ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در بلژیک

رشته اقتصاد در بلژیک

بلژیک یکی از سرزمین های کوچک اروپایی با کمتر از 12 میلیون جمعیت میباشد. تخصیص سرمایه های گوناگون به نظام آموزشی این کشور موجب شده تا موضوعاتی نظیر تحصیل رشته اقتصاد در بلژیک توجه علاقه مندان بسیاری را جلب نماید. همانطور که استحضار دارید اقتصاد یکی از رشته های محبوب میان علاقه مندان به علوم انسانی بوده و اهمیت بسیار آن در زندگی روزمره بر کسی پوشیده نیست؛ پر واضح است که تاثیر اقتصاد بر جنبه های مختلف زندگی شهروندان در بحران های مالی گریبان گیر اغلب دولت های جهان بیش از پیش هویدا می گردد اما در مقیاس کوچک تر نیز می توان رگه هایی از این علم را در ساماندهی شرایط اقتصادی خانواده ها نیز مشاهده نمود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله با توضیحاتی پیرامون تحصیل این رشته در کشور بلژیک همراه شما عزیزان خواهند بود.

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر بلژیک چه میزان است؟
  • موقعیت های شغلی مرتبط با رشته اقتصاد در این کشور به چه شرحی است؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دروس اقتصاد در سرزمین بلژیک کدامند؟
  • مزایا و معایب تحصیل رشته اقتصاد در بلژیک کدامند؟

معرفی شرایط اقتصادی بلژیک

بلژیک یکی از کشورهای واقع در حاشیه دریای شمال است که در نواحی غربی اروپا واقع شده. سطح بسیار بالای تکنولوژی در بلژیک و همچنین کیفیت مطلوب حمل و نقل در این کشور از شاخص ترین ویژگی های مثبت آن به شمار می روند. حدود 70% از حجم تجارت خارجی سرزمین بلژیک با سایر کشورهای اتحادیه اروپا صورت گرفته و شایان ذکر است که خدمات مهم ترین نقش را در اقتصاد این کشور ایفا می نماید. نرخ تولید ناخالص داخلی بلژیک طی سال های اخیر روندی صعودی داشته و در بین کشورهای جهان رتبه 49 آزادی اقتصادی به این سرزمین تعلق دارد. به رغم اینکه ضعف های ساختاری موجود در بلژیک همچون نرخ بالای مالیات وضع شده همچنان به قوت خود باقی هستند، اصلاحات فراوانی در حوزه های اقتصادی این کشور طی سال های اخیر صورت پذیرفته که موجب بهبود مواردی چون متوسط حقوق شاغلین شده است.

تغییر میزان متوسط حقوق سالیانه شاغلین در بلژیک

شرایط تحصیل رشته اقتصاد در بلژیک

اقتصاد یکی از زیرشاخه های علوم انسانی بوده و تمرکز اغلب دروس ارائه شده در این رشته دانشگاهی بر مفاهیم اقتصاد کلان می باشد؛ اقتصاد درواقع برقراری ارتباط با چگونگی توزیع کالاهایی است که کمیاب بوده و در عین حال دارای مصارف و متقاضیان متعددی می باشند. علاقه مندانی که به تحصیل این رشته در دانشگاه های بلژیک مبادرت می ورزند، علاوه بر آشنایی با مبانی این علم، به فراگیری دروسی چون علوم سیاسی و آمار و محاسبات نیز خواهند پرداخت. تحصیل اقتصاد در دانشگاه های بلژیک برای رشته کارشناسی 4 سال و برای کارشناسی ارشد 2 سال نیاز به زمان خواهد داشت. هلندی و فرانسوی زبان های رایجی هستند که دانشجویان بین المللی می توانند آن ها را به عنوان زبان تحصیلی خود انتخاب نمایند و شهریه اخذ شده نیز به فراخور زیرگروه انتخابی و دانشگاه هدف از 1100€ الی 2600€ (یورو) برای دانشجویان خارج اتحادیه متفاوت خواهد بود.

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در بلژیک

از زیرگروه های درسی ارائه شده مرتبط با عنوان اقتصاد در بلژیک می توان به مدیریت بازرگانی، کسب و کار بین المللی، اقتصاد توریسم، اقتصاد کاربردی و تحلیل اقتصادی نام برد. همچنین اصلی ترین دروس ارائه شده در مقطع کارشناسی رشته اقتصاد شامل مبانی تجارت، مدیریت مالی، اقتصاد کلان و تاریخ اقتصاد هستند. شایان ذکر است که در دوره های ارائه شده اشاره می گردد دانشجویان با دانش نه چندان بالای ریاضیات نیز قادر به شرکت و پذیرفته شدن در این کلاس ها خواهند بود. شاخصه های تعیین کننده وضعیت اقتصادی در بلژیک دارای شرایط ایده آلی می باشند و برای مثال نرخ های بیکاری و تورم به ترتیب اعداد 5.2% و 1% را نشان می دهند که نشانگر کیفیت مطلوب راهکارهای ارائه شده از سوی اقتصاددان های این سرزمین می باشد. در ادامه به بررسی برترین دانشگاه ها و مراکز ارائه دهنده دروس اقتصاد در بلژیک پرداخته ایم:

عنوان دانشگاه و دورهرتبه در بلژیک
University of Antwerp1
(Brussels School of International Studies, University of Kent (BSIS2
Europese Hogeschool Brussel3
Economics and Business
Ghent University4
Faculty of Economics and Business Administration

علاوه بر موارد ذکر شده موسساتی نیز در شهرهای Leuven و Brussels به ارائه دروس اقتصاد می پردازند:

  • (International Cooperation North South (ICoNS
  • Faculty of Social Sciences and Solvay Business School

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در بلژیک

موقعیت های شغلی اقتصاددانان در بلژیک

با توجه به نرخ نسبتا پایین بیکاری در بلژیک و همچنین شرایط مطلوب آزادی سرمایه گذاری و تجاری در این کشور، می توان چنین اظهار داشت که فارغ التحصیلان رشته اقتصاد با داشتن مهارت کافی در زمینه هایی چون تحلیل و آنالیز داده های آماری، کشف ارتباط میان تغییرات بازار و سیاست های وضع شده و همچنین پیش بینی اوضاع اقتصادی در ماه های آینده قادر خواهند بود به فرصت های شغلی با درآمد بسیار بالا دست یابند. شایان ذکر است که طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2020 میانگین حقوق ماهیانه اقتصاددان های حاضر در کشور بلژیک 3245€ (یورو) برآورد گشته است.

نکات تحصیل رشته اقتصاد در بلژیک

بلژیک یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین کشورهای اروپایی در حوزه اقتصاد بوده و در مقایسه با شماری از همسایگان دارای مزیت های گوناگونی برای متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی می باشد. بیش از 11% جمعیت دانشجویان حاضر در این کشور از سایر نقاط جهان از طریق مسیرهایی چون اخذ بورسیه تحصیلی بلژیک به این سرزمین مهاجرت نموده اند که قطعا در نظر این افراد هزینه زندگی 800€ (یورو) در شهرهای اصلی بلژیک مزیتی بزرگ به حساب می آید. در پایان امیدواریم مطالب بیان شده مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد؛ همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری را در همین راستا در اختیار شما قرار خواهند داد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *