ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در ژاپن

رشته اقتصاد در ژاپن

اقتصاد، یکی از علوم مهم در دنیاست و با توجه به ورود به دوره های جدیدی از اقتصاد و تجارت، نیاز به متخصصین این حوزه در حال افزایش است. امکان تحصیل در رشته اقتصاد در ژاپن و سایر کشورهای مطرح دنیا از جمله کشورهای انگلستان، فرانسه و آمریکا برای متقاضیان فراهم است و از مزایای آن می توان به امکان اخذ اقامت کشورهای ذکر شده پس از فارغ التحصیلی اشاره نمود. رشته اقتصاد در سر تا سر جهان در گرایشات و مقاطع گوناگونی ارائه می شود و پتانسیل بالایی برای انجام تحقیق و مطالعات دارد. ژاپن یکی از بهترین مقاصد در آسیا برای ادامه تحصیل و مهاجرت از این طریق بوده و در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است اطلاعاتی در زمینه تحصیل در رشته اقتصاد در این کشور به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

در مورد ژاپن یکی از غول های اقتصادی جهان

ژاپن مجمع الجزایری واقع شده در جنوب شرقی آسیاست و یکی از ابر قدرت های اقتصادی در جهان به شمار می رود. این کشور سومین قدرت اقتصادی جهان بر اساس میزان تولید ناخالص داخلی می باشد و پایتخت آن، توکیو، یکی از بزرگترین و گران ترین پایتخت های جهان است. پس از پشت سر گذاشتن دوره های دشواری از جمله جنگ جهانی دوم، دولت این کشور با در پیش گرفتن برنامه هایی برای توسعه صنعت و تلاش های متعدد در این حوزه توانست به یکی از پردرآمد ترین و موفق ترین کشورهای جهان در این عرصه تبدیل شود. هم اکنون ژاپن شرکای تجاری بزرگی از جمله آمریکا را هم پیمان با خود دارد. با توجه به موارد ذکر شده، اقتصاد در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به عنوان یک رشته مهم در دانشگاه ها و مراکز آموزشی تدریس می گردد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در ژاپن

امکان تحصیل در ژاپن از طریق اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های متعدد ارائه کننده رشته اقتصاد در این کشور برای متقاضیان سر تا سر جهان فراهم می باشد. سیستم آموزشی این کشور به گونه ای است که به آموزش و یادگیری زبان انگلیسی توجه ویژه ای می شود و هم چنین رشته های گوناگونی در زبان انگلیسی ارائه می گردند. دولت ژاپن توجه ویژه ای به بخش آموزش دارد و این مسئله باعث شده است تا مدرک صادر شده از سوی دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی در سر تا سر جهان برخوردار باشد. از دانشگاه های مطرح ژاپن می توان به دانشگاه توکیو (University of Tokyo) اشاره کرد که در رتبه بندی های جهانی موفق به کسب رتبه 73 شده است. هم چنین Japan University of Economics به طور تخصصی در حوزه آموزش رشته اقتصاد فعالیت می کند. سایر دانشگاه های ژاپن عبارتند از:

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در ژاپن
نام دانشگاهرتبه در جهان
Waseda University801
Chiba University801
Kobe University601
Keio University601
Kyushu University401

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در ژاپن

گرایشات دروس رشته اقتصاد در ژاپن

علاوه بر وجود دانشگاه های متعدد و معتبر در ژاپن، ارائه رشته اقتصاد در گرایشات و مقاطع گوناگون نیز از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به این کشور به شمار می رود. از گرایشات رشته اقتصاد در مقطع لیسانس می توان به اقتصاد، اقتصاد جهان، اقتصاد ژاپن و فلسفه، سیاست و اقتصاد اشاره نمود. گرایشات ارائه شده رشته اقتصاد در مقطع فوق لیسانس شامل مواردی از جمله اقتصاد، اقتصاد و تجارت، اقتصاد و حسابداری و اقتصاد بین الملل می باشد. امکان تحصیل در مقطع دکتری در این کشور نیز وجود دارد که افراد می توانند در نهایت موفق به اخذ مدرک Ph.D در رشته اقتصاد و سایر گرایشات گردند. قابل ذکر است که تحصیل در این رشته در هر دو زبان انگلیسی و ژاپنی امکان پذیر می باشد. از دروس اصلی رشته اقتصاد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقتصاد خرد
  • اقتصاد کلان
  • اقتصاد سنجی
  • آمار
  • حساب داری
  • مدیریت
  • روابط اقتصادی بین المللی

موقعیت های کاری فارغ التحصیلان علوم اقتصادی در ژاپن

فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در ژاپن می توانند به جست و جوی کار پرداخته و از این طریق موفق به اخذ ویزای کاری این کشور گردند. قابل ذکر است که علاوه بر مهارت و تجربه در حوزه کاری، تسلط بر زبان ژاپنی نیز یکی از عوامل موثر در جذب نیروهای کاری می باشد. از مشاغل حوزه اقتصاد در کشور ژاپن می توان به مواردی از جمله اقتصاد دان، تحلیل گر اقتصادی و تحلیل گر مالی اشاره نمود. قابل ذکر است که میانگین درآمد یک اقتصاد دان در کشور ژاپن در سال 2020، مبلغی برابر با 10305158JPY (ین ژاپن) در سال اعلام شده است. پیش بینی می شود که تا سال 2025، مبلغ ذکر شده به 11047002JPY (ین ژاپن) رسیده و رشدی 7 درصدی را تجربه نماید. نمودار زیر میزان دامنه درآمد یک اقتصاد دان در ژاپن را بر حسب میزان تجربه کاری بررسی کرده است:

نمودار میزان درآمد سالیانه یک اقتصاددان در ژاپن

شرایط تحصیل در رشته اقتصاد در ژاپن

متقاضیان تحصیل در رشته اقتصاد در ژاپن باید در ابتدا اقدام به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه ها و یا موسسات آموزش عالی در این کشور بپردازند. به این منظور، مدارکی از جمله ریز نمرات دوره تحصیلی قبل، مدارک آزمون زبان از جمله آیلتس و تافل در صورت تحصیل به زبان انگلیسی، نامه تمکن مالی و انگیزه نامه باید به دانشگاه مقصد ارائه کردند. پس از دریافت نامه پذیرش، فرد باید درخواست خود را برای اخذ ویزای تحصیلی ژاپن به سفارت این کشور ارائه دهد. از مدارک مور نیاز برای این پروسه می توان به مواردی از جمله گواهی تمکن مالی، گواهی سلامت، پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، عکس پاسپورتی و گواهی عدم سو پیشینه اشاره نمود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با همکاران با سابقه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *