ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در اروگوئه

رشته اقتصاد در اروگوئه

رشته های زیر شاخه علوم انسانی همواره پر اهمیت بوده و آمار متخصصان این حوزه و فارغ التحصیلان آن رو به افزایش است. این رشته ها از گزینه های محبوب برای مهاجرت تحصیلی نیز به شمار می روند؛ به عنوان مثال رشته اقتصاد در اروگوئه از رشته هایی بوده که به هر دو زبان انگلیسی و اسپانیایی ارائه میشود و امکان مهاجرت تحصیلی متقاضیان را فراهم میکند. اروگوئه یکی از کشورهای آمریکای لاتین می باشد که روش های گوناگونی را برای ورود مهاجران فراهم کرده است. قابل ذکر است که برای ورود به هر کشور و اخذ اقامت آن، مهاجرت از طریق تحصیل امن ترین و مطمئن ترین روش می باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به بررسی جزئیات رشته اقتصاد در اروگوئه پرداخته ایم.

  • آیا اروگوئه مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته اقتصاد است؟
  • هزینه تحصیل در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در اروگوئه به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • شرایط دریافت پذیرش در دانشگاه های اروگوئه چیست؟
  • بهترین دانشگاه های اروگوئه برای تحصیل در رشته اقتصاد کدامند؟

معرفی رشته اقتصاد در اروگوئه

اقتصاد یکی از رشته های علوم انسانی می باشد که حدود 200 سال است که به عنوان یک رشته مستقل شناخته شده و در این زمینه تحقیقات زیادی صورت گرفته و کارشناسان متعددی فعالیت داشته اند. این رشته با علوم دیگر از جمله جامعه شناسی، روانشناسی، تجارت و حسابداری نیز مشترکاتی دارد. افراد با تحصیل در رشته اقتصاد توانایی می یابند تا تغییرات اقتصادی را پیش بینی و یا تجریه و تحلیل کرده و با استفاده از علم آمار و ریاضیات، نتایج دقیقی را ارائه دهند. هم چنین یک اقتصاد دان می تواند با استفاده از دانش خود، به پیشرفت اقتصاد در ابعاد بزرگ مصل اقتصاد یک جامعه و با در ابعاد کوچک تر مثل اقتصاد کسب و کارها و کمپانی ها کمک نماید. رشته اقتصاد در اروگوئه در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه شده که مدت زمان هر دوره به شرح زیر است:

  • کارشناسی: 3 الی 4 سال
  • کارشناسی ارشد: 1 الی 2 سال
  • Phd: 2 الی 4 سال

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در اروگوئه

کشور اروگوئه دارای دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبری بوده که رشته های گوناگونی از جمله اقتصاد را در تمامی مقاطع ارائه می دهند. افراد با اخذ پذیرش از دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی معتبر این کشور، می توانند ویزای تحصیلی خود را دریافت نموده و تا زمان پایان تحصیل خود در این کشور اقامت داشته باشند. متقاضیان تحصیل در رشته اقتصاد در کشور اروگوئه می تواند در 6 دانشگاه به تحصیل در مقطع لیسانس، 4 دانشگاه در مقطع فوق لیسان و در یک دانشگاه در مقطع دکتری به تحصیل بپردازند. هزینه تحصیل در دانشگاه های اروگوئه متفاوت می باشد و به عنوان مثال، هزینه هر ترم تحصیل در دانشگاه Universidad de la Repiblica (UDELAR) ،$1000 (دلار آمریکا) اعلام شده است. برخی دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در اروگوئه عبارتند از:

نام دانشگاه های اروگوئهرتبه بندی QS 2022
(Universidad de Montevideo (UM492
Universidad ORT Uruguay462
(Catholic university of Uruguay (UCU801 – 1000
(Universidad de la Repiblica (UDELAR3874

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در اروگوئه

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در اروگوئه

یکی از مزایای تحصیل در اروگوئه، گوناگونی گرایشات موجود در مقطع فوق لیسانس میباشد. از گرایشات رشته اقتصاد در این مقطع میتوان به تاریخ و سیاست های اقتصاد، اقتصاد و روابط بین الملل و هم چنین اقتصاد و مدیریت بحران اشاره نمود. از دروس ارائه شده در رشته اقتصاد در مقطع لیسانس میتوان به موارد گوناگونی اشاره کرد. در سال اول افراد به مطالعه دروسی از جمله ریاضیات 1 و 2، برنامه نویسی 1 و 2، اصول آمار، اقتصاد و شاخص های اجتماعی، اصول اقتصاد، اقتصاد خرد و اقتصاد کلان می پردازند. دروس سال دوم کارشناسی اقتصاد عبارتند از تئوری تجارت بین الملل، اقتصاد و امور مالی بین الملل، آمار و احتمال، متد ریاضیات اقتصاد 1 و2، حسابداری مالی 1 و اقتصاد و جامعه اروگوئه اشاره نمود.

درس های ارائه شده در سال سوم اقتصاد در مقطع کارشناسی شامل مواردی از جمله اقتصاد سنجی برای داده های مقطعی، اقتصاد و سیاست های پولی، اقتصاد برای عدم اطمینان و اطلاعات، اقتصاد سنجی برای سری های زمانی، اقتصاد مالی و بازار سرمایه، اقتصاد بخش دولتی و 2 درس انتخابی می باشد. دروس سال چهارم نیز مواردی از جمله رشد اقتصادی و سازمان صنعتی را در بر گرفته و افراد می بایست 6 درس انتخابی و یک واحد کارورزی را در این زمان به اتمام برسانند. دروس انتخابی ذکر شده می توانند مواردی از جمله سیاست اقتصاد، اقتصاد سنجی پیشرفته، تاریخ اقتصاد اروگوئه، تاریخ اندیشه های اقتصادی، تجارت بین الملل، تئوری مدرن چرخه های اقتصادی و غیره را در بر بگیرند. درس های ارائه شده در مقطع فوق لیسانس اقتصاد در اروگوئه عبارتند از:

دروس ارائه شده در مقطع فوق لیسانس اقتصاد در اروگوئه
سال اولسال دوم
اقتصاد کلان 1 و 2سمینارهای عمومی و اختصاصی
اقتصاد خرد 1 و 2ارائه تز
اقتصاد سنجی
کارگاه تحقیقات پیشرفته
تعیین موضوع تز
آمار و نمودار

مزایا و معایب تحصیل رشته اقتصاد در اروگوئه

به طور کلی موقعیت های کاری متنوعی برای فارغ التحصیلان رشته اقتصاد و گرایشات آن وجود دارد. یک کارشناس اقتصادی می تواند در بخش های دولتی مشغول به کار شده و به پیشرفت اقتصاد کشور کمک نماید. هم چنین بسیای از شرکت ها به یک کارشناس اقتصاد نیاز داشته تا روند پیشرفت اقتصادی آنان را تجزیه و تحلیل نموده و برای جلوگیری از رکود و ورشکستگی در آینده، راهکارهایی را ارائه نماید. هم چنین این افراد می توانند در امور بانکداری و املاک به عنوان یک کارشناس حرفه ای مشغول به کار شوند. افرادی که به ادامه تحصیل تا مقطع دکتری تمایل دارند نیز می توانند به عنوان اساتید رشته اقتصاد در دانشگاه ها و مدرسه های اقتصاد مشغول به تدریس گردند.

نمودار تغییرات نرخ بیکاری در اروگوئه

اقامت پس از تحصیل در اروگوئه

متقاضیان مهاجرت تحصیلی برای ورود به کشور مقصد عموما نیاز به اخذ ویزای تحصیلی آن کشور دارند. یکی از مهم ترین مراحل برای اخذ ویزای تحصیلی کشور اروگوئه، ارائه نامه اخذ پذیرش از دانشگاه و یا موسسه آموزشی معتبر در کشور مقصد می باشد. گواهی تمکن مالی و گواهی سلامت نیز باید ارائه گردند. از سایر موارد الزامی می توان به پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، چند عدد عکس پاسپورتی، مدارک هویتی، گواهی عدم سو پیشینه و مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی اشاره نمود. پس از اتمام مدت تحصیل، فرد می تواند در کشور اروگوئه مشغول به کار شده و اقامت خود را از طریق ویزای کاری تمدید نماید و در نهایت موفق به اخذ اقامت دائم این کشور گردد. کارشناسان با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همه روزه آماده اند تا تجربیات و دانش خود را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *