ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در نروژ

رشته اقتصاد در نروژ

اقتصاد یکی از رشته های پراهمیت در دنیای امروز است که نیاز به متخصصین این حوزه در تمامی کشورها هر روزه در حال افزایش است. دانشجویان با تحصیل در رشته اقتصاد در نروژ می آموزند که چگونه با استفاده از علم خود، وضعیت اقتصادی یک کشور یا شرکت را مورد بررسی قرار دهند و از طریق وارد کردن داده ها در نمودارهای آماری، شرایط اقتصادی موجود را به طور دقیق تری تحلیل کنند. هم چنین متخصصین این حوزه می توانند راهکارهایی برای بهبود سود دهی در تجارت و یا گسترش فعالیت های بانکی ارائه دهند. متقاضیان با مهاجرت تحصیلی می توانند پس از فارغ التحصیلی خود، در این کشور اشتغال یافته و در نهایت اقامت دائم نروژ را اخذ نمایند. در این مقاله که توسط تیم ترجه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است به بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی به نروژ با تحصیل در رشته اقتصاد خواهیم پرداخت.

معرفی رشته اقتصاد در نروژ

نروژ کشوری واقع شده در قاره اروپاست که بخش های مختلفی از جمله بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی، یان ماین و مجمع‌الجزایر سوالبارد در قطب شمال را در بر می ‌گیرد. نروژ یک کشور پادشاهی بوده که پایتخت آن شهر اسلو می باشد. از همسایگان این کشور می توان به فنلاند، روسیه و سوئد اشاره کرد. نروژ به نسبت جمعیت خود، بزرگترین تولید کننده غیر خاورمیانه ای نفت و گاز طبیعی در جهان است و از منابع گسترده نفت خام، گاز طبیعی، آب شیرین و معادن متعدد برخوردار می باشد. هم چنین از مهم ترین کشورهای دارای شاخص توسعه انسانی بالا و شاخص رفاه لگتوم است. نروژ از جمله کشورهای اروپایی با میانگین درآمد بالای شهروندان بوده و علی رغم هزینه های بالای زندگی در این کشور، ساکنان آن از زندگی مرفهی برخوردارند. از محصولات صادراتی این کشور می توان به نفت، گوشت گاو و فرآورده های دامی اشاره کرد.

آیتمشرح
زبان رسمینروژی
واحد پولNOK (کرون نروژ)
جمعیت5.3 میلیون نفر
آب و هواسرد و کوهستانی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در نروژ

نروژ یکی از بهترین کشورهای جهان در زمینه تحصیلات بوده و نام دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور هر ساله در میان رتبه بندی بهترین ها در جهان دیده می شود؛ به همین علت تحصیل در نروژ می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی باشد. از دانشگاه های مطرح نروژ می توان به دانشگاه اسلو (University of Oslo) اشاره کرد که در پایتخت این کشور واقع شده است. این دانشگاه طبق آمار اعلام شده، موفق به کسب رتبه 90 در جهان شده و هم چنین دانشکده اقتصاد و تجارت آن، رتبه 215 را از آن خود کرده است. این دانشگاه علاوه بر رشته اقتصاد، بسیاری از رشته های دیگر را در دانشکده های متنوع خود ارائه می دهد و بهترین دانشگاه نروژ به شمار می رود. در جدول زیر، دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در نروژ را با جزئیات بیشتری بررسی کرده ایم:

نام دانشگاهرتبه جهانی در حوزه اقتصاد و تجارت
BI Norwegian Business School117
(Norwegian School of Economics (NHH237
University of Oslo215

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در نروژ

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در نروژ

علاوه بر اعتبار بالای دانشگاه های کشور نروژ، تنوع گرایشات ارائه شده در دانشگاه های آن، مهاجرت تحصیلی به این کشور را پرطرفدارتر کرده است. از گرایشات ارائه شده اقتصاد در مقطع کارشناسی می توان به اقتصاد، اقتصاد و تجارت، تحلیل تجارت و اقتصاد بین الملل اشاره کرد که دوره هایی 3 ساله می باشند. گرایشات ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد شامل مواردی از جمله اقتصاد، اقتصاد چرخه ای، اقتصاد کاربردی، اقتاد کمی و امور مالی می باشند که این گرایشات در دوره هایی عموما 2 ساله ارائه می شوند. امکان تحصیل در مقطع دکتری در رشته اقتصاد و گرایشات مرتبط از جمله اقتصاد و مدیریت تجارت و اقتصاد وجود دارد که دوره هایی 4 ساله می باشند. قابل ذکر است که تحصیل در این کشور به هر دو زبان نروژی و انگلیسی امکان پذیر است. از دروس رشته اقتصاد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقتصاد سنجی
  • تاریخ اقتصاد
  • اقتصاد و سیاست
  • حسابداری
  • آمار در اقتصاد
  • اقتصا خرد
  • اقتصاد کلان
  • اقتصاد کمی
  • اندیشه های اقتصادی

موقعیت های کاری رشته اقتصاد در نروژ

قابل ذکر است که دانشجویان در هنگام تحصیل و پس از فارغ التحصیلی خود، اجازه کار در نروژ را دارند. از فرصت های کاری موجود برای دانشجویان رشته اقتصاد، می توان به کارآموزی در دوره های تابستانی در شرکت های معتبر اشاره کرد. هم چنین پس از فارغ التحصیلی خود، می توانند به عنوان تحلیل گر داده در نروژ مشغول به کار گردند. قابل ذکر است که از مشاغل پر تقاضا در حوزه اقتصاد، تحلیل گر داده می باشد که با توجه با میزان سابقه کاری افراد نیز، میانگین درآمد آنان متفاوت است. هم چنین متخصصین این حوزه می توانند در مشاغلی از جمله اقتصاددان، مشاور اقتصادی، مشاور تجاری و هم چنین تحلیل گر مالی اشاره نمود. طبق آمار اخذ شده، میانگین درآمد سالیانه یک اقتصاد دان در کشور نروژ، مبلغی برابر با 967364NOK (کرون نروژ) می باشد. نمودار زیر بازه درآمدی این شغل را نشان داده است:

نمودار درآمد سالیانه اقتصاددانان برحسب کرون نروژ

نحوه تحصیل رشته اقتصاد در نروژ

دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته اقتصاد در نروژ باید با ارائه مدارک مورد نیاز به دانشگاه یا موسسه آموزشی مورد نظر، درخواست اخذ پذیرش را اعلام کنند. از مدارک مورد نیاز برای این پروسه می توان به مواردی از جمله ریز نمرات تحصیلی مقطع قبل و دستاوردهای تحصیلی و غیر تحصیلی، مدرک زبان، گواهی تمکن مالی، انگیزه نامه و هزینه بررسی مدارک اشاره کرد. پس از اخذ پذیرش، افراد باید جهت اخذ ویزای تحصیلی نروژ مدارک لازم را به کنسولگری این کشورارائه نمایند که از این مدارک می توان پاسپورت معتبر، عکس پاسپورتی، نامه اخذ پذیرش، گواهی سلامت، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی و مدارک مربوط به خوابگاه یا مسکن را نام برد. متقاضیان مهاجرت تحصیلی برای اخذ اطلاعات در مورد مهاجرت تحصیلی به نروژ از طریق تحصیل در سایر رشته ها می توانند با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *