ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در اسپانیا

کسب اطلاعات راجع به چگونگی تحصیل رشته اقتصاد در اسپانیا مقوله ای است بسیار بااهمیت برای افرادی که بدنبال اخذ ویزای تحصیلی می باشند؛ همانگونه که مستحضر هستید بحران های اقتصادی اخیر گریبان گیر عموم سرزمین های جهان بوده و نکته حیاتی و حائز اهمیت در این امر نحوه برون رفت از ادامه آسیب پذیری و جلوگیری از ورود ضربه های اساسی به پیکره اقتصاد جامعه می باشد. پیرو این امر برخورداری از دانش کافی حول مفاهیمی نظیر اقتصاد خرد و کلان و مبانی این علم راه گشای مطلوبی به نظر می رسد که تنها از عهده دانش آموختگان رشته اقتصاد برخواهد آمد. در ادامه این مقاله که توسط تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده است همراه شما عزیزان به ضوابط و جزئیات تحصیل رشته اقتصاد در کشور اسپانیا و ذکر نکاتی چند خواهیم پرداخت.

  • آیا نرخ تورم منفی اسپانیا در نیمه نخست سال 2020 نشانگر عدم نیاز این کشور به اقتصاددان های متبحر می باشد؟
  • معتبرترین دانشگاه های ارائه دهنده دروس و کرسی های اقتصاد در کشور اسپانیا کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته اقتصاد در این سرزمین چه میزان تخمین زده می شود؟
  • چه تعداد دانشجوی بین المللی در حال تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شهرهای بزرگ اسپانیا می باشند؟
  • دروس و دوره های ارائه شده در انواع زیرشاخه های اقتصاد برای مقطع کارشناسی کدامند؟

معرفی علوم اقتصاد در اسپانیا

اقتصاد علمی است مرتبط با زندگی روزمره که در بسیاری از موارد بر تصمیم های ما تاثیر بسزایی خواهد داشت؛ در ساده ترین شکل می توان اقتصاد را نحوه عملکرد جامعه در استفاده از منابع محدود خود تعریف نمود. زمین، سرمایه، نیروی کار و بازار مشاغل چهار عنصر اصلی تشکیل دهنده اقتصاد هستند و اقتصاد کلان که شامل مطالعه تجارت جهانی، کنترل تورم و چگونگی سرمایه گذاری های عمده می باشد، محوریت دروس ارائه شده در دانشگاه های اقتصاد اسپانیا و سایر نقاط جهان را تشکیل می دهد. اقتصاد اسپانیا پس از تحولات گسترده در سال 1986 توانست با افزایش هر ساله نرخ GDP خود به ثبات مطلوبی دست یابد. هم اکنون بسیاری از کارشناسان اسپانیا چهارمین اقتصاد برتر در میان اعضای اتحادیه اروپا می دانند و می توان اظهار داشت که از لحاظ ساختاری عمده اقتصاد این سرزمین متکی بر بخش خدمات می باشد.

تغییرات نرخ تولید ناخالص داخلی اسپانیا

پیرامون تحصیل رشته اقتصاد در اسپانیا

تعدد دانشگاه های معتبر در اسپانیا و همچنین سطح بالای استانداردهای آموزشی در این کشور موجب شده تا علاقه مندان بسیاری به فراگیری زبان اسپانیایی مبادرت ورزند؛ با وجود اینکه اغلب دوره های ارائه شده در دانشگاه های این کشور چون دانشگاه اقتصاد ختافه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به زبان اسپانیایی صورت می پذیرند، دانشگاه هایی چون University of Pompeu Fabra و Abat Oliba Ceu University امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز فراهم آورده اند که لازمه آن ارائه مدرک آیلتس 6.5 می باشد. اسپانیا دارای 90 دانشگاه معتبر می باشد که از میان آن ها دو دانشگاه Suffolk University و Universidad Carlos III de Madrid مختص دروس اقتصاد بوده و به آموزش زیرگروه های توریسم و اقتصاد، مدیریت بازرگانی و اقتصاد و کسب و کار می پردازند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در اسپانیا

برترین دانشگاه های اسپانیا چون University of Barcelona دارای رتبه جهانی 100-200 می باشند و این درحالی است که نام دانشگاه Universidad Carlos III de Madrid در این بین دیده نمی شود. تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه 4 سال به طول انجامیده و شهریه اخذ شده برای هر ترم از 900€ الی 1700€ (یورو) متفاوت می باشد. شمار دانشجویان خارجی حاضر در اسپانیا 617000 نفر اعلام شده است و طبق این آمار می توان انتظار داشت با توجه به بحران های اقتصادی اسپانیا و نرخ بیکاری 16% این کشور در سال 2020 بر ظرفیت پذیرش دو دانشگاه اقتصاد نیز افزوده گردد. همچنین برخی از دانشگاه های اسپانیا چون آلیکانته (UA) به جذب دانشجویان کارشناسی ارشد در رشته هایی چون اقتصاد کاربردی می پردازند. شایان ذکر است که گنجایش این دانشگاه ها محدود بوده و جمعیت دانشجویان UA نیز 7500 نفر می باشد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در اسپانیا

جزئیاتی پیرامون تحصیل رشته اقتصاد در اسپانیا

در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، تحصیل در دانشکده های اقتصاد اسپانیا مقرون به صرفه بنظر می آید؛ هزینه ماهیانه زندگی در اسپانیا 800€ (یورو) برآورد شده است که دانشجویان می توانند با اقامت در خوابگاه 20% از آن بکاهند. همچنین اجاره کار همزمان با تحصیل وجود داشته و دانشجویان رشته اقتصاد مقیم شهرهای اصلی اسپانیا قادر خواهند بود درصورت عدم دسترسی به بورسیه های ارائه شده، از این طریق بخشی از هزینه مخارج خود را جبران نمایند. دانش آموختگان رشته اقتصاد از شرایط مطلوب کار پس از تحصیل در اسپانیا برخوردار خواهند بود؛ به گونه ای که فعالیت در حوزه هایی چون ارائه مشاوره به بنگاه های املاک و موسسات خدماتی، آنالیز آمار و ارقام و بانکداری رفاه اقتصادی مطلوبی را برای آنان رقم خواهد زد.

در پایان تحصیل در اسپانیا با توجه به شاخه های متعدد ارائه شده اقتصاد و هزینه های زندگی جزء گزینه های قابل تامل پیش روی افراد می باشد؛ ضمن اینکه طبق بررسی های صورت گرفته کیفیت زندگی در اسپانیا نیز رتبه 19 جهان را به خود اختصاص داده که جزء مزایای آن می باشد. شما عزیزان قادر خواهید بود جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه طی نمودن مسیر اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا و رشته اقتصاد در این کشور با همکاران مجرب و توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت حضوری و با تلفنی ارتباط حاصل نمایید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته اقتصاد در اسپانیا

  1. کیمیا گفت:

    سلام من ترم دو اقتصاد دانشگاه تهران هستم آیلتس هشت دارم و سطح زبان اسپانیولی b2ایا میتونم بقیه دوران تحصیلم در اسپانیا ادامه بدم؟ واحد های که گذروندم تطبیق بدم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما اگر بخواین در اسپانیا تحصیل کنید باید از ابتدا اقدام به پذیرش در مقطع لیسانس کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *