ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در مکزیک

رشته اقتصاد در مکزیک

در دنیای امروزه، تعداد مهاجران در حال افزایش می باشد و راه های گوناگونی برای مهاجرت به کشورهای دنیا وجود دارد؛ مثلا تحصیل در رشته اقتصاد در مکزیک از راحتترین روش ها برای کسب اقامت است که در مقایسه با سایر روش های موجود از جمله کار در مکزیک، روش آسان تر و امن تری محسوب میشود. علاوه بر این دو، رش های دیگری از جمله ازدوا با یک تبعه مکزیک، سرمایه گذاری در مکزیک و ثبت شرکت در این کشور نیز سایر راه های مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت آن محسوب می شوند. مهاجرت تحصیلی به مکزیک نیازمند اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به بررسی مهاجرت به مکزیک از این روش پرداخته ایم.

شرایط زندگی در مکزیک

مکزیک کشوری است واقع شده در بخش جنوبی آمریکای شمالی، که پایتخت و بزرگترین شهر آن، مکزیکوسیتی می باشد. این کشور تعداد زیادی زبان رسمی داشته اما ساکنین آن را عموما اسپانیایی زبان ها تشکیل می دهند و به همین دلیل بزرگترین کشور اسپانیایی زبان در کل جهان به شمار می رود. ساکنین کشور مکزیک را عموما مکزیکی ها و کاتولیک ها تشکیل می دهند. از همسایگان این کشور می توان به ایالات متحد آمریکا، گواتمالا و بلیز اشاره نمود. این کشور ذخایر نفت و گاز طبیعی گسترده ای داشته و استخراج و صادرات آنان کمک شایانی به پیشرفت اقتصادی مکزیک در دهه های اخیر نموده است. در حال حاضر، مکزیک یکی از پیشرفته ترین اقتصاد های دنیا را دارد اما مشکلات اقتصادی در آن هم چنان به قوت خود باقی است. از محصولات صادراتی این کشور می توان به محصولات نفتی، محصولات کارخانه ای و قهوه اشاره کرد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در مکزیک

در حال حاضر مکزیک یکی از کشورهای اسپانیایی زبان بوده که از کیفیت بسیار مناسبی برای آموزش برخوردار می باشد و تحصیل در مکزیک طرفداران خاص خود را دارد. این کشور از دانشگاه های متعددی برخوردار بوده که سالانه صدها دانشجو را آموزش می دهند و به همین دلیل دانشجویان زیادی از سر تا سر جهان می توانند اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور نمایند. قابل ذکر است که پس از اتمام تحصیل و در حین تحصیل، امکان کار برای دانشجویان به طور پاره وقت با تمام وقت فراهم می باشد. یکی از دانشگاه های کشور مکزیک که رشته اقتصاد را در گرایشات گوناگون ارائه می کند، دانشگاه (Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM بوده که طبق رتبه بندی QS 2021، رتبه 113 را در برترین دانشگاه های جهان داراست. این دانشگاه، دولتی بوده و در حال حاضر 147887 دانشجو را در خود جای داده است.

نام دانشگاهرتبه بر اساس QS 2021
Tecnológico de Monterrey178
(Instituto Politécnico Nacional (IPN651 الی 700
Universidad Anahuac581 الی 590
Instituto Tecnológico Autonomo de México651 الی 700
Universidad Iberoamericana701 الی 750
Universidad Autónoma Metropolitana751 الی 800
Universidad Autónoma de Nuevo León801 الی 1000
Benemérita Universidad Autónoma de Puebla801 الی 1000

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در مکزیک

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در مکزیک

علاوه بر وجود دانشگاه های متعدد و معتبر در مکزیک، اراه رشته ها و گرایشات گوناگون از سایر مزایای تحصیل در این کشور به شمار می رود. قابل ذکر است که امکان اخذ کمک هزینه تحصیل نیز برای دانشجویان واجد شرایط فراهم می باشد. از گرایشات رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی می توان به مواردی از جمله اقتصاد در صنعت، اقتصاد، اقتصاد و تجارت، تجارت و اقتصاد بین المللی و اقتصاد کاربردی اشاره نمود که عموما دوره هایی 3 الی 4 ساله می باشند. در مقطع کارشناسی ارشد در حوزه اقتصاد گرایشاتی از جمله اقتصاد، اقتصاد و تجارت، اقتصاد کاربردی، اقتصاد در سلامت و تحلیل اقتصادی ارائه می گردند که در طی دوره هایی 1 الی 2 ساله، آموزشات به طور تخصصی تری دنبال می شوند. هم چنین امکان تحصیل در رشته اقتصاد در مقطع دکتری در مکزیک نیز فراهم می باشد. دروس اصلی رشته اقتصاد عبارتند از:

  • اقتصاد کاربردی
  • ریاضیات
  • آمار
  • نمودارهای اقتصادی
  • اقتصاد و تجارت
  • اقتصاد خرد
  • اقتصاد کلان
  • پیش بینی های اقتصادی
  • زبان های بین الملل
  • تاریخ در اقتصاد
  • فلسفه اقتصاد
  • اندیشه های اقتصادی

فرصت های شغلی رشته اقتصاد در مکزیک

همان طور که ذکر شد، دانشجویان پس از فارغ التصیلی خود می توانند با جست و جوی شغل در این کشور، موفق به اخذ ویزای کاری و در نهایت اقامت مکزیک شوند. از فرصت های کاری رایج برای کارشناسان حوزه اقتصاد در مکزیک می توان به مواردی از جمله تحلیل گر مالی، تحلیل گر داده، اقتصاد دان و مشاور اقتصادی اشاره کرد. هم چنین فرصت هایی برای افراد علاقه مند به حوزه تحقیقات نیز در این کشور ارائه می گردد. کارشناسان حوزه اقتصاد می توانند با ادامه تحصیل خود در مقاطع بالاتر و اخذ مدرک دکتری، به حوزه تدریس اقتصاد و علوم مرتبط در کشور مکزیک وارد گردند. میانگین درآمد سالیانه یک اقتصاددان در مکزیک، مبلغی برابر با $628884 (پزوی مکزیک) اعلام شده است که پیش بینی می شود تا سال 2025 به ملبغ $736868 (پزوی مکزیک) افزایش یابد.

نمودار تغییر نرخ بیکاری در مکزیک

شرایط تحصیل در مکزیک

پروسه مهاجرت تحصیلی به مکزیک همانند این پروسه در سایر کشورها بوده و به اخذ ویزای تحصیلی این کشور منجر می شود. برای اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه ها یا مراکز آموزشی مکزیک، داوطلبان باید در ابتدا مدارکی از جمله فرم های تکمیل شده دریافت پذیرش، مدرک زبان انگلیسی یا اسپانیایی، ریز نمرات مقاطع تحصیلی قبل به همراه ترجمه، گواهی تمکن مالی و انگیزه نامه، به دانشگاه مربوطه ارائه شده و هزینه لازم برای بررسی مدارک پرداخت گردد.

پس از اخذ نامه پذیرش، فرد باید از طریق کنسولگری مکزیک اقدام به اخذ ویزای تحصیلی این کشور نمایند. از مدارک مورد نیاز برای این پروسه می توان به پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، گواهی تمکن مالی، نامه پذیرش، مدرک زبان و گواهی سلامت اشاره کرد. در صورت نیاز به اخذ اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در مکزیک، می توانی با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *