ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در انگلستان

رشته اقتصاد در انگلستان

به دلیل اهمیت بالای علم اقتصاد در جهان، سالانه عده زیادی از دانشجویان به تحصیل در این رشته می پردازند. وضعیت مطلوب فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در انگلستان باعث شده تا مهاجرت تحصیلی به این کشور از طریق تحصیل اقتصاد طرفداران زیادی داشته باشد. انگلستان، یکی از ایده آل ترین مقاصد جهان برای مهاجرت تحصیلی بوده و از دانشگاه ها و مدارس اقتصاد زیادی برخوردار است که اعتبار بالایی در جهان دارند. افراد با مهاجرت تحصیلی به این کشور می توانند از مزایای گوناگونی از جمله محیطی امن و آرام برای تحصیل و امکان اشتغال و اخذ اقامت انگلستان پس از فارغ التحصیلی برخوردار گردند. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است موارد گوناگونی در زمینه تحصیل در رشته اقتصاد در انگلستان را بررسی خواهیم کرد.

معرفی رشته اقتصاد در انگلستان

اقتصاد یکی از رشته های زیر شاخه علوم انسانی بوده که سال هاست به عنوان یک علم مستقل شناخته می شود. افراد با تحصیل در رشته اقتصاد از توانایی های ویژه ای برخوردار می گردند و علوم گوناگونی به نان آموزش داده می شود. از جمله مواردی که یک اقتصاد دان قابل باید در آنان مهارت داشته باشد می توان به تحلیل و آنالیز مسائل اقتصادی و بررسی وضعیت و تغیییرات اقتصاد یک جامعه یا یک کمپانی از طریق نمودارهای آماری اشاره نمود. هم چنین در شرایطی که اقتصاد یک شرکت یا یک کشور رو به تضعیف است می توان از وجود یک اقتصاد دان استفاده نمود تا از پیشروی وضعیت نامطلوب جلوگیری کرد. علم اقتصاد با بسیاری از علوم دیگر از جمله روانشناسی، علوم سیاسی، جامعه شناسی و ریاضیات و آمار مرتبط است و متقاضیان تحصیل در این رشته باید در این زمینه ها نیز مهارت بیاموزند.

تحصیل رشته اقتصاد در انگلستان

همان طور که ذکر شد، تحصیل در انگلستان با انتخاب رشته اقتصاد برای بسیاری از متقاضیان امکان پذیر است. انگلستان از دانشگاه ها و مدارس اقتصاد معتبری برخوردار بوده که در رتبه بندی ها جهانی هر ساله موفق به کسب امتیاز بالایی می گردند. یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه کمبریج (University of Cambridge) می باشد که رد حال حاضر در کشور انگلستان دارای رتبه نخست در میان سایر دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد است. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می توانند از طریق اخذ پذیرش در گرایشاتی از جمله اقتصاد و اقتصاد ملل در مقطع کارشناسی، موفق به اخذ وزای تحصیلی انگلستان گردند. قابل ذکر است که رشته اقتصاد در گرایشات و مقاطع گوناگون ارائه شده و طول مدت مقاطع عبارتند از:

  • لیسانس: 4 سال
  • فوق لیسانس: 1 الی 2 سال
  • دکتری: 3 الی 7 سال

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در انگلستان عبارتند از:

نام دانشگاهامتیاز Guardian
University of Oxford100
University of Cambridge92.3
University of St Andrews90.5
University of Strathclyde86.9
University of Stirling84.1
University of Warwick79.5
University of Leeds74.8
University of UEA73.6
University of Bristol73.2
University of Durham72.8

گرایشات رشته اقتصاد در انگلستان

گرایشات رشته اقتصاد در انگلستان

با توجه به گستردگی علم اقتصاد، امکان تحصیل در این رشته در بسیاری از گرایشات گوناگون فراهم است. دانشگاه های این کشور با تمرکز بر گرایشات متنوع این رشته، سعی در بالا بردن امتیاز جهانی خود در رشته اقتصاد و به روز نگه داشتن آموزش خود دارند. از گرایشات این رشته در مقطع لیسانس می توان به مواردی از جمله اقتصاد، اقتصادسنجی و ریاضیات اقتصادی، تاریخ اقتصاد، اقتصاد و مدیریت، فلسفه، سیاست و اقتصاد و فرانسه و اقتصاد اشاره نمود. متقاضیان تحصیل در مقطع فوق لیسانس در انگلستان می توانند در گرایشات گوناگونی از جمله اقتصاد، برنامه دو ساله اقتصاد، اقتصاد سنجی و اقتصاد ریاضیاتی، اقتصاد و امور مالی، اقتصاد بین الملل و گسترش اقتصاد و سیاست های آنالیز اخذ پذیرش نمایند. اقتصاد، اقتصاد ملل و اقتصاد و امور مالی از گرایشات رشته اقتصاد در مقطع دکتری می باشند.

موقعیت های شغلی کارشناسان علوم اقتصاد در انگلستان

طبق توضیحات ارائه شده، موقعیت کاری برای متخصصین حوزه اقتصاد در کشور انگلستان در حال حاضر در وضعیت مطلوبی قرار دارد و افراد می توانند پس از فارغ التحصیلی، برای اشتغال در موقعیت های مختلفی اقدام نمایند. از مشاغل رایج برای فارع التحصیلان رشته اقتصاد در گرایشات گوناگون می توان به مواردی از جمله کارشناس اقتصاد، دستیار اقتصادی، متخصص اقتصاد انرژی، اقتصاد دان کمی، اقتصاد دان سلامت و اقتصاد دان ارشد اشاره نمود. هم چنین این افراد می توانند با اخذ مدرک دکتری خود در این رشته، موفق به انتخاب تدریس در دانشگاه ها و یا مدارس اقتصاد در کشور انگلستان یا سایر کشورها به عنوان شغل گردند. هم چنین این افراد می توانند در حوزه هایی از جمله بانکداری نیز مشغول به کار گردند. طبق آمار ارائه شده، درآمد سالیانه یک اقتصاددان در انگلستان عموما مبلغی برابر با £60000 الی 70000£ (پوند انگلستان) اعلام شده است.

نمودار تغییرات نرخ بیکاری در انگلیس

 

شرایط تحصیل رشته اقتصاد در انگلستان

متقاضیان تحصیل در رشته اقتصاد در انگلستان باید در ابتدا نامه پذیرش خود را از یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی معتبر این کشور دریافت نمایند و سپس درخواست خود را برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان ارائه کنند. از موارد الزامی برای تحصیل در رشته اقتصاد در این کشور، ارائه مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5 و ریز نمرات دوره تحصیلی قبل می باشند. متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان باید مواردی از جمله پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، مدارک هویتی، چند عدد عکس پاسپورتی، گواهی عدم سو پیشینه و گواهی سلامت را ارائه دهند. ارائه گواهی تمکن مالی و یا نامه دریافت کمک هزینه تحصیلی نیز از موارد الزامی می باشد. برای اخذ اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به انگلستان و یا سایر روش های مهاجرت به این کشور، می توانید با وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *