ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در کانادا

رشته اقتصاد در کانادا

تحصیل رشته اقتصاد در کانادا جزئیات بسیاری دارد و تنها افرادی به تجربه موفق تحصیل دست خواهد یافت که از اطلاعات کافی بهره مند باشند. همانطور که اطلاع دارید کشور کانادا طی سال های اخیر به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرین تبدیل شده و کیفیت بسیار بالای نظام آموزشی، اقتصاد سامان یافته، تنوع آب و هوایی، تعدد فرصت های مطلوب شغلی و جاذبه های طبیعی گوناگون از دلایل عمده این امر به حساب می آیند. رشته اقتصاد و زیرشاخه های آن نیز از جمله گروه های محبوب تحصیلی بوده و ارائه آن ها توسط معتبرترین دانشگاه های واقع در بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل، بر مضاعف گشتن شمار متقاضیان کم اثر نبوده است. در ادامه این مقاله تیم تحقیق و ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توضیحات اجمالی پیرامون ضوابط تحصیل رشته اقتصاد در کانادا همراه شما عزیزان خواهند بود.

کلیات رشته اقتصاد در کانادا

تحصیل در کانادا در رشته اقتصاد دارای زوایای مختلفی می باشد؛ به علت کیفیت بسیار بالای دروس ارائه شده و کرسی های متعدد آن، دانشجویان از اقصی نقاط جهان برای تحصیل در این رشته اقدام می نمایند. رشته اقتصاد یکی از زیرشاخه های علوم اجتماعی بوده و با توجه به گسترش نظام سرمایه داری و غلبه کاپیتالیسم بر سرزمین های مدرن طی قرن حاضر، می توان چنین اظهار داشت که شناخت مبانی اقتصاد و توانایی تحلیل سیاسی و اجتماعی در این زمینه کمک شایانی به شهروندان محسوب می گردد.

در همین راستا قصد داریم در ادامه به بررسی برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در کشور کانادا بپردازیم:

  • University of Calgary
  • Carleton University
  • University of Winnipeg
  • Thompson Rivers University
  • Memorial University of Newfoundland
  • University of Northern British Columbia

گرایشات رشته اقتصاد در کانادا

نام 9 دانشگاه کشور کانادا در بین 200 مرکز آموزش عالی برتر جهان به چشم می خورد که این امر نشانگر اعتبار بالای مدارک اخذ شده از آن ها است. هزینه سالیانه تحصیل زیرشاخه های این رشته از قبیل اقتصاد کشاورزی، اقتصاد مالیاتی، اقتصاد انرژی و تحلیل و مدیریت مالی در دانشگاه های کانادا 26000$ (دلار کانادا) برآورد شده است و از مزایای تحصیل این رشته علاوه بر امکان یادگیری به زبان انگلیسی می توان به شانس بالای استخدام در آینده نه چندان دور، امنیت اجتماعی محصلین، کارآموزی اجباری و مهارت محور بودن نظام آموزشی کانادا اشاره کرد.

از دروس اصلی ارائه شده رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی کشور کانادا آشنایی با تجارت، محاسبات ریاضی، سیاست جهانی، طراحی پروژه، اقتصاد خرد و کلان، آمار، تاریخ اقتصاد، تجزیه و تحلیل مالی، بانکداری و نظام اقتصادی هستند. بهترین شهرهای کانادا برای زندگی دانشجویان به ترتیب کلگری، ویکتوریا، اتاوا و کبک هستند و با توجه به امکان کار همزمان با تحصیل برای 20 ساعت در هفته، بخشی از هزینه های زندگی دانشجویان از این طریق جبران می گردد. متقاضیان تحصیل رشته اقتصاد در کانادا می بایست در ابتدای امر با ایجاد حساب کاربری در وبسایت CIC در مسیر اخذ ویزای این کشور قرار گیرند.

در ادامه به بررسی چندی از برترین دوره های اقتصاد ارائه شده به تفکیک شهرهای کانادا پرداخته ایم:

عنوان دورهشهری که مرکز در آن واقع شده
Economic and Political StudiesKamloops
Urban and Inner-City StudiesWinnipeg
Accounting TechnicianKamloops
Economics and FinanceWinnipeg
EconomicsSaint John

گرایشات رشته اقتصاد در کانادا

موقعیت های شغلی رشته اقتصاد در کانادا

اگرچه اغلب شاخص های اقتصادی کانادا همچون نرخ تورم نشان از پیشرفت و توسعه زیرساخت ها در این حوزه دارند، آمار بالای بیکاری در شهرهای گوناگون همچنان معضلی پیچیده می باشد؛ نرخ بیکاری کانادا در برهه ای از سال از 13.5% نیز فراتر رفت و با تکیه بر این امر می توان چنین پنداشت که فارغ التحصیلان رشته اقتصاد نیز مسیر طویلی جهت دستیابی به فرصت های مطلوب شغلی پیش رو خواهند داشت. این تصور تا حدی صحیح می باشد اما باید خاطرنشان کرد که استان هایی چون آلبرتا، ساسکاچوان و مانیتوبا دارای موقعیت های ایده آل کاری برای متخصصان دارای مهارت در زمینه های مختلف مرتبط با این رشته می باشند.

متوسط حقوق اقتصاددان های کانادا 90242$ (دلار کانادا) اعلام شده و به رغم اینکه این رقم پایین تر از حد متوسط درآمد شهروندان حاضر در شهرهای اصلی نظیر اوتاوا می باشد، می توان توسعه های صورت گرفته در این حوزه را نویدبخش افزایش رقم دستمزد دریافتی این قشر نیز دانست. به هر روی پیشبینی می گردد تا پایان سال 2027 میلادی بیش از 21000 شغل جدید در این حیطه ایجاد گردد که منجر به آغاز فعالیت کاری برای 21000 نیروی جوان خواهد شد.

دلایل ورود به رشته اقتصاد در کانادا

طی سالهای اخیر متقاضیان بی شماری از سراسر جهان، به دلایل گوناگونی تحصیل رشته اقتصاد در کانادا را برای آینده خود انتخاب کرده اند. به طورکلی مهاجرت به کانادا برای تحصیل رشته اقتصاد گزینه مناسبی برای دانشجویان بین المللی می باشد. یکی از اصلی ترین دلایل دانشجویان برای ورود به رشته اقتصاد در کانادا وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در این کشور می باشد. موسسات آموزشی در کانادا به خاطر استانداردهای دقیق علمی و دپارتمان های معروف اقتصاد با معیارهای تدریس بالا شناخته شده اند.

انواع بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته اقتصاد در کانادا

یکی از اصلی ترین دلایلی که اتباع کشورهای خارجی تحصیل رشته اقتصاد در کانادا را انتخاب می کنند، بورسیه های دانشجویی متنوع در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، دولت این کشور با همکاری دانشگاه های رایگان کانادا تعدادی بورسیه تحصیلی برای دانشجویان سراسر جهان ارائه کرده است. این بورسیه های دانشجویی برای دانشجویان بین المللی که تحصیلات خود را به پایان رسانده اند، و مایل به ادامه تحصیل در این رشته پرتقاضا هستند ارائه می شود. البته لازم به ذکر است که، اغلب بورسیه های دانشجویی در رشته اقتصاد در کانادا بر اساس شایستگی تحصیلی، نیاز مالی و یا موفقیت شخصی به متقاضیان ارائه می شود. همچنین فرآیند دریافت بورسیه دانشجویی در کانادا به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار ساده تر خواهد بود.

در پایان همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاوره های تخصصی خود همراه شما عزیزان در مسیر اتخاذ درست ترین تصمیم و پیشروی در این زمینه خواهند بود.

سوالات پرتکرار درباب رشته اقتصاد در کانادا

در بخش پایانی مقاله فوق مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • موقعیت های شغلی رشته اقتصاد در کانادا چگونه است؟ اگرچه اغلب شاخص های اقتصادی کانادا همچون نرخ تورم نشان از پیشرفت و توسعه زیرساخت ها در این حوزه دارند، آمار بالای بیکاری در شهرهای گوناگون همچنان معضلی پیچیده می باشد؛ نرخ بیکاری کانادا در برهه ای از سال از 13.5% نیز فراتر رفت و با تکیه بر این امر می توان چنین پنداشت که فارغ التحصیلان رشته اقتصاد نیز مسیر طویلی جهت دستیابی به فرصت های مطلوب شغلی پیش رو خواهند داشت. این تصور تا حدی صحیح می باشد اما باید خاطرنشان کرد که استان هایی چون آلبرتا، ساسکاچوان و مانیتوبا دارای موقعیت های ایده آل کاری برای متخصصان دارای مهارت در زمینه های مختلف مرتبط با این رشته می باشند.
  • کلیات رشته اقتصاد در کانادا به چه صورت است؟ تحصیل رشته اقتصاد در کانادا دارای زوایای مختلفی می باشد؛ به علت کیفیت بسیار بالای دروس ارائه شده و کرسی های متعدد آن، دانشجویان از اقصی نقاط جهان برای تحصیل در این رشته اقدام می نمایند. رشته اقتصاد یکی از زیرشاخه های علوم اجتماعی بوده و با توجه به گسترش نظام سرمایه داری و غلبه کاپیتالیسم بر سرزمین های مدرن طی قرن حاضر، می توان چنین اظهار داشت که شناخت مبانی اقتصاد و توانایی تحلیل سیاسی و اجتماعی در این زمینه کمک شایانی به شهروندان محسوب می گردد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *