ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در فنلاند

رشته اقتصاد در فنلاند

اطلاع از شرایط رشته اقتصاد در فنلاند کمک شایانی به متقاضیان این امر کرده و می تواند راهگشای بسیاری از کسانی باشد که در این امر مردد هستند. همانطور که استحضار دارید اقتصاد یکی از علومی است که با زندگی روزمره ما انسان ها در جامعه کنونی عجین شده و دارای تاثیر بسزایی بر تصمیمات کلان ما می باشد. دو شاخه اصلی این علم عبارتند از: اقتصاد خرد و اقتصاد کلان؛ اقتصاد کلان به بررسی شاخصه های اصلی از قبیل نرخ تورم و تولید ناخالص داخلی می پردازد درصورتیکه اقتصاد خرد شامل مفاهیمی جزئی نظیر چگونگی اداره خانواده و تأمین و برآورده نمودن نیازها در جامعه ای کوچکتر خواهد بود.

  • شرایط اقتصادی در کشور فنلاند چگونه است؟
  • شرایط ورود به رشته اقتصاد در فنلاند چیست؟
  • چه دروسی به دانشجویان علوم اقتصادی در فنلاند آموزش داده می شود؟
  • تحصیل اقتصاد در فنلاند چه مزایایی به همراه دارد؟

اطلاع از معیارهایی چون کیفیت نظام آموزشی فنلاند در ارائه کرسی های این رشته، هزینه های تحصیل و موقعیت های کاری پیش روی دانشجویان شاخه های متعدد اقتصاد موضوعی است که در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تفصیل پیرامون هر یک از آن ها سخن خواهند گفت.

معرفی شرایط اقتصادی در کشور فنلاند

جمهوری فنلاند یکی از سرزمین های کوچک اروپاست که در شمال این قاره واقع شده و پایتخت آن، شهر زیبای هلسینکی، پذیرای جمعیتی بالغ بر 1 میلیون نفر می باشد؛ تراکم جمعیت فنلاند پایین بوده و این امر یکی از عواملی است که موجب گشته تا نرخ بیکاری آن هیچگاه از 11% متجاوز نگردد. فنلاند در سال 1920 به طور رسمی استقلال سیاسی و اقتصادی خود را اعلام داشته و از آن زمان تاکنون نیز ارتباط تجاری خود با سرزمین هایی چون روسیه را حفظ کرده است. بحران اقتصادی سال های اخیر کشورهای اروپایی تاثیر زیادی بر موقعیت فنلاند داشته و علت این امر نیز وابستگی مفرط فنلاند به موضوع صادرات است. به رغم اینکه طبق عقیده کارشناسان این حوزه سطح اعتبار سنجی فنلاند AA بوده و دارای ثبات قابل قبولی می باشد، بدهی های دولت این کشور از سال 2013 تاکنون روندی صعودی را طی کرده است.

فنلاند در کنار نیوزلند دارای پایین ترین نرخ فساد در حوزه اقتصاد بوده و به رغم اینکه صادرات محصولاتی از قبیل آهن آلات و خمیر کاغذ بیش از 40% درآمد آن را شامل می شود، در حوزه تحقیقات و کشاورزی نیز از جمله سرزمین های پیشتاز قاره سبز به شمار می رود. نظام آموزشی فنلاند دارای کیفیت بسیار مطلوبی بوده و اگرچه رشته های تحصیلی فنلاند در رده های گوناگون بسیار متعدد می باشند، امکان تحصیل رایگان برای متقاضیان بین المللی حاضر در این کشور موجود نخواهد بود.

تحصیل رشته اقتصاد در فنلاند

اگرچه کارشناسان فنلاند را بهشت محصلین حاضر در کشورهای اتحادیه اروپا می دانند، افزایش شهریه های اخذ شده از سوی دانشگاه های این کشور طی سالیان اخیر شرایط را اندکی تغییر داده است؛ هزینه سالیانه تحصیل در زیرشاخه های اقتصاد دانشگاه های معتبر فنلاند به فراخور رشته انتخابی از 8000€ الی 13000€ (یورو) متفاوت می باشد و ذکر این نکته حائز اهمیت است که برخی از دانشگاه ها نظیر Aalto University of Helsinki به ارائه انواع بورسیه ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می پردازند. تحصیل انواع زیرشاخه های اقتصاد چون اقتصاد محیط زیست، اقتصاد بین الملل، مدیریت مالی و مدیریت بازرگانی در هر سه مقطع اصلی در دانشگاه های فنلاند امکانپذیر بوده و توسط هزینه زندگی دانشجویان نیز در شهرهای اصلی این کشور ماهیانه 780€ (یورو) برآورد شده است. در ادامه به بررسی برترین دوره های ارائه شده از سوی دانشگاه های معتبر فنلاند پرداخته ایم:

عنوان دورهنام دانشگاه ارائه دهنده
Master’s Program in EconomicsAalto University
Master’s Program in EconomicsUniversity of Helsinki
Economics, M.Sc.University of Oulu
Master’s Program in International Design Business Management – MSc in Economics & Business AdministrationAalto University

تحصیل رشته اقتصاد در فنلاند

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در فنلاند

تحصیل رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی دانشگاه های فنلاند 3 الی 4 سال به طول خواهد انجامید و دروس نظری از قبیل مبانی تجارت، محاسبات، عملکرد خلاقانه، جامعه شناسی و اصول بیمه در این برنامه قرار می گیرند. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد با دروس تخصصی تری چون اعتبارسنجی و تحلیل اقتصادی آشنا می گردند و محصلین دوره دکتری با فراگیری مهارت های جامع تر این حوزه، امکان تدریس در دانشگاه و موسسات را به دست می آورند. از سایر موسسات و دانشکده های اقتصاد فعال در کشور فنلاند می توان از Hanken School of Economics، Jyväskylän yliopisto و Turku School of Economics نام برد که اغلب دارای دوره های تخصصی آموزش به زبان انگلیسی هستند.

مزایا و معایب تحصیل اقتصاد در فنلاند

9 دانشگاه فنلاند ارائه دهنده دروس و کرسی های اقتصاد هستند و از این تعداد تنها 2 مورد در شهر هلسینکی واقع شده اند که این نشانگر توزیع متناسب این مراکز می باشد. بورسیه های ارائه شده برای مقطع دکتری دانشگاه های فنلاند حداقل 2100€ (یورو) تعیین شده است که رقم قابل توجهی است. دانشکده اقتصاد شهر هلسینکی در میان 200 مرکز برتر ارائه دهنده دروس اقتصاد در جهان قرار داشته و این از مزایای اصلی آن به شمار می رود.

اشتغال در بازار کار فنلاند برای اقتصاددان ها با درآمدی ایده آل همراه بوده و طبق تحقیقات انجام گرفته در سال 2020 درآمد شاغلین این حوزه 43€ (یورو) به ازای هر ساعت تخمین زده می شود. در انتها با درنظر گرفتن تمامی مزایا و معایب عنوان شده می توان سرزمین فنلاند را در زمره مقاصد مطلوب جهت تحصیل در این رشته محبوب معرفی کرد و شما عزیزان نیز قادر خواهید بود جهت قرارگیری در این مسیر با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *