ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در مالتا

رشته اقتصاد در مالتا

رشته اقتصاد یکی از علوم اصلی در جهان به شمار می رود و سالانه عده زیادی از داشجویان از این رشته فارغ التحصیل می شوند. رشته اقتصاد در مالتا در گرایشات گوناگون در دانشگاه های این کشور تدریس شده و امکان مهاجرت تحصیلی را برای متقاضیان فراهم کرده است. به دلیل تحولات اقتصادی جهان در سال های اخیر و رکودهای اقتصادی که در کشورهای گوناگون اتفاق افتاده است، نقش اقتصاد دانان در این زمینه پررنگ تر شده است. دانشجویان با تحصیل در رشته اقتصاد با اصول این علم آشنا شده و نحوه تحلیل اطلاعات اقتصادی با استفاده از نمودار و متدهای ریاضیاتی و هم چنین پیش بینی و بهبود وضعیت اقتصادی یک کشور را می آموزند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است به بررسی نحوه تحصیل در رشته اقتصاد در مالتا پرداخته ایم.

معرفی رشته اقتصاد در مالتا

مالتا کشوری در جنوب دریای مدیترانه است که از چند جزیره کوچک شده و پایتخت آن والتا می باشد. مالتا یکی از کوچکترین و پرتراکم ترین کشورهای جهان از لحاظ جمعیتی می باشد. بزرگترین شهر مالتا، بیرکیرکارا و مرکز اقتصادی اصلی آن، شهر سلیمه است. مالتا دو زبان انگلیسی و مالتی را به عنوان زبان رسمی خود معرفی کرده و اکثریت ساکنین این کشور به زبان مالتی تکلم می کنند. هم چنین درصدی از ساکنین این کشور نیز به زبان ایتالیایی هم تسلط دارند. این کشور در سال 1964 به استقلال رسید و پس از آن به اتحادیه اروپا و منطقه یورو پیوست. ارکان اصلی اقتصاد این کشور را بازرگانی بین المللی، کشتی سازی، تولیدات ( فرآورده های دامی، پارچه، سبزیجات و میوه)، لوازم الکترونیکی و جهانگردی در بر می گیرند. این کشور با فروش جزیره های خویش به سرمایه گذاران خارجی توانسته تا منبع درآمدی برای خود بسازد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در مالتا

تحصیل در مالتا به دلیل وجود دانشگاه های فراوان در این کشور و تنوع رشته های ارائه شده، گزینه ای بسیار ایده آل به نظر می رسد. این روش یکی از آسان ترین راه های مهاجرت به این کشور بوده و افراد می توانند پس از اتمام تحصیل خود، از طریق اشتغال، اقامت خود را تمدید کنند. رشته اقتصاد در مالتا یکی از رشته های پر اهمیت می باشد که در حال حاضر دانشگاه های گوناگونی در گرایشات مختلف آن را به دانشجویان خود ارائه می کنند. از دانشگاه های مطرح در این کشور می توان به دانشگاه مالتا اشاره کرد که به دلیل سابقه طولانی (تاسیس در سال 1976)، قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه این کشور به شمار می رود. این دانشگاه دانشکده های گوناگونی را در بر گرفته و در سال های اخیر، استراتژی های استاندارد اروپا را در زمینه تحصیل در پیش گرفته است.

نام دانشگاهرتبه جهانی
University of Malta820
American University of Malta10068
Middlesex University Malta5819
Malta College of Arts Science & Technology9953
Institute of Tourism Studies3695

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در مالتا

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در مالتا

از مزایای دیگر تحصیل در مالتا، می توان به امکان تحصیل به زبان انگلیسی اشاره کرد. دانشگاه ها و کالج های این کشور، رشته اقتصاد را در تمامی مقاطع ارائه داده و امکان تحصیل در این رشته در گرایشات گوناگون برای علاقه مندان فراهم می باشد. از گرایشات این رشته در مقطع لیسانس در دانشگاه های کشور مالتا می توان به اقتصاد، اقتصاد و تجارت و امور مالی اشاره کرد. رشته اقتصاد در کشور مالتا در مقطع فوق لیسانس نیز به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می گردد که گرایشات آن نیز تا حدودی شبیه به مقطع لیسانس بوده و دروس به طور تخصصی تری ارائه می گردند و تحقیقات نیز پر رنگ تر می شود. امکان تحصیل در این رشته در مالتا در مقطع دکتری نیز در گرایشات ذکر شده فراهم می باشد. از دروس اصلی کارشناسی رشته اقتصاد در این کشور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اقتصاد خرد و کلان
  • ریاضیات 1 و 2
  • زبان انگلیسی
  • اقتصاد بین الملل
  • اقتصاد سنجی
  • تحلیلات آماری
  • اقتصاد و تجارت
  • حسابداری
  • اقتصاد کمی
  • پیش بینی در اقتصاد
  • تاریخ اقتصاد
  • اقتصاد و تجارت

فرصت های شغلی رشته اقتصاد در مالتا

همان طور که ذکر شد، دانشجویان رشته اقتصاد در مالتا می توانند پس از فارغ التحصیلی خود به جستجوی شغل پرداخته و اقامت خود را از این طریق تمدید نمایند. پس از چند سال اقامت در این کشور و پرداخت مالیات، امکان اخذ اقامت دائم مالتا نیز برای افراد فراهم می شود. از فرصت های کاری مناسب برای متخصصین حوزه اقتصاد می توان به کار به عنوان اقتصاد دان اشاره نمود. هم چنین افراد کم تجربه می توانند در سمت هایی از جمله تحلیل گر داده، تحلیل گر مالی و مشاور اقتصادی مشغول به کار گردند. دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز می توانند به تحصیلات خود تا مقطع دکتری ادامه داده و به عنوان استاد دانشگاه در این کشور مشغول به کار گردند. طبق آمار اعلام شده از سوی منابع معتبر، میانگین درآمد سالیانه یک اقتصاددان در مالتا مبلغی برابر با 57265€ (یورو) می باشد.

میانگین درآمد سالیانه یک اقتصاددان در مالتا

شرایط تحصیل رشته اقتصاد در مالتا

همانند پروسه مهاجرت تحصیلی در سایر کشورهای جهان، متقاضیان تحصیل در کشور مالتا نیز ملزم به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشند. یکی از ملزومات اخذ ویزای تحصیلی، دریافت نامه پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی این کشور می باشد. پروسه اخذ پذیرش به مدارکی از جمله ریز نمرات دوره تحصیلی قبل و مدرک زبان آیلتس یا تافل، درخواست پذیرش تحصیلی، انگیزه نامه و گواهی تمکن مالی اشاره نمود. پس از دریافت نامه پذیرش افراد می توانند با ارائه مدارکی از جمله پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، چند عدد عکس پاسپورتی، گواهی سلامت، گواهی عدم سو پیشینه، نامه دریافت پذیرش و گواهی تمکن مالی، اقدام به اخذ ویزای تحصیلی خود نمایند. علاقه مندان می توانند برای اخذ اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به این کشور، با کارشناسان و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *