ویزای تحصیلی

رشته انیمیشن در آمریکا

رشته انیمیشن در آمریکا

تحصیل رشته انیمیشن در آمریکا می تواند بهترین مسیر برای رسیدن به شغل در این حرفه باشد و آمریکا یکی از قطب های تولید انیمیشن است. رشته انیمیشن یکی از بهترین رشته های هنری در دانشگاه های برتر جهان است و آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان انیمیشن در جهان، در سطح علمی در این رشته نیز جایگاه بسیار ویژه ای دارد و به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای تحصیل در این کشور تلاش های بسیار زیادی انجام می دهند. تحصیل رشته انیمیشن در این کشور از مقطع کارشناسی تا دکترا امکان پذیر است و این امکان را در کمتر کشوری در جهان می توان یافت که دکترای این رشته را نیز به راحتی ارائه کند.

در حال حاضر دانشگاه های باکیفیت زیادی در آمریکا وجود دارد که می توان از طریق آن ها رشته مورد نظر خود را پشت سر گذاشت و این امکان در رشته انیمیشن نیز وجود دارد به طوری که بیش از 50 دانشگاه این کشور توانسته اند در رتبه بندی های جهانی در این رشته حائز جایگاه شوند. در چنین شرایطی است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته انیمیشن در آمریکا پرداخته اند تا به ابهامات موجود در این زمینه پاسخ دهند.

  • شرایط تحصیل رشته انیمیشن در این کشور چیست؟
  • بهترین دانشگاه های آمریکایی برای تحصیل در رشته انیمیشن کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته انیمیشن چقدر است؟
  • آیا شرایط کار در آمریکا برای انیماتورها وجود دارد؟

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در آمریکا

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در آمریکا

دوره تحصیلی انیمیشن Animation degree در آمریکا هم بر روی خلاقیت و هم فناوری متمرکز است. در این رشته تحصیلی در آمریکا تخصص های مختلفی مثل انیمیشن 3 بعدی، انیمیشن 2 بعدی و انیمیشن کارکتر وجود دارد و در کل برنامه نیز شما بایستی مهارت های لازم در نرم افزار طراحی، مدیریت پروژه،  ارتباطات و افکت های بصری را کسب کنید. افرادی که آمریکا را برای تحصیل در رشته انیمیشن انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که پروسه پذیرش دانشجو در رشته انیمیشن، با آزمون ورودی اتفاق می افتد.

شرایط تحصیل انیمیشن در این کشور به این گونه است که دانشجویان از طریق آزمون ورودی، پذیرش اولیه خود را به دست می آورند و پس از آن می توانند وارد دانشگاه شوند. دوره تحصیل رشته انیمیشن در مقطع کارشناسی 3 الی 4 سال به طول می انجامد ولی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب 2 و 3 ساله است. ویزای تحصیلی آمریکا نیز بسته به طول دوره تحصیل اعتبار خواهد داشت.

دانشگاه های این کشور نیاز خواهند داشت تا رزومه ای قوی در اختیار داشته باشند. بنابراین برای پذیرش در این رشته تحصیلی از دانشگاه های آمریکا داشتن شرایط زیر الزامی است:

  • مدرک تحصیلی معتبر
  • کارنامه تحصیلی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • رزومه CV

معرفی بهترین دانشگاه های آمریکا در رشته انیمیشن

58 دانشگاه آمریکایی در رشته انیمیشن موفق به کسب رتبه های برتر در سطح جهان شده اند و این مسئله به خوبی نشان از کیفیت بالای این رشته در آمریکا دارد. دانشگاه های برتر این کشور در رشته انیمیشن رتبه های تک رقمی این رشته را تسخیر کرده اند و تصویر زیر به خوبی این مسئله را به اثبات می رساند.

معرفی بهترین دانشگاه های آمریکا در رشته انیمیشن

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در آمریکا

افرادی که رشته انیمیشن را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های آمریکا هزینه های بالایی برای تحصیل از دانشجویان دریافت می کنند و به همین دلیل است که مهاجرت به آمریکا یکی از پرهزینه ترین راه های مهاجرت به حساب می آید. در حال حاضر دانشجویان خارجی برای این که بتوانند هزینه های تحصیل خود در رشته انیمیشن را پرداخت کنند.

به طور متوسط به حدود $33868 (دلار) در سال برای مقطع لیسانس و حدود $33600 (دلار) در سال برای مقطع فوق لیسانس نیاز خواهند داشت و همین مسئله آمریکا را به یکی از پرهزینه ترین کشورهای جهان برای تحصیل تبدیل کرده است. از طرفی باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز اشاره داشت که بسته به شهر محل اقامت فرد ممکن است از 10000$ تا 18000$ (دلار) در سال هزینه در بر داشته باشد.

از معروفترین برنامه های بورس تحصیلی دانشجویان رشته انیمیشن در آمریکا نیز می توان به برنامه های زیر اشاره کرد:

برنامه های بورس تحصیلی ویژه دانشجویان رشته انیمیشن در آمریکا
1برنامه فلوشیپ هوبرت اچ. هومفری
2برنامه بورسیه بنیاد اوباما
3بورسیه های بنیاد اینلاک شیواداسانی
4بورسیه صلح بین المللی PEO برای زنان
5بورسیه ملل خارجه

شرایط کار یک انیماتور در آمریکا

افرادی که به عنوان انیماتور از دانشگاه های آمریکا فارغ التحصیل می شوند، این فرصت را خواهند داشت که به بازار وسیعی از فرصت های کاری در این کشور دسترسی داشته باشند. در آمریکا بیشترین فرصت های کاری برای این افراد وجود دارد و این مسئله می تواند یک امتیاز اضافه برای انتخاب این کشور برای تحصیل باشد. به طور تقریبی، یک انیماتور در این کشور 96632$ (دلار) در سال درآمد کسب می کند که با توجه به تجربیات او قابلیت افزایش را نیز خواهد داشت.

در قالب نمودار زیر نیز می توان با رنج درآمدی انیماتورها در آمریکا 2024 آشنا شد:

رنج درآمدی انیماتورها در آمریکا

انیماتورها در آمریکا بسته به تخصصی که دارند می توانند در نقش های شغلی مختلفی نیز ظاهر شوند. همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، پردرآمدین شغل از مجموعه رشته مشاغل انیماتوری مربوط به شغل کارگردان طراحی یا design director است:

سطح درآمدی مشاغل مرتبط با رشته انیمیشن در آمریکا

مقاله پیشرو به نگارش و ترجکه مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته انیمیشن در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته انیمیشن در آمریکا به مهم ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • شرایط کار یک انیماتور در آمریکا به چه صورت است؟ افرادی که به عنوان انیماتور از دانشگاه های آمریکا فارغ التحصیل می شوند، این فرصت را خواهند داشت که به بازار وسیعی از فرصت های کاری در این کشور دسترسی داشته باشند. در آمریکا بیشترین فرصت های کاری برای این افراد وجود دارد و این مسئله می تواند یک امتیاز اضافه برای انتخاب این کشور برای تحصیل باشد. به طور تقریبی، یک انیماتور در این کشور 96632$ (دلار) در سال درآمد کسب می کند که با توجه به تجربیات او قابلیت افزایش را نیز خواهد داشت.
  • هزینه تحصیل رشته انیمیشن در آمریکا به چه صوت است؟ به طور متوسط به حدود $33868 (دلار) در سال برای مقطع لیسانس و حدود $33600 (دلار) در سال برای مقطع فوق لیسانس نیاز خواهند داشت و همین مسئله آمریکا را به یکی از پرهزینه ترین کشورهای جهان برای تحصیل تبدیل کرده است. از طرفی باید به هزینه های زندگی در این کشور نیز اشاره داشت که بسته به شهر محل اقامت فرد ممکن است از 10000$ تا 18000$ (دلار) در سال هزینه در بر داشته باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته انیمیشن در آمریکا

  1. 00 گفت:

    مبلغ خیلی کمیه ککبرای کشور پر هزینه ای مثل امریکا……….
    اندازه دو سال شهریه دانشگاه میشه. ایا این درامد واقعا توی امریکا مطلوبه؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      همه چیز به توانمندی های شما بستگی داره. هرچقدر تخصص بهتری داشته باشید، شانس کاریابی بهتری خواهید داشت و درآمدتون بیشتر می شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *