ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در کره جنوبی

رشته اقتصاد در کره جنوبی

با توجه به پیشرفت های کره جنوبی و توسعه زیربنای آموزشی این کشور، شمار متقاضیان شاخه های گوناگونی چون رشته اقتصاد در کره جنوبی افزایش یافته و از طرفی با توجه به نرخ مثبت افزایش جمعیت این سرزمین، مسیر دستیابی به جایگاه های ایده آل تحصیلی و شغلی برای مهاجرین خارجی دشوار می گردد. از زیرشاخه های اصلی علوم اجتماعی می توان به انسان شناسی، ارتباطات، حقوق، اقتصاد، علوم سیاسی و جغرافیا اشاره کرد. از میان موارد مذکور محبوبیت کرسی های اقتصاد و حقوق در بین دانشجویان در سطح بالاتری قرار داشته و علت آن را نیز می توان در درآمد مطلوب مشاغل مرتبط با آن ها جستجو نمود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با گردآوری این مقاله سعی در افزایش اطلاعات شما عزیزان پیرامون چگونگی دستیابی به موقعیت تحصیلی دلخواه رشته اقتصاد در سرزمین کره جنوبی می باشند.

معرفی شرایط اقتصادی کره جنوبی

اقتصاد خرد و کلان دو رده اصلی علوم اقتصاد را تشکیل می دهند و ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگرچه در زندگی فردی افراد، اقتصاد خرد دارای نقش پر رنگ تری است، دروس و مفاهیم این رشته دانشگاهی اغلب حول محور اقتصاد کلان می چرخند و کسب مهارت و توانایی تحلیل و بررسی جامعه آماری در مقیاس های بزرگ تر است که این حرفه را به اصلی کاربردی در اجتماعات امروزی بدل کرده؛ کره جنوبی یکی از سرزمین های شرقی آسیا می باشد که پایتخت و مرکز اقتصاد آن شهر سئول نام داشته و حدودا 27% از جمعیت کره جنوبی در این شهر زندگی می کنند. کره جنوبی دارای 9 استان مختلف بوده و از سایر شهرهای مهم آن از لحاظ اقتصادی می توان به بوسان و دائگو اشاره کرد.

بنادر اینچئون و اوسان، نبض های اقتصاد کره جنوبی به شمار می روند و به رغم توسعه زمینه های هنری چون موسیقی در این کشور، همچنان صنعت بخش جبران ناپذیری از اقتصاد کره را پوشش می دهد. به عقیده بسیاری از کارشناسان، کره جنوبی دارای جایگاه دوم جهان در بین کشورهای با بیشترین سرعت رشد اقتصادی طی 30 سال اخیر است؛ پیرو همین امر و پیشرفت های شگرف کره، لقب ببر آسیا برای این سرزمین درنظر گرفته شده و امروزه این کشور الگویی مناسب برای بانک های جهانی و صندوق های بین المللی به شمار می آید. کره جنوبی علی رغم مواجهه با کمبود منابع طبیعی توانسته رتبه ششم جهان را در زمینه ذخایر ارزی به خود اختصاص دهد و موضوعی که بر هیچکس پوشیده نیست تلاش سالیان اخیر دولتمردان آن در راستای حفظ این روال می باشد که تنها با یاری متخصصین و اقتصاد دان ها میسر خواهد گشت.

تحصیل رشته اقتصاد در کره جنوبی

کره جنوبی دارای پتانسیل های بسیاری در حوزه آموزش بوده و این امر در افزایش 17 درصدی شمار دانشجویان بین المللی این کشور در سال 2020 هویدا می باشد. تحصیل در مدارس دولتی کره جنوبی برای متقاضیان خارجی نیز رایگان بوده و تنوع موجود در رشته های تحصیلی کره جنوبی در مقاطع دانشگاهی نیز مزید بر علت گشته تا محبوبیت آن نزد شهروندان آسیایی دوچندان شود. علوم تجارت، بازرگانی و حسابداری در زمره رشته های دانشگاهی پرمخاطب میان محصلین کره ای به حساب می آیند و همچنین به علت هزینه حداقل 8400$ (دلار آمریکا) جهت تحصیل در رشته پزشکی، درصد قابل توجهی از دانشجویان بین االمللی خواستار اخذ پذیرش از دانشکده های مهندسی و علوم انسانی می باشند. شایان ذکر است که میانگین شهریه اخذ شده برای تحصیل در دوره های اقتصاد 3500$ (دلار آمریکا) تعیین گشته است. برترین دانشگاه های ارائه دهنده دروس اقتصاد در کره جنوبی عبارتند از:

  • Korea University
  • Seoul National University
  • Sungkyunkwan University
  • Yonsei University

تحصیل رشته اقتصاد در کره جنوبی

گرایشات و دروس رشته اقتصاد در کره جنوبی

از مزایای تحصیل رشته اقتصاد در کره جنوبی می توان به قرارگیری 2 دانشگاه این کشور در جمع 100 مرکز آموزش عالی برتر جهان اشاره کرد؛ همچنین هزینه های پایین تحصیل و زندگی دانشجویی از سایر عوامل سوق دهنده اشخاص به اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی هستند. تحصیل کارشناسی اقتصاد در کره 4 سال به طول انجامیده و از اصلی ترین گرایشات آن می توان به اقتصاد کاربردی، سازمانی، مالیاتی، آمارگر و بازاریابی اشاره نمود. همچنین از دروس متداولی که دانشجویان این رشته با آن آشنایی پیدا خواهند کرد چگونگی ارزیابی و تحلیل، کشف ارتباط میان داده های آماری و آگاهی از فرآیندهای حسابداری می باشد. در ادامه تعدادی از برنامه های ارائه شده توسط موسسات آموزش عالی و دانشکده ها را بررسی خواهیم نمود:

عنوان دورهشهری که مرکز در آن واقع شده
Agricultural Economics and Rural DevelopmentSeoul
Master of Business AdministrationSeoul
Technology Management Economics and Policy ProgramSeoul
Home Economics EducationSeoul

شرایط تحصیل در کره جنوبی

نرخ تورم و بیکاری کره جنوبی بسیار پایین بوده و این کشور دارای وضعیت کم نظیری در بین سرزمین های شرق آسیایی می باشد؛ پس از بحران کرونا، نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور با کاهش 2.4% مواجه گشت اما با صورت پذیرفتن اقدامات لازم، از قرارگیری اقتصاد طی سه ماه سوم سال در سراشیبی سقوط ممانعت به عمل آمد. متوسط درآمد سالیانه اقتصاددان های کره جنوبی 44000$ (دلار آمریکا) عنوان شده و این درحالی است که متخصصین حاضر در کشورهای اروپایی دارای حقوق بیشتری در شرایط مشابه می باشند. در پایان می توان کره جنوبی را در زمره کشورهای باکیفیت جهت تحصیل در رشته اقتصاد معرفی نمود. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات شما عزیزان در این زمینه خواهند بود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *