برخوردار باشند. دانشگاه اقتصاد ارمنستان یک مرکز دولتی مستقل بوده که دارای 6 دانشکده به قرار ذیل می باشد:

ترتیب دانشکده های اقتصادعنوان دانشکده
1دانشکده بازاریابی و اقتصاد کاربردی
2دانشکده اقتصاد بین الملل
3دانشکده مدیریت
4دانشکده حسابداری
5دانشکده آمار
6دانشکده دارایی

بیش از 7000 دانشجو در حال حاضر مشغول به تحصیل در 18 رشته گوناگون دانشگاه حقوق ارمنستان (ASUE) هستند و این دانشگاه با عضویت در Association of Economic Universities of South and Eastern Europe and the Black Sea Region ارتباط خود را با 50 دانشگاه حقوق از سراسر جهان حفظ کرده است.

شرایط اخذ پذیرش رشته اقتصاد در ارمنستان

مزایا و معایب تحصیل در رشته اقتصاد ارمنستان

با توجه به اینکه هزینه ماهیانه زندگی دانشجویان خارجی حاضر در شهرهای اصلی ارمنستان 290$ (دلار آمریکا) برآورد گشته و ظرفیت های نظام آموزشی این کشور در حال رشد و توسعه می باشد، نمی توان پیش بینی پیشرفت سطح استانداردهای آموزش در رشته های گوناگون اعم از اقتصاد را امیدواری واهی دانست اما با این وجود باید خاطرنشان کرد که علاقه مندان به رشته اقتصاد می توانند با مطالعه و جستجو پیرامون شرایط تحصیل در سایر کشورها به موقعیت ایده آل تری نیز دسترسی پیدا کنند.

با توجه به تمامی موارد مذکور، تحصیل رشته اقتصاد در ارمنستان با توجه به موقعیت های شغلی و درآمد مطلوبی که نصیب دانشجویان این رشته در بانک ها و موسسات مالی می گردد، می تواند از شاخه های محبوبی تلقی گردد که در آینده ای نه چندان دور طرفداران بیشتری نیز پیدا خواهد نمود. در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که جستجو در باب شرایط اخذ ویزای این کشور و همچنین اقامت ارمنستان از طریق تحصیل کمک زیادی به شما عزیزان خواهد نمود؛ ضمن اینکه همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز هدایتگر شما در این موضوع خواهند بود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *