ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در هلند

رشته اقتصاد در هلند

اطلاع از شرایط تحصیل رشته اقتصاد در هلند از موضوعات الزامی برای متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی این کشور بخصوص در زیرگروه علوم انسانی می باشد. هلند سرزمینی مدرن در همسایگی با بلژیک و آلمان بوده و همانطور که استحضار دارید همه ساله شمار قابل توجهی از دانشجویان بین المللی، با دستیابی به انواع بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های ممتاز و درجه 1 این کشور مشغول به یادگیری می گردند. در مقایسه چگونگی ارائه دروس رشته اقتصاد در هلند و سایر سرزمین های اروپایی، باید به شاخصه هایی نظیر هزینه های مربوطه، شرایط اقامت و مدارک مورد نیاز اشاره کرد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد طی این مقاله علاوه بر رفع ابهاماتی پیرامون سوالات شما عزیزان در ارتباط با فاکتورهای موثر بر تحصیل رشته اقتصاد، اطلاعاتی مختص این علم در سرزمین آسیاب های بادی را در اختیار شما قرار دهد.

کلیات رشته اقتصاد در هلند

هلند دارای 12 استان بوده و اغلب مراکز آموزشی آن در شهر آمستردام واقع گشته اند؛ آمستردام علاوه بر برخورداری از انواع موزه ها و مکان های جذاب تفریحی، یکی از 50 شهر دانشجویی برتر دنیا لقب گرفته و یکی از علل عمده این امر نیز دانشگاه VU این شهر می باشد. شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های معتبر ارائه دهنده رشته اقتصاد در هلند، به فراخور امکانات و سطح بالای آموزشی که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، اندکی از متوسط کشورهای اروپای اروپای غربی بالاتر بوده و باید اظهار داشت متقاضیان تحصیل در این شاخه ملزم به پرداخت 2100€ (یورو) در حالت خوشبینانه بابت هر ترم خواهند بود.

در ادامه به بررسی برترین دانشگاه های کشور هلند و رتبه آن ها طبق اعلام QS پرداخته ایم:

نام دانشگاهرتبه در جهان
Wageningen University & Research51
University of Amsterdam59
Delft University of Technology66
Leiden University79

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در هلند

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در هلند

تحصیل در هلند در رشته اقتصاد دارای ارتباط تنگاتنگی با سایر کرسی های علوم اجتماعی بوده و همچنین تسلط بر شیوه های حل مسئله کمک شایانی به محصلین حاضر در این رشته به شمار می رود. زبان تخصصی، اصول مدیریت تجاری، حقوق، مبانی و مفاهیم اقتصاد، آمار، جامعه شناسی، تجارت بین الملل، اقتصاد خرد و اقتصاد کلان از دروس مشترک میان انواع زیرشاخه های اصلی چون مدیریت بازرگانی، اقتصاد و حسابداری، اقتصاد محیط زیست و کسب و کار بین المللی به حساب می آیند. از برترین دانشگاه های ارائه دهنده طیف گسترده ای از این علوم می توان به Erasmus University Rotterdam، Tilburg University و Stoas University of Applied Sciences اشاره کرد.

همچنین دوره های گوناگون ارائه شده از سوی موسسات خصوصی و سایر مراکز واقع در شهرهای Den Haag و Maastricht نیز دارای طرفداران خاص خود می باشند که در ادامه به عنوان تعدادی از آن ها اشاره شده است:

  • International Financial Management and Control
  • Economics and Business Economics – Undergraduate Foundation Programme
  • (Economics & Business (Liberal Arts and Sciences

پذیرش تحصیلی در رشته اقتصاد در هلند

دانشگاه های هلند سال تحصیلی را در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر آغاز می کنند و در پایان ژوئن یا ژوئیه با دو هفته استراحت برای کریسمس به پایان می رسند. سال به دو ترم یا چهار دوره تقسیم می شود. در هلند، شما مستقیماً برای برنامه ای که بیشتر مورد علاقه شماست درخواست می دهید. یک استثنا در کالج های دانشگاهی است، جایی که شما مدرکی در هنر و علوم لیبرال دریافت می کنید اما می توانید رشته ای را در داخل برنامه انتخاب کنید. مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، در هلند، تقریباً تمام کلاس های شما مستقیماً با رشته شما مرتبط خواهد بود. در سال دوم تحصیل خود، ممکن است بتوانید در رشته اصلی خود تخصص بیشتری کسب کنید یا یک دوره فرعی را تکمیل کنید، اما مطالعه هر چیزی که کاملاً با تمرکز تحصیلی شما مرتبط نباشد غیر معمول است.

پس از اینکه دانشگاه تمام مدارک مورد نیاز را دریافت کرد و نامزدی شما را ارزیابی کرد، باید تصمیم پذیرش را از طریق ایمیل دریافت کنید. اگر پیشنهاد شما مشروط است، هنوز باید تمام شرایط ورود را برآورده کنید (به عنوان مثال، ممکن است هنوز نیاز به ارائه مدرک دیپلم دبیرستان یا ریز نمرات نهایی داشته باشید). نامه پذیرش مشروط شما باید به وضوح شرایط و مهلت انجام آنها را مشخص کند. آیا بین چند دانشگاه تصمیم می گیرید؟ بسیاری از دانشگاه‌ ها روزهای آزاد (چه حضوری و چه مجازی) را ارائه می ‌دهند، که فرصتی عالی برای آشنایی با دانشگاه و زندگی دانشجویی و ارتباط با دانشجویان فعلی و آینده ‌دار است.

وضعیت شغلی اقتصاددانان در هلند

بورسیه های مختلفی از سوی دانشکده های اقتصاد هلند و مراکز آموزش عالی این کشور به متقاضیان خارجی ارائه می گردد که اغلب آن ها متعلق به تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد؛ از این فهرست می توان به بورسیه دانشگاه تیلبورگ در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد که مختص دانشکده مدیریت بوده و علاقه مندان با ارائه مدارکی دال بر تسلط بر زبان انگلیسی، برخورداری از تمکن و مالی و بهره مندی از مدرک دیپلم 12 ساله (هرچند در عنوان تحصیلی غیر مرتبط) می توانند به اخذ آن مبادرت ورزند.

در پایان باید اظهار داشت متوسط حقوق اقتصاددان های کشور هلند دارای ارتباط مستقیم با تعداد سال های فعالیت و تجربه کاری آنان می باشد؛ به گونه ای که میانگین دستمرد سالانه فعالین این حوزه با 1 الی 3 سال سابقه کار 54330€ (یورو) عنوان شده درصورتیکه شاغلین با بیش از 8 سال سابقه از حقوقی معادل با 97500€ (یورو) بهره خواهند برد. در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشند. شایان ذکر است که همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات بیشتر شما در این زمینه خواهند بود.

پرسش های پرتکرار درباب رشته اقتصاد در هلند

در بخش موخره مقاله پیشرو به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • گرایشات و دروس رشته اقتصاد در هلند به چه صورت است؟ تحصیل در هلند در رشته اقتصاد دارای ارتباط تنگاتنگی با سایر کرسی های علوم اجتماعی بوده و همچنین تسلط بر شیوه های حل مسئله کمک شایانی به محصلین حاضر در این رشته به شمار می رود. زبان تخصصی، اصول مدیریت تجاری، حقوق، مبانی و مفاهیم اقتصاد، آمار، جامعه شناسی، تجارت بین الملل، اقتصاد خرد و اقتصاد کلان از دروس مشترک میان انواع زیرشاخه های اصلی چون مدیریت بازرگانی، اقتصاد و حسابداری، اقتصاد محیط زیست و کسب و کار بین المللی به حساب می آیند. از برترین دانشگاه های ارائه دهنده طیف گسترده ای از این علوم می توان به Erasmus University Rotterdam، Tilburg University و Stoas University of Applied Sciences اشاره کرد.
  • کلیات رشته اقتصاد در هلند چگونه است؟ هلند دارای 12 استان بوده و اغلب مراکز آموزشی آن در شهر آمستردام واقع گشته اند؛ آمستردام علاوه بر برخورداری از انواع موزه ها و مکان های جذاب تفریحی، یکی از 50 شهر دانشجویی برتر دنیا لقب گرفته و یکی از علل عمده این امر نیز دانشگاه VU این شهر می باشد. شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های معتبر ارائه دهنده رشته اقتصاد در هلند، به فراخور امکانات و سطح بالای آموزشی که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، اندکی از متوسط کشورهای اروپای اروپای غربی بالاتر بوده و باید اظهار داشت متقاضیان تحصیل در این شاخه ملزم به پرداخت 2100€ (یورو) در حالت خوشبینانه بابت هر ترم خواهند بود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *