ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در چین

رشته اقتصاد در چین

با توجه به اینکه چین یکی از دو قدرت برتر اقتصاد جهان است، تردیدی وجود ندارد که تحصیل رشته اقتصاد در چین از مزیت های بالایی برخوردار است. تحصیل رشته اقتصاد در چین از جمله مقوله های قابل بحث و بررسی می باشد که با توجه به افزایش شمار متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی چین و همچنین تعدد دانشکده های اقتصاد در بهترین شهرهای چین برای تحصیل، اطلاع از مزایا و معایب این مسیر، به اتخاذ تصمیم های صحیح تری منجر خواهد شد. سرزمین چین، پرجمعیت ترین کشور جهان بوده و با توجه به اینکه از نظر مساحت رتبه چهارم دنیا را به خود اختصاص داده است، می توان تشخیص داد که از تراکم جمعیت بالایی برخوردار می باشد.

چین از مهم ترین کشورهای دنیا در عرصه اقتصاد و بازرگانی است و گروه های مختلف از اقصی نقاط جهان به سرمایه گذاری در شهرهای گوناگون آن مبادرت ورزیده اند. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه جزئیاتی پیرامون نحوه آموزش دروس اقتصاد در این کشور، هزینه های تحصیل و معرفی بهترین مراکز ارائه دهنده انواع کرسی های این رشته همراه شما عزیزان خواهند بود.

معرفی شرایط اقتصادی کشور چین

اقتصاد یکی از زیرشاخه های علوم اجتماعی بوده و دارای تاثیر قابل توجهی بر زندگی روزمره شهروندان هر جامعه می باشد؛ به گونه ای که موضوعاتی چون تورم، اشتغال زایی، میانگین دستمزد افراد و نرخ بیکاری همگی تحت الشعاع این علم قرار گرفته و شمار قابل توجهی از سرزمین های اروپایی نظیر پرتغال و دانمارک که با گذر از بحران های خود، هم اکنون شرایط مساعد و ایده آلی را از این منظر تجربه می کنند، تمامی این پروسه را مرهون تصمیمات صحیح اقتصاد دان ها در برهه های مختلف زمانی می باشند. کشور پهناور چین نیز از دهه هشتاد قرن 20 میلادی سیر صعودی خود را در این موضوع آغاز نموده و هم اکنون یکی از مهم ترین نقش ها را در جهان ایفا می کند.

پس از اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا، کشور چین با حجم اقتصاد 12000 میلیارد دلاری، در جایگاه دوم جهان ایستاده است؛ به رغم اینکه جمعیتی بالغ بر 20 میلیون نفر در این سرزمین با مشکلات فقر دست به گریبان هستند، شاغلین در حوزه های صنعت و کشاورزی از عموما از درآمد و رفاه اجتماعی مطلوبی بهره مند می باشند. شروع اصلاحات در اقتصاد چین به سال 1979 باز می گردد و از آن زمان تاکنون بخش دولتی بر قسمت های مختلف چون خدمات و اقتصاد کلان سیطره داشته و با نظارت و تعیین استراتژی های مختلف موجب توسعه آن ها گشته است.

تحصیل رشته اقتصاد در چین

تحصیل رشته اقتصاد در چین

اگرچه آمار و ارقام نشان از شرایط مطلوب رشد اقتصادی چین طی سال های اخیر دارند، این کشور همچون سایر نقاط جهان همچنان نیازمند تربیت متخصصان ماهر و زبده در این امر می باشد؛ پیرو همین امر دانشگاه های معتبری چون University of International Business and Economics of Beijing، Peking University و Southwestern University of Finance and Economics در شهرهای چونگ کویینگ، پکن، شانگهای و تیانجین به ارائه انواع زیرشاخه های اقتصاد برای اتباع این کشور و متقاضیان بین المللی می پردازند. همچنین امکان تحصیل رشته اقتصاد در دانشگاه Fudan University با رتبه 44 جهانی در مقطع کارشناسی فراهم می باشد. از مزیت های عمده تحصیل در چین در این مراکز می توان به شهریه نسبتا پایین آن ها اشاره کرد که عموما از 4000$ (دلار آمریکا) برای هر ترم تجاوز نخواهد کرد. در ادامه به معرفی تعدادی از برترین دوره های آموزش اقتصاد در کشور چین پرداخته ایم:

عنوان دورهشهری که موسسه در آن واقع شده
Economics and FinanceSuzhou
Xi’an Jiaotong-Liverpool University
(Applied Economics (HonsZhuhai
Business and Management
Political Economy – Economics, Political Science, and Public PolicyKunshan
EconomicsSuzhou
Xi’an Jiaotong-Liverpool University
International Economy and TradeTianjin
Tianjin Polytechnic University

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در چین

توانایی تحلیل مالی و آنالیز داده های آماری نتیجه ای است که در پس مطالعه دروسی چون آمار و محاسبات، مبانی اقتصاد و ارزیابی سرمایه نمایان می گردد؛ اقتصاد بازرگانی یکی از زیرشاخه های پر مخاطب رشته اقتصاد در کشور چین است که در مقاطع دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. از دروس این رشته می توان به جامعه و فرهنگ چینی، بازاریابی، مدیریت زنجیره تامین چین، دیپلماسی و دین در جامعه چینی اشاره نمود. از جمله مشهورترین مراکز ارائه دهنده این زیرگروه ها در چین می توان از UIBE (دانشگاه بین المللی تجارت و اقتصاد پکن) نام برد که در سال 1951 تاسیس شده و هم اکنون پذیرای 13350 دانشجو می باشد. در ادامه به مقایسه شهریه اخذ شده این مرکز از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته اقتصاد خواهیم پرداخت:

شهریه دانشگاه اقتصاد پکن

موقعیت های شغلی اقتصاددانان در چین

با توجه به تراکم بالای جمعیت در کشور چین، مردم شهرهای گوناگون ناگزیر خواهند بود جهت دستیابی به موقعیت های ایده آل شغلی در حوزه اقتصاد مهارت های خود را افزایش دهند؛ به گونه ای که افراد متخصص قادر خواهند بود با راهیابی به موسسات و بانک های معتبر به درآمد فراتر از 234280¥ (یوان چین) در سال دست پیدا کنند. درسال 2020 بالاترین نرخ بیکاری کشور چین 6.2% اعلام گشته که با توجه به بحران فراگیر کرونا رقم قابل قبولی به نظر می رسد. از اصلی ترین مشاغل مرتبط با اقتصاد در چین می توان به اقتصاد جرائم، مشاوره در بخش های گوناگون، تحلیل مالی و رسیدگی آنلاین به پروژه های مالی و حسابداری اشاره نمود.

در جمع بندی نهایی می توان سرزمین چین را با درنظر گرفتن فاکتورهای بیان شده مقصد مطلوبی برای تحصیل در رشته اقتصاد در نظر گرفت؛ شما همراهان نیز می توانید جهت اطلاع از نحوه شروع این مسیر با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *