ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در قبرس

رشته اقتصاد در قبرس

به دلیل تنوع روش های کسب درآمد و افزایش تعداد سرمایه گذاران، مسئله موفقیت یک کسب و کار و بهبود آن امری حیاتی است که وجود متخصصان این حوزه را ضروری تر می کند. تحصیل در رشته اقتصاد در قبرس علاوه بر امکان اخذ اقامت این کشور، امتیاز بهره مندی از مدرکی معتبر و آموزشی با کیفیت را به ارمغان می آورد. قبرس با بهبود سطح علمی دانشگاه های خود در سال های اخیر، مسیر را برای دانشجویان بین المللی هموار تر کرده است و هم اکنون متقاضیان می توانند در گرایشات و مقاطع گوناگون رشته اقتصاد در این کشور مشغول به تحصیل گردند. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، اطلاعاتی در زمینه جوانب مختلف تحصیل در رشته اقتصاد در قبرس به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

معرفی اقتصاد کشور قبرس

قبرس کشوری جزیره ای است واقع شده در شرق دریای مدیترانه که به دو بخش شمالی (ترک نشین) و جنوبی (اروپایی) تقسیم می شود. پایتخت این کشور شهر نیکوزیا می باشد که در مرکز آن قرار گرفته و بزرگترین شهر قبرس نیز به شمار می رود. زبان های ترکی و یونانی، هر دو زبان های رسمی این جزیره به شمار رفته و زبان انگلیسی نیز در آن رواج دارد. اقتصاد قبرس از آغاز تا کنون مبتنی بر بازار آزاد بوده است و صادرات نیز بخش عمده ای از سود سالیانه ین کشور را به خود اختصاص می دهد. از محصویلات صادراتی این کشور می توان به انواع محصولات کشاورزی، تنباکو، محصولات صنعتی، پوشاک و صنایع دستی اشاره کرد. به دلیل سیاست های دولت در برخورد با مهاجران و اعطای تابعیت از طریق سرمایه گذاری، سود زیادی از طریق ورود سرمایه گذاران برای دولت قبرس حاصل شده است.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در قبرس

همان طور که ذکر شد، تحصیل در قبرس یکی از روش های مهاجرت به این کشور بوده که پس از فارغ التحصیلی امکان اخذ اقامت قبرس و در نهایت تابعیت این کشور زیبای مدیترانه ای برای افراد فراهم است. از مزایای تحصیل در قبرس می توان به تنوع بالای دانشگاه های آن به نسبت جمعیت و وسعت کم این کشور اشاره نمود. یکی از دانشگاه های مطرح این کشور برای متقاضیان تحصیل در رشته اقتصاد، دانشگاه قبرس (University of Cyprus) می باشد که مرکز تحقیقاتی بین المللی این کشور نیز به شمار می رود. از دیگر دانشگاه های معتبر قبرس، دانشگاه Near East University بوده که سابقه آن به سال 1988 باز می گردد و در شهر نیکوزیا واقع شده است. این دانشگاه یک انیستیتوی بسیار معتبر به شمار می رود که با استخدام کارکنان بسیار مجرب، موفق به جذب دانشجویان خارجی از بیش از 100 کشور جهان شده است.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در قبرس
نام دانشگاهرتبه در جهان در سال 2021
University of Cyprus301
Near East University1959
(European University Cyprus (EUC401-600
University of Nicosia301-400
Neapolis University Pafos531-540

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در قبرس

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در قبرس

علاوه بر وجود دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر و گوناگون، ارائه گرایشات مختلف در تمامی مقاطع نیز از مزایای تحصیل در رشته اقتصاد در قبرس به شمار می رود. قبرس، لیسانس اقتصاد را در دانشگاه های خود در دوره هایی 4 ساله ارائه داده که گرایشات گوناگون آن عبارتند از اقتصاد، اقتصاد کسب و کار، مدیریت تجارت (با تمرکز بر اقتصاد و پول)، ارتباطات بازاریابی و شبکه های اجتماعی و اقتصاد و تجارت. قبرس با ارائه دوره هایی یک الی 1.5 ساله در مقطع کارشناسی ارشد، اقدام به جذب دانشجویان داخلی و خارجی برای تحصیل در گرایشاتی از جمله اقتصاد، اقتصاد مالی و تحلیل اقتصادی شده است. از گرایشات موجود در مقطع دکتری رشته اقتصاد در این کشور می توان به مواردی از جمله اقتصاد، فلسفه، سیاست و اقتصاد و اقتصاد و تجارت اشاره نمود. دروس اصلی مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در کشور یونان عبارتند از:

  • اقتصاد خرد
  • اقتصاد کلان
  • اقتصاد ریاضیاتی
  • روش های اقتصاد سنجی
  • تحلیلات آماری
  • انگلیسی عمومی پیشرفته
  • انگلیسی پیشرفته برای ارتباطات جهانی
  • ریاضیات برای اقتصاد 1 و 2

موقعیت های کاری اقتصاددانان در قبرس

وجود موقعیت های شغلی متنوع برای فارغ التصیلان رشته اقتصاد در قبرس، تحصیل در این کشور را با آینده بهتری رو به رو کرده است. از مشاغل رایج برای متخصصین این حوزه می توان به اقتصاد دان، تحلیل گر مالی، مشاغل حوزه بانکداری، تحلیل گر داده و تحلیل گر سود و زیان اشاره نمود. هم چنین افراد می توانند با ادامه تحصیل خود تا مقطع دکتری و دریافت مدرک معتبر از دانشگاه های قبرس، به تدریس در این حوزه بپردازند. امکان کار در دستگاه های دولتی و یا حوزه املاک نیز برای متخصصین حوزه اقتصاد فراهم می باشد. طبق آمار اخذ شده، میانگین درآمد ماهیانه یک اقتصاد دان در کشور قبرس مبلغی برابر با 2100€ (یورو) اعلام شده است. قابل ذکر است که میانگین درآمد ماهانه مشاغل حوزه حسابداری و اقتصاد، بازه ای بین 1039€ الی 3073€ (یورو) را در بر می گیرد. نمودار تغییرات نرخ بیکاری در قبرس

نمودار تغییرات نرخ بیکاری در قبرس

شرایط تحصیل رشته اقتصاد در قبرس

علاقه مندان تحصیل در قبرس باید در ابتدا به اخذ پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی مد نظر خود بپردازند. برای این کار باید مدارکی از جمله فرم درخواست پذیرش، انگیزه نامه، ریز نمرات مقطع تحصیلی قبل، گواهی تمکن مالی و مدرک زبان ارائه گردند. در صورت اخذ نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های قبرس، افراد می توانند با ارائه مدارکی از جمله پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، گواهی سلامت، گواهی تمکن مالی، نامه پذیرش و مدرک زبان، پاسپورت تحصیلی خود را دریافت نمایند. قابل ذکر است که افراد می توانند بدون ارائه مدرک زبان و با شرکت در دوره های فشرده آموزش زبان انگلیسی که در این کشور برگزار می شود، موفق به اخذ ویزای تحصیلی قبرس گردند. برای اخذ اطلاعات بیشتر با مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *