ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در اوکراین

رشته اقتصاد در اوکراین

با توجه به مقرون به صرفه بودن تحصیل در اوکراین و همچنین شرایط مطلوب زندگی در این کشور، تلاش جهت اخذ ویزا برای تحصیل در شاخه های مختلف نظیر رشته اقتصاد در اوکراین در زمره موضوعات پر مخاطب سال های پیش رو قرار میگیرد. اقتصاد از رشته های محبوب میان دانشجویان بوده و از عوامل اصلی این امر می توان به پرکاربرد بودن آن در مقوله های روزمره اشاره نمود. به گونه ای که افراد با دانش کافی از این علم می توانند علاوه بر تحلیل های کارساز در حیطه های مختلف، به پیش بینی هایی تخصصی در زمینه های گوناگون مالی دست بزنند. در این راستا کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن گشته اند تا با ارائه مطالبی مفید و جامع در این مقاله همراه شما عزیزان به بررسی چگونگی تحصیل این رشته در سرزمین زیبای اوکراین بپردازند.

  • متوسط شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های معتبر ارائه دهنده رشته اقتصاد در اوکراین چه میزان است؟
  • مدت زمان موردنیاز جهت دستیابی به مدرک کارشناسی رشته اقتصاد در کشور اوکراین چقدر خواهد بود؟
  • زیرشاخه های مهم رشته اقتصاد کدامند؟
  • کدام دانشگاه های اوکراین به جذب دانشجویان در رشته اقتصاد مبادرت می ورزند؟
  • موقعیت های ایده آل شغلی دانشجویان حوزه اقتصاد در آینده کاری به چه شرحی است؟

معرفی رشته اقتصاد در اوکراین

اوکراین یکی از سرزمین های اروپای شرقی بوده و با کشورهای بلاروس، روسیه، لهستان، اسلواکی و مجارستان همسایه می باشد. اوکراین دارای 24 استان بوده و اگرچه زبان روسی دارای کارکرد بسیاری در نظام آموزشی آن می باشد، همچنان زبان اوکراینی به عنوان زبان رسمی این کشور معرفی می گردد. استقلال اقتصادی اوکراین پس از فروپاشی شوروی و در سال 1991 میلادی شکل گرفته و ذکر این نکته حائز اهمیت است که رشد اقتصاد این سرزمین تا سال های متمادی منفی بوده و حتی در برهه ای از زمان به منفی 26% نیز رسیده است؛ با این وجود اوکراین توانست با تکیه بر توسعه زیرساخت های صنعتی خود و همچنین انقلاب نارنجی صورت گرفته در اوایل قرن 21 به وضعیت اقتصادی خود سامان بخشیده و پیشرفت خیره کننده ای را تجربه نماید. رشد کشاورزی از مهم ترین دلایل ترقی اقتصاد اوکراین به حساب می آید.

تغییرات نرخ تولید ناخالص داخلی در اوکراین

همانطور که استحضار دارید هر کشوری در کنار نیروی کار نیازمند اقتصاددان های متبحر جهت بهبود اوضاع در بحران های پیش رو می باشد؛ اوکراین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تاریخ این سرزمین گواهی می دهد که طی بحران صورت گرفته در سال 2004 این اقتصاد دانان متخصص اوکراینی بودند که با بهره گیری از موقعیت ژئوپولتیک اوکراین و تبدیل این سرزمین به گلوگاه درآمدزایی روسیه در مسیر بهبود شرایط آن گام برداشتند. با این حساب می توان به اهمیت رشته اقتصاد و تاثیر بسزای آن در زندگی روزمره شهروندان پی برد.

تحصیل رشته اقتصاد در اوکراین

اوکراین یکی از امن ترین سرزمین های اروپایی برای تحصیل دانشجویان بین المللی بوده و با توجه به مجاز بودن امکان کار برای این گروه از افراد و همچنین احتمال اخذ انواع بورسیه، طی سال های اخیر بر محبوبیت آن افزوده شده است. دانشگاه های معتبر اوکراین امکان تحصیل در زیرشاخه های گوناگون رشته اقتصاد نظیر بازاریابی و کسب و کار، MBA، اقتصاد جهانی و کاربردی را برای متقاضیان فراهم آورده اند و از مزایای تحصیل در این کشور می توان به تعدد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی باکیفیتی اشاره نمود که انواع کرسی های اقتصاد را ارائه می نمایند. از مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی اوکراین می توان به سوابق تحصیلی، رسید پرداخت شهریه، گواهی سلامت و نامه پذیرش دانشگاه اشاره کرد. در ادامه به بررسی برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در اوکراین پرداخته ایم:

نام دانشگاهشهری که در آن واقع شده
Kyiv National Economic Universityکیف
Taras Shevchenko National Universityکیف
National University of Kharkivخارکوف
Sumy State Universityسومی

تحصیل رشته اقتصاد در اوکراین

موقعیت های شغلی اقتصاد در اوکراین

با توجه به اینکه نرخ بیکاری اوکراین 8.6% در سال 2020 اعلام شده است، می توان پیشبینی نمود فارغ التحصیلان این رشته دانشگاهی مشکل چندانی جهت دستیابی به فرصت های ایده آل شغلی با درآمد مطلوب نخواهند داشت؛ امکان تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه های اوکراین به سه زبان انگلیسی، اوکراینی و روسی وجود داشته و باید خاطرنشان کرد که برخلاف شماری از کشورهای اروپایی دستیابی به مدرک کارشناسی این رشته در اوکراین 4 سال زمان خواهد برد. با توجه به احساس نیاز ملموس به متخصصان رشته اقتصاد که تحت عنوان IER شناخته می شوند، پر واضح است که علت ازدیاد شمار دانشکده ارائه دهنده دروسی نظیر اقتصاد کشاورزی و مالیاتی همین امر می باشد.

به رغم تعدد دانشکده های اقتصاد در بهترین شهرهای اوکراین برای تحصیل، موسساتی نظیر Poltava نیز به آموزش چنین دوره هایی می پردازند و می توان مراکز مشابه آن را نیز در شهرهایی چون دونتسک و اودسا جستجو نمود. اشخاص با در دست داشتن دیپلم شرکت در این دوره ها می توانند در مشاغلی چون مدیر فروش، کارشناس بانک و همچنین تحلیلگر مسائل اقتصادی مشغول به فعالیت گردند.

جزئیاتی پیرامون زندگی در اوکراین

طبق بررسی های انجام گرفته در سال 2020 کشور اوکراین رتبه 68 جهان را از نظر کیفیت زندگی مردم به خود اختصاص داده است؛ مضاف بر سطح بالای استانداردهای زندگی دانشجویی در اوکراین هزینه های ماهیانه زندگی که 25400UAH (گریونا) برآورد گشته است، از مزایای تحصیل رشته اقتصاد در این کشور مدرن اروپایی به حساب می آید. در پایان باید خاطرنشان کرد همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه راهکارهایی هوشمندانه همراه شما عزیزان در مسیر اخد انواع ویزا خواهند بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *