ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در سوئد

رشته اقتصاد در سوئد

با توجه به پیشرفت چشمگیر سوئد در زمینه تجارت و اقتصاد و افزایش بازدهی این کشور، تحصیل رشته اقتصاد در سوئد به موضوعی پرمخاطب تبدیل شده است. همانگونه که مستحضر هستید تمامی رشته های دانشگاهی از برخی علوم و دروس سایر رشته ها نیز وام می گیرند و اقتصاد و زیرشاخه های وابسته به آن از این قائده مستثنی نخواهند بود؛ به گونه ای که اگرچه اقتصاد در طبقه علوم اجتماعی تعریف می گردد، پیوند آن با دروسی از قبیل ریاضیات، آمار و یا حتی جامعه شناسی ناگسستنی می باشد. با توجه به مقدمه ارائه شده کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش به بررسی جزئیات چگونگی تحصیل این رشته در دانشگاه های کشور سوئد و موازین مرتبط با آن خواهند پرداخت.

  • برترین دانشگاه های سوئدی ارائه دهنده دروس رشته اقتصاد کدامند؟
  • تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سوئد در کدام مقاطع امکانپذیر خواهد بود؟
  • هزینه زندگی در بهترین شهرهای سوئد برای کار و تحصیل به چه شرحی است؟
  • با توجه به شرایط سامان یافته اقتصاد در سوئد، آیا احساس نیاز به متخصصان این رشته همچنان ملموس می باشد؟
  • متوسط حقوق اقتصاددان های کشور سوئد در سال 2020 چه میزان است؟

معرفی رشته اقتصاد در سوئد

سوئد سرزمینی است واقع در شمال اروپا که در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار گرفته و مردم آن علاوه بر زبان سوئدی به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند؛ دانمارک، نروژ و فنلاند مهم ترین همسایگان و همچنین شرکای تجاری سوئد به حساب می آیند اگرچه آلمان و انگلستان نیز دارای ارتباط اقتصادی و سیاسی مطلوبی با این سرزمین هستند. سوئد متشکل از 25 استان بوده و تراکم جمعیت پایین این کشور نشانگر خلأ موجود در زمینه هایی چون نظام آموزشی و ورزش می باشد. به هر روی با تمامی این اوصاف شهروندان سوئدی از استانداردهای زندگی ایده آل برخوردار هستند و بالاترین نرخ تورم این کشور در سال 2020 که 1.8% ثبت شده است، خود گواهی بر این مدعی خواهد بود.

تغییرات نرخ بیکاری سوئد

اقتصاد سوئد بر پایه سرمایه گذاری های خصوصی و مشارکت مردم در آن ها استوار بوده و به رغم اینکه طی قرن های 17و 18 میلادی، کارشناسان آن را جزء فقیرترین سرزمین های حاضر در حوزه اروپا می دانستند، شکوفایی اقتصاد این کشور پس از جنگ جهانی دوم با ایجاد توازن میان صادرات و واردات حاصل گشت و امروزه می توان اظهار داشت که مقصد حدود 4% از کالاهای صادراتی سوئد، ایالات متحده آمریکا می باشد. صادرات نقش پر رنگی در رونق اقتصادی سوئد ایفا می کند و از مهم ترین محصولات آن می توان به کاغذ، محصولات فولادی و شیمیایی اشاره نمود.

شرایط تحصیل رشته اقتصاد در سوئد

تحصیل رشته اقتصاد در سوئد در صورت برخورداری از اطلاعات کافی راجع به مراکز ارائه دهنده کرسی های آن در شهرهای اصلی این کشور، برای متقاضیان بسیار تسهیل خواهد شد. دانشگاه های معتبر بسیاری در سوئد همچون Stockholm School of Economics، Swedish University of Agricultural Sciences و Chalmers University of Technology دروس این رشته را در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می کنند و همچنین شایان ذکر است که با توجه به اینکه بیش از 1000 برنامه آموزش به زبان انگلیسی در نظام آموزشی سوئد مشاهده می گردد، پر واضح است که قرارگیری آن در جمع 10 نظام آموزشی برتر دنیا در سال 2021 بیراه نمی باشد. آغاز سال تحصیلی در اکثر دانشکده های اقتصاد سوئد ماه اوت بوده و پایان ترم نیز ژوئن می باشد. در ادامه به بررسی برترین برنامه های تحصیلی ارائه شده در حیطه علوم اقتصاد می پردازیم:

عنوان دورهشهری که موسسه در آن واقع شده
International Programme in Politics and EconomicsTrollhattan
Business and EconomicsStockholm
(International Economics (International Business SchoolJonkoping

شرایط تحصیل رشته اقتصاد در سوئد

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در سوئد

رشته اقتصاد در سوئد و سایر کشورهای اروپایی دارای زیرشاخه های گوناگونی چون اقتصاد هنر، برنامه ریزی و توسعه، اقتصادسنجی، اقتصاد بین الملل و اقتصاد شهری می باشد. از واحدهای درسی که میان عموم آن ها مشترک هستند می توان به مبانی اقتصاد، آمار و محاسبات، پول و بانکداری، تجارت بین الملل، اصول حسابداری، روش تحقیق و مبانی جامعه شناسی اشاره نمود. از مشهورترین مراکز ارائه دهنده این عنوان در کشور سوئد می توان از دانشکده اقتصاد استکهلم نام برد؛ این دانشکده که یکی از مهم ترین مراکز ارائه دهنده علوم مرتبط با کسب و کار در قاره سبز می باشد، در میان 600 موسسه برتر اقتصاد دنیا جای داشته و به آموزش دوره های MBA نیز در مقطع دکتری می پردازد. شایان ذکر است که مقاله Financial Times برنامه های کارشناسی ارشد این دانشگاه در بین 20 برنامه اقتصاد برتر جهان قرار دارد.

شمار محدودی از دانشگاه های معتبر سوئد، به ارائه انواع بورسیه های تحصیلی برای متقاضیان بین المللی تحصیل در رشته اقتصاد در سال 2020 مبادرت ورزیده اند که از میان آن ها می توان به Umeå School of Business اشاره کرد که به پرداخت ماهیانه کمک هزینه به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اقدام می نماید. میانگین شهریه سالیانه تحصیل در دانشکده های معتبر اقتصاد سوئد 9500$ (دلار آمریکا) برآورد شده است که می بایست در کنار آن، رقم 8400SEK (کرون سوئد) را به عنوان هزینه های ماهیانه زندگی دانشجویی در نظر گرفت.

موقعیت های شغلی اقتصاددانان در سوئد

متوسط دستمزد سالانه اقتصاددان های حاضر در کشور سوئد 704574SEK (کرون سوئد) اعلام شده است که می توان پیش بینی نمود شاغلین در حوزه هایی چون بانک و امور مالیاتی، به درآمد بیشتری نیز طی سال های فعالیت خود دست یابند. رشته اقتصاد دارای آینده شغلی مطلوبی در سوئد بوده و با توجه به شمار بالای دانشگاه های ارائه دهنده دروس و کرسی های آن در شهرهای گوناگونی چون Linkoping و Uppsala می توان آن را در زمره مقاصد ایده آل جهت انتخاب و تحصیل در این رشته عنوان کرد. شما عزیزان قادر خواهید بود جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر پیرامون این موضوع و چگونگی مهاجرت به سوئد با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *