ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در سنگاپور

رشته اقتصاد در سنگاپور

کشور سنگاپور یکی از بهترین کشورهای آسیایی و جهان می باشد که هر ساله توسط متقاضیان زیادی به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی انتخاب می شود. رشته اقتصاد در سنگاپور از بهترین گزینه ها برای تحصیل به شمار میرود. قابل ذکر است که اعتبار دانشگاه های سنگاپور به طرز قابل توجهی بالاست و افرادی که شانس تحصیل در این کشور را دارند می توانند به برخورداری از آینده ای درخشان و زندگی ایده آل نزدیک تر گردند. قابل ذکر است که به دلیل هزینه بالای تحصیل و زندگی در سنگاپور، دولت این کشور به دانشجویان واجد شرایط بورسیه هایی ارائه می دهد که امتیاز ویژه ای محسوب می گردد. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، نحوه تحصیل در رشته اقتصاد در سنگاپور و جزئیات آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

معرفی شرایط اقتصادی سنگاپور

سنگاپور مجمع الجزایری واقع در جنوب شرقی آسیاست که پایتخت آن، شهر سنگاپور، از مدرن ترین پایتخت های جهان به شمار می رود. سنگاپور یکی از ثروتمند ترین کشورهای آسیا و جهان بوده و از اقتصاد پر قدرتی برخوردار است. اقتصاد این کشور بر پایه بازرگانی دریایی شکل گرفته و از آزاد ترین و پویا ترین اقتصادهای جهان به شمار می رود. نظام تحصیلی سنگاپور، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد دنیا برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده اسن. تحصیل در سنگاپور به دلیل وجود دانشگاه های معتبر متعدد، هر ساله با تقاضای بالایی از سوی افراد خارجی رو به رو می شود. قابل ذکر است که تحصیل در این کشور در تمامی مقاطع به زبان انگلیسی امکان پذیر بوده و این فاکتور جذابیت این کشور را دو چندان کرده است. رشته اقتصاد در سنگاپور در مقاطع گوناگون ارائه شده و گرایشات مختلفی را در بر می گیرد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در سنگاپور

همان طور که ذکر شد، سنگاپور در دهه های اخیر سیاست های جدیدی در زمینه آموزش و تحصیلات اتخاذ کرده که نتایح آن را امروز در اعتبار بالای دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور مشاهده می کنیم. از معتبر ترین دانشگاه های سنگاپور که رشته اقتصاد را نیز در بین رشته های ارائه شده آن می توان یافت، دانشگاه ملی سنگاپور یا (National University of Singapore (NUS می باشد. این دانشگاه در تمامی مقاطع رشته های اقتصاد و گرایشات گوناگون آن را برای علاقه مندان ارائه می کند. رتبه جهانی این دانشگاه طبق 2021 QS Ranking، برابر با 11 اعلام شده است. این دانشگاه دولتی بوده و در حال حاضر 29080 دانشجو را آموزش می دهد. ثابت ماندن این رتبه در 3 سال اخیر، حاکی از حفظ کیفیت بالای آموزش می باشد. سایر دانشگاه های معتبر ارائه دهنده رشته اقتصاد در سنگاپور عبارتند از:

  • (Singapore Management University (SMU
  • University of London International Programmes in Singapore
  • (Nanyang Technological University (NTU
  • Singapore University of Technology and Design
  • RMIT University in Singapore

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در سنگاپور

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در سنگاپور

علاوه بر اعتبار بسیار بالای دانشگاه های سنگاپور، یکی دیگر از مزایای تحصیل در این کشور، تنوع گرایشات ارائه شده برای رشته های مختلف از جمله رشته اقتصاد می باشد. این رشته در گرایشات گوناگونی از جمله اقتصاد، تحقیقات اقتصادی، اقتصاد و مهندسی، املاک و اقتصاد شهر سازی، اقتصاد و حقوق، و اقتصاد و تجارت به دانشجویان ارائه می شود. از دروس ارائه شده در این رشته می توان به اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، تحلیلات آماری و اقتصاد سنجی اشاره کرد که دروس اصلی این رشته را تشکیل می دهند. از سایر دروس می توان اقتصاد و تجارت، ریاضیات، جامعه شناسی، روابط اقتصادی بین الملل و سیاست اقتصاد را نام برد.

گرایشات ارائه شده اقتصاد در NUS
مقطعگرایشهزینه سالیانه تحصیل (دلار سنگاپور)
لیسانساقتصاد$17500
دکتری (با تحقیقات)اقتصاد$20350
فوق لیسانساقتصاد شهرسازی$20350
فوق لیسانساقتصاد و تجارت$20550

موقعیت کاری اقتصاددانان در سنگاپور

با توجه به گسترش روز افزون اقتصاد سنگاپور، نیاز به اقتصاددانان و متخصصین این حوزه سیر صعودی را طی می کند. فارغ التحصیلان رشته اقتصاد می توانند در سمت هایی از جمله اقتصاد دان به جست و جوی شغل بپردازند. طبق آمار اعلام شده از سوی منابع معتبر، میانگین درآمد سالانه یک اقتصاد دان با 1 الی 4 سال سابقه، مبلغی برابر با $62400 (دلار سنگاپور) اعلام شده است که این مبلغ در صورت افزایش تجربه کاری به 5 الی 9 سال، برابر با $79992 (دلار سنگاپور) می باشد. از سایر مشاغل رایج برای متخصصین این حوزه می توان به اقتصاد سنج، تحلیل گر داده (Data Analysis)، تحلیل گر نمودار، تحلیل گر سیاست و تحلیل گر تحقیقات اشاره نمود. هم چنین این افراد می توانند با ادامه تحصیل خود تا مقاطع بالاتر، در مشاغلی از جمله تدریس در دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی مشغول به کار شوند.

نمودار مقایسه درآمد سالیانه اقتصاددانان در سنگاپور

شرایط تحصیل در رشته اقتصاد در سنگاپور

متقاضیان تحصیل در سنگاپور برای دریافت اجازه اقامت و ورود به خاک این کشور در ابتدا باید پذیرش تحصیلی خود را از یکی از دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی معتبر این کشور دریافت نمایند. به این منظور، ارائه مدرکی از ریز نمرات دوره تحصیلی قبل، انگیزه نامه، نمرات آزمون آیلتس یا تافل و یا آزمون هایی ازجمله GMAT و GRE، توصیه نامه و درخواست پذیرش الزامی است. پس از اخذ نامه پذیرش، افراد باید با ارائه مدارکی جهت اخذ ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند. مدارک مورد نیاز برای این مرحله از پروسه عبارتند از پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، عکس پاسپورتی، گواهی سلامت، گواهی تمکن مالی و نامه دریافت بورسیه. قابل ذکر است که امکان تمدید اقامت در این کشور پس از فارغ التحصیلی از طریق اشتغال فراهم است. کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *