ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در مالزی

رشته اقتصاد در مالزی

تاثیرگذاری اطلاع از چگونگی تحصیل رشته اقتصاد در مالزی امری بدیهی است که افراد می توانند با کسب اطلاعات، با آسودگی خیال بدان دست یابند. علوم اجتماعی و زیرشاخه های آن همواره در زمره گروه های درسی محبوب جای داشته اند و رشته اقتصاد نیز همراه با کرسی های خود سالیان درازی است دارای مخاطبان متعددی از اقشار گوناگون بوده و اگرچه پیش تر در یونان و اروپا مردم بر این گمان بودند که اقتصاد علمی عجین شده با زندگی روزمره و جزئیات مالی شهروندان است، هم اکنون بسیاری از کشورهای آسیایی نیز با مد نظر قرار دادن این اصل تغییرات و اصلاحات گسترده ای در نظام خود ایجاد نموده اند. در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مطالبی مفید حول محور چگونگی یادگیری رشته اقتصاد و شرایط آن میان سایر رشته های تحصیلی در مالزی همراه شما خواهند بود.

  • مزایا و معایب تحصیل رشته اقتصاد در مراکز و موسسات آموزش عالی مالزی کدامند؟
  • گرایشات و زیرشاخه های رشته اقتصاد در نظام آموزشی مالزی به چه شرحی است؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه دهنده دروس اقتصاد در مالزی کدامند؟
  • اقتصاد مالزی بر چه پایه هایی استوار بوده و با توجه به افزایش نرخ بیکاری این کشور طی سال 2020 حضور اقتصاددان هایی متبحر تا چه اندازه بر سامان بخشی به وضعیت موجود اثرگذار خواهد بود؟

معرفی رشته اقتصاد در مالزی

مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده و به دلیل برخورداری از سواحل زیبا و جاذبه های طبیعی متعدد، یکی از اصلی ترین مقاصد تفریحی گردشگران می باشد؛ جغرافیای خاص مالزی موجب پشته تا بسیاری آن را پل ارتباطی میان تعدادی از کشورهای خاورمیانه و چین بدانند درحالیکه همسایگان آن را سرزمین های تایلند، ویتنام، سنگاپور و اندونزی تشکیل داده اند. مالزی دارای 13 ایالت بوده که هر یک به فراخور پتانسیل ها و منابعی که از آن بهره می برند، نقشی در توسعه اقتصاد این کشور ایفا می نمایند. نرخ رشد اقتصادی مالزی بسیار بالا بوده و همانطور که می دانیم اقتصاد در حقیقت به معنای تقسیم صحیح منابع میان متقاضیان می باشد. شایان ذکر است که با توجه به اشتراکات میان دو کشور مالزی و ایران، شاهد رشد قابل ملاحظه ای طی سالیان اخیر در توسعه روابط تجاری این دو کشور بوده ایم.

شکوفایی اقتصاد مالزی از سال 1998 میلادی آغاز گشت تا جایی که این کشور توانست به جمع 30 اقتصاد برتر دنیا در سال 2009 راه یابد و هم اکنون نیز با تولید انبوه قلع، لاستیک و روغن نخل به اصلی ترین صادرکننده این محصولات در آسیا بدل گشته است. تجهیزات الکترونیکی، منسوجات و کاکائو از سایر محصولات صادراتی و بهبود بخش اوضاع اقتصادی آن در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا بوده اند؛ از رعب آورترین آثار کرونا بر اقتصاد مالزی، می توان به افزایش بی سابقه نرخ بیکاری این کشور اشاره کرد که طی آن تعداد بیکاران به 826 هزار نفر رسید.

تغییرات نرخ بیکاری مالزی

پیرامون تحصیل رشته اقتصاد در مالزی

طبق آمار اعلامی از سوی QS نظام آموزشی مالزی در جایگاه 24 جهان قرار داشته و 5 دانشگاه آن در بین 300 مرکز آموزش عالی برتر جهان جای دارند؛ با توجه به این اوصاف می توان چنین اظهار داشت که توسعه زیرساخت های آموزشی در این سرزمین نتایج مساعدی به همراه داشته و استانداردهای وضع شده نیز مطابق با متوسط جهانی قرن حاضر می باشد. علاوه بر مراکز و موسسات خصوصی، برترین دانشگاه های ارائه دهنده دوره اقتصاد در مالزی همچون University of Nottingham، University of Malaya و Universiti Sains امکان تحصیل در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را برای متقاضیان فراهم آورده اند. آموزش به زبان انگلیسی و بهره گیری از خوابگاه های استاندارد و درجه 1 از مزیت های تحصیل در مالزی به حساب می آیند.

گرایشات و دوره های رشته اقتصاد در مالزی

رشته اقتصاد دارای زیرگروه ها و شاخه های مختلفی بوده که با توجه به موقعیت کشور مالزی علومی نظیر اقتصاد گردشگری، اقتصاد بین المللی و اقتصاد مدیریتی از محبوب ترین آن ها می باشند. دروس ارائه شده مشترک میان این زیرگروه ها شامل: پول و بانکداری، تجزیه و تحلیل کلان، حسابداری، امور مالی عمومی، اقتصاد ریاضیات و تاریخ و اندیشه در اقتصاد می باشند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که موسسات گوناگون واقع در شهرهایی چون Jenjarum نیز به آموزش این دروس با استانداردهای می پردازند. در ادامه به بررسی برترین دوره های اقتصاد ارائه شده توسط مراکز گوناگون واقع در شهرهای اصلی مالزی پرداخته ایم:

عنوان دورهنام شهری که موسسه در آن واقع شده
Analytical EconomicsJenjarum
(Economics (HonsKuala Lumpur
(Business Economics and Finance (HonsKuala Lumpur
Banking and FinanceJenjarum
(Economics (HonsKuala Lumpur

گرایشات و دوره های رشته اقتصاد در مالزی

موقعیت های شغلی رشته اقتصاد در مالزی

مطالعه اقتصاد بر عوامل خرد و کلان بسیاری چون بهبود توزیع ثروت، افزایش شمار کارمندان، کاهش فقر و حفظ ثبات نرخ تورم تاثیر مثبت خواهد داشت؛ بنابراین فعالین این حوزه ملزم به یادگیری مهارت هایی از قبیل چگونگی تفسیر و تحلیل ارتباط داده های آماری و کنش های سیاسی خواهند بود. با توجه به اینکه برترین دانشگاه های مالزی چون Universiti Malaya اغلب زیرشاخه های این رشته را ارائه می دهند، می توان با در نظر گرفتن نرخ پایین بیکاری مالزی پیش بینی نمود فارغ التحصیلان اقتصاد مسیر چندان دشواری جهت دستیابی به مشاغلی چون تحلیلگر اقتصادی، کارمند بانک و استاد دانشگاه نخواهند داشت. باید خاطرنشان کرد متوسط حقوق اقتصاددان های مالزی 58400MYR (رینگیت مالزی) در سال می باشد.

در پایان باید اظهار داشت اگرچه متوسط دستمزد متخصصین حوزه اقتصاد در مالزی پایین تر از میانگین حقوق کارمندان این کشور با 72600MYR (رینگیت مالزی) می باشد، همچنان می توان مشاغل این حوزه را جزء محبوب ترین کارها دانست. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق ارتباط با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری راجع به این عنوان کسب نمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *