ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در ایتالیا

رشته اقتصاد در ایتالیا

اطلاع از شرایط تحصیل رشته اقتصاد در ایتالیا با توجه به احساس نیاز مبرم این کشور به اقتصاددان هایی متخصص مورد بحث و بررسی قرار میگیرد. این امر جهت سامان دهی شرایط و جلوگیری از پیشامد دوباره بحران های اخیر می باشد. همچنین با توجه به تعدد بورسیه های تحصیلی اعطا شده از سوی دانشگاه ها و موسسات خصوصی این کشور، طی سال های اخیر بر شمار متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا افزوده شده است. ایتالیا در مجاورت با دریای مدیترانه واقع شده و یکی از هفت کشور توسعه یافته صنعتی در اروپا به حساب می آید. هر ساله بیش از 20 میلیون گردشگر خارجی به این کشور سفر می کنند که این موضوع نقش پر رنگی در ترمیم وضعیت کنونی اقتصاد ایتالیا ایفا می کند. در ادامه این نگارش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه جزئیاتی پیرامون تحصیل رشته اقتصاد در ایتالیا همراه شما عزیزان خواهند بود.

معرفی شرایط اقتصادی ایتالیا

ایتالیا سرزمینی با پیشینه قابل توجه تاریخی در جنوب قاره اروپا می باشد؛ جمعیت ایتالیا بیش از 60 میلیون نفر بوده و طبق آمار و ارقام منتشره در سال 2020 خطر فقر تنها 7.7% از شهروندان این کشور را تهدید می کند. طبق آمار رسمی اداره آمار ایتالیا (ISTAT) ریزش صورت گرفته اقتصاد ایتالیا طی سال 2020 بی سابقه بوده است؛ به گونه ای که طبق اعلام این مرکز میزان تولید ناخالص داخلی ایتالیا در سه ماهه دوم سال 2020 با کاهش 17 درصدی مواجه بوده است. باید خاطرنشان کرد در شروع سال نیز این رشد منفی برای اقتصاد ایتالیا با رقت بیشتری وجود داشته است که که کمیسیون اروپا و وزیر اقتصاد نیز به آن اشاره کردند. با توجه به این اوصاف گره گشا بودن عملکرد هوشمندانه متخصصان اقتصاد ایتالیایی بیش از هر زمان دیگری به چشم می آید.

با توجه به حساسیت تحصیل و زندگی در کشوری ثانویه متقاضیان این امر می بایست اطلاعات کافی در باب هزینه های مربوطه و دانشگاه های معتبر ارائه دهنده کرسی اقتصاد در سرزمین ایتالیا کسب نمایند. نرخ تورم منفی ایتالیا در نیمه دوم سال 2020 نشانگر رگه هایی از ترقی در وضعیت رفاه شهروندان این کشور می باشد اما با این وجود نرخ بیکاری 9.6% همچنان ایتالیا معضلی حل نشده به نظر می رسد.

تحصیل رشته اقتصاد در ایتالیا

در نظر گرفتن شرایط تحصیل رایگان برای شهروندان کشورهای جهان سوم از سوی دولت ایتالیا، موضوع قابل تاملی است که موجب گشته تا مخاطبان تحصیل در رشته اقتصاد نیز در جستجوی اخذ ویزا جهت تحصیل در دانشگاه های معتبری چون University of Bologna باشند. استانداردهای بالای آموزشی موجود در نظام تحصیلی ایتالیا و همچنین امکان یادگیری دروس اقتصاد به زبان انگلیسی از دیگر مزیت های این امر به حساب می آیند. شایان ذکر است که متقاضیان تحصیل در رشته اقتصاد باید درنظر داشته باشند که جهت دستیابی به مدرک کارشناسی نیازمند زمانی 4 ساله هستند و IELTS 6 و مدرک B1 به ترتیب از جمله مقدماتی ترین شروط مورد نیاز جهت پذیرش در دوره های انگلیسی و ایتالیایی می باشند.

رشته اقتصاد در حقیقت از شاخه های علوم انسانی بوده و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اهمیت آن در این مقوله به مثابه ارزش و اهمیت رشته هایی چون پزشکی و دندانپزشکی در علوم تجربی می باشد. ایتالیا دارای 34 دانشگاه معتبر بوده که تعداد قابل توجهی از آن ها به ارائه آموزش در حوزه اقتصاد می پردازند و در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم:

  • Bocconi University
  • University of Bologna
  • Ca’ Foscari University of Venice
  • University of Rome” Tor Vergata”
  • University of Siena
  • University of Pavia

تحصیل رشته اقتصاد در ایتالیا

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در ایتالیا

علاوه بر موارد مذکور، دانشگاه هایی چون University of Trento واقع در شهر تورنتو نیز با ارائه دوره هایی تحت عناوین اقتصاد و تجارت بین المللی، مالیات و پیش بینی اقتصادی، اقتصاد و توریسم و مدیریت بازرگانی به جذب علاقه مندان می پردازند. متداول ترین بورسیه های ارائه شده از سوی این دانشگاه های بورسیه های تحصیلی پلاتین، نقره و طلا هستند و امکان 10 ساعت کار موازی با تحصیل در هفته شرایط را برای دانشجویان حاضر در مقطع کارشناسی اقتصاد تسهیل نموده است. باید خاطرنشان کرد آخرین مهلت اعلام درخواست برای اغلب دانشگاه های ارائه دهنده زیرگروه های اقتصاد در ایتالیا ماه آوریل بوده و حتی افراد با سطح پایین دانش ریاضیات نیز قادر به سپری نمودن دوره های اقتصاد در ایتالیا خواهند بود. در ادامه به بررسی مشهورترین دوره های اقتصاد موجود در شهرهای گوناگون این سرزمین پرداخته ایم:

عنوان دورهشهری که موسسه در آن واقع شده
Economics and Social Sciencesبوزن
(Foundation Course Science (FCSپیزا
Economics and Financeرم
(Business Administration (Honsفلورانس
Business Administration and Economicsرم

موقعیت های شغلی رشته اقتصاد در ایتالیا

فعالیت هایی نظیر پیش بینی تاثیر عملکردهای سیاسی افراد بر اوضاع اقتصادی جامعه، تحلیل تغییرات شاخصه هایی چون تورم، آنالیز انواع داده های آماری و همچنین تحلیل روابط موجود میان انواع متغیرهای اقتصادی در زمره وظایف اقتصاد دانان قرار می گیرند. متوسط درآمد متخصصین حوزه اقتصاد در شهر رم 67213€ (یورو) طی سال برآورد شده است که با توجه به میانگین دریافتی شهروندان این شهر مطلوب به نظر می آید. همچنین شایان ذکر است که برخورداری از تسلط کافی بر کامپیوتر می تواند مشاغلی با دستمزدهای ماهیانه بیشتر را نیز برای کارشناسان این رشته در کشور ایتالیا به ارمغان بیاورد.

شرایط تحصیل رشته اقتصاد در ایتالیا

بیش از 43000 دانشجوی خارجی در موسسات آموزش عالی کشور ایتالیا مشغول به تحصیل می باشند که درصد قابل توجهی از آن ها نیز از کشورهای پیشرفته ای چون رومانی ایتالیا را به عنوان مقصد مهاجرت خود برگزیده اند؛ علاوه بر نکات ذکر شده هزینه های پایین زندگی در شهرهای اصلی ایتالیا در مقایسه با کشورهایی چون دانمارک نیز از نقاط مثبت اخذ ویزای تحصیلی این کشور محسوب می شود. کما اینکه متوسط هزینه ماهیانه زندگی دانشجویان در ایتالیا 750€ (یورو) اعلام شده است که این رقم تنها 62% هزینه زندگی در شرایط مشابه کشور دانمارک را شامل می گردد. در پایان همکاران توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جامع تری در این مقوله را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *