ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در دانمارک

رشته اقتصاد در دانمارک

آشنایی با شیوه های اخذ ویزای دانمارک و تجربه اقامت در این کشور، کمک شایانی برای علاقه مندان به تحصیل رشته اقتصاد در دانمارک به حساب می آید. پر واضح است که هرچه اطلاعات افراد در این زمینه بیشتر باشد، به همان میزان پیمودن این مسیر نسبتا طولانی تسهیل خواهد شد. دانمارک یکی از کشورهای کوچک عضو اتحادیه اروپاست که متشکل از مجمع الجزایر متعدد و زیبایی بوده و پایتخت آن شهر مدرن و پیشرفته کپنهاگن می باشد. احزاب سیاسی مختلف دانمارک از سال 1849 تاکنون قوانین گوناگونی را در زمینه های اقتصاد و تجارت وضع کرده اند که در انتها منجر به زدودن فساد از این جامعه و رونق بازار اقتصاد گشته است. در ادامه این نگارش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه مطالبی جامع و مفید پیرامون سیر تکاملی اقتصاد دانمارک و تفاوت های تحصیل این رشته در دانمارک با سایر کشورها خواهند پرداخت.

  • اشتغال در حوزه های مرتبط با اقتصاد در کشور دانمارک دارای چه جوانب مثبت و منفی بوده و متوسط درآمد این قشر چه اندازه می باشد؟
  • دوره ها و گرایشات اقتصاد توسط کدام دانشگاه های اصلی دانمارک ارائه می گردند؟
  • با توجه به اینکه زیربنای اقتصادی دانمارک بسیار مستحکم می باشد، آیا همچنان این کشور به مشاغلی چون تحلیل متغیرهای اقتصادی نیاز خواهد داشت؟
  • مزایا و معایب تحصیل رشته اقتصاد در دانمارک کدامند و بورسیه های تحصیلی ارائه شده برای زیرشاخه های این عنوان به چه شرحی است؟

معرفی علوم اقتصاد در دانمارک

علم اقتصاد دارای ارتباط گسترده ای با سایر دانش ها چون جامعه شناسی و محاسبات می باشد؛ از تاثیرات انکار ناپذیر برخورداری از این علم می توان به قابلیت تجزیه و آنالیز داده های آماری و پیش بینی هایی در سطح اقتصاد خرد اشاره کرد که می تواند آینده ای متفاوت را برای سرمایه گذاران و فعالین حوزه هایی نظیر بازار بورس و اوراق رقم بزند. در طول تاریخ نیز مشکلات معیشتی شهروندان تعداد قابل توجهی از کشورهای آسیایی و اروپایی، برگرفته از عدم توانایی تصمیم گیران در سطح کلان بوده است. در دانمارک نیز، فناوری و صنایع اصلی ترین ستون های بنای اقتصاد هستند و حمل و نقل دریایی، داروسازی، صنایع غذایی، کشتی سازی و پوشاک عمده ترین بخش های صادراتی این سرزمین را شامل می شوند.

بزرگ ترین شریک تجاری دانمارک، کشور آلمان بوده و در رده های بعدی این فهرست، سرزمین های اروپای غربی قرار دارند. از مهم ترین بانک های دانمارک می توان به Danske Bank، Jyske Bank و Nordea اشاره کرد که شماری از آن ها در آینده نه چندان دور مقصد دانشجویان فعلی حاضر در دانشکده های اقتصاد خواهند بود.

تحصیل رشته اقتصاد در دانمارک

به رغم اینکه برترین دانشگاه های ارائه دهنده دروس اقتصاد در جهان، متعلق به ایالات متحده آمریکا و انگلستان می باشند، شماری از کشورهای توسعه یافته اروپایی نیز توانسته اند در این زمینه، وجهه خوبی از خود به عرصه ظهور گذاشته و پیشرفته های قابل توجهی را رقم زنند. به عنوان نمونه دانشکده اقتصاد University of Copenhagen با دریافت شهریه ای بسیار اندک از متقاضیان ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا، توجه اشخاص زیادی را به خود جلب کرده است. این دانشگاه طبق رده بندی QS در سال 2021 در بین 100 مرکز آموزش عالی برتر دنیا قرار داشته و باید خاطرنشان کرد اگرچه امکان تحصیل زیرگروه های رشته اقتصاد در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای متقاضیان بین المللی فراهم می باشد، شهریه سالیانه تعیین شده آن از مرز 8000€ (یورو) تجاوز می کند. در ادامه به ذکر تعدادی از این دوره های ارائه شده پرداخته ایم:

عنوان دوره یا دانشگاه ارائه دهندهترتیب دوره ها
Business and Social Sciences of Aarhus1
Business Economics And Information Technology, Copenhagen2
Economic Programs of Aalborg University3

تحصیل رشته اقتصاد در دانمارک

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در دانمارک

علم اقتصاد دارای پیشینه تاریخی بسیار پرباری بوده و یونانیان نخستین مردمانی بودند که به گذاشتن سنگ بنای این علم مبادرت ورزیدند؛ اهمیت رشته اقتصاد و زیرشاخه های آن در کشورهای اروپایی بسیار بالا بوده و در حقیقت بسیاری آن را هم طراز با رشته هایی چون پزشکی می دانند؛ به هر روی رشته اقتصاد در دانمارک دارای زیرگروه های پرمخاطبی چون اقتصاد بازرگانی و اقتصاد پول و بانکداری بوده و همچنین شایان ذکر است که از دروس ارائه شده جهت تحصیل آن در مقطع کارشناسی در دانمارک می توان به ارتباطات تجاری، آشنایی با آمار و محاسبات، توسعه اقتصادی و اقتصاد خرد اشاره کرد. همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که شهر Frederiksberg با برخورداری از مدرسه اقتصاد، به مقصد شمار بسیاری از شهروندان دانمارکی علاقه مند به این رشته بدل گشته است.

موقعیت های شغلی اقتصاددانان در دانمارک

با توجه به اینکه نرخ بیکاری کشور دانمارک هرگز از مرز 5% در سال 2020 تجاوز نکرده است، می توان اظهار داشت که فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در این کشور قادر خواهند بود با فعالیت در حوزه های نظری، بازرگانی و بانکداری به درآمد ایده آلی دست یایند. همچنین شایان ذکر است آن دسته از دانشجویان این رشته که تحصیلات خود را تا پایان مقاطعی چون کارشناسی ارشد و دکتری ادامه دادند، می توانند به عنوان استاد در دانشگاه و یا سایر موسسات ارائه دهنده دوره های اقتصاد مشغول به فعالیت شوند. متوسط درآمد سالیانه شاغلین در حوزه اقتصاد دانمارک، 695000KR (کرون دانمارک) برآورد شده است و این درحالی است که اقتصاددان های کشور پرتغال در شرایط مشابه دستمزد بسیار کمتری دریافت می نمایند که در ادامه به بررسی آن پرداخته ایم:

مقایسه متوسط درآمد اقتصاددان های دانمارک و پرتغال

در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری با همکاران مجرب و توانمند ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط حاصل نموده و از مشاوره های باکیفیت آنان در این زمینه بهره مند گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *