ویزای تحصیلی

رشته انیمیشن در ارمنستان

رشته انیمیشن در ارمنستان

تحصیل رشته انیمیشن در ارمنستان یکی از آخرین گزینه هایی است که فرد می تواند جهت ادامه تحصیل پیش روی خود داشته باشد. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که ارمنستان یکی از کشورهایی است که از نظر فرهنگی به شدت به ایران شباهت دارد و به همین دلیل است که بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند که فرزند خود را برای تحصیل به این کشور بفرستند. این در حالی است که کیفیت آموزش در این کشور در سطح متوسط قرار دارد و گاه می توان به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های ایران از دانشگاه های این کشور نیز شرایط بهتری برای تحصیل خواهند داشت و این مسئله ای است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

در حال حاضر درصد قابل توجهی از دانشجویان خارجی در ارمنستان ایرانی هستند و به همین دلیل می توان گفت که این کشور در شرایط مناسبی برای اعزام دانشجو به خارج از کشور قرار دارد ولی با توجه به کیفیت آموزش در این کشور نمی توان انتظار داشت که جمعیت قابل توجهی این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. محدودیت های تحصیل در این کشور برای بسیاری می تواند ناامید کننده باشد اما همچنان این کشور مقصد جذابی برای مهاجرت بسیاری از افراد است. در این شرایط، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته انیمیشن در ارمنستان خواهند پرداخت تا چراغ راه علاقمندان به این رشته تحصیلی باشد.

  • شرایط تحصیل رشته انیمیشن در ارمنستان چیست؟
  • آیا دانشگاه های ارمنستان کیفیت مناسبی برای تحصیل در رشته انیمیشن دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته انیمیشن در این کشور چقدر است؟
  • فرایند تحصیل رشته انیمیشن در این کشور چگونه منجر به اقامت در آن خواهد شد؟

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در ارمنستان

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در ارمنستان

باید به این نکته اشاره داشت که ارمنستان یکی از گزینه های ایده آل برای بسیاری از ایرانیان است و جمعیت قابل توجهی از سراسر جهان این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند. در حال حاضر دانشگاه های محدودی در این کشور وجود دارد که امکان تحصیل در رشته مورد نظر را به فرد می دهند و دانشگاه های این کشور بیشتر در رشته هایی فعالیت می کنند که تقاضا برای آن ها بسیار بالا است.

باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان خارجی در ارمنستان فرصت های مناسبی برای انتخاب رشته خواهند داشت و از آن جا که بسیاری از رشته های تحصیلی در این کشور از جمله انیمیشن فاقد آزمون ورودی است، فرد می تواند به راحتی دوره آموزشی خود در این کشور را آغاز کند.

باید به این نکته اشاره کرد که شهر ایروان تنها گزینه موجود برای دانشجویان علاقمند به رشته انیمیشن است و آن ها نمی توانند به راحتی شهر دیگری را برای تحصیل خود انتخاب کنند. رشته انیمیشن در ارمنستان به زبان انگلیسی و تنها در مقطع کارشناسی ارائه می شود و این خود یکی از مهم ترین محدودیت هایی است که تحصیل در ارمنستان می تواند به همراه داشته باشد.

فرایند دریافت مدرک کارشناسی در کشور ارمنستان در رشته انیمیشن، تنها 3 سال به طول می انجامد و اکثر دانشجویان با دریافت مدرک تحصیلی خود آماده می شوند تا برای کار یا ادامه تحصیل به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در ارمنستان

یکی از ویژگی هایی که مهاجرت به ارمنستان به عنوان دانشجو به همراه دارد آن است که، دانشجویان در این کشور با هزینه های سنگین برای تحصیل و زندگی روبرو نمی شوند و از همین راه می توانند دوره آموزشی خود را با آرامش به پایان برسانند. باید در نظر داشت که ارمنستان یکی از ارزان ترین گزینه های ایرانیان برای تحصیل در نزدیکی مرزها به حساب می آید.

فرایند تحصیل در این کشور، امکان کار ضمن تحصیل را برای دانشجویان فراهم می کند و این خود فرصتی است ایده آل برای کاهش دادن هزینه های زندگی در این کشور. از طرفی باید در نظر داشت که دانشجویان در ارمنستان امکان دسترسی به بورسیه های تحصیلی را به صورت بسیار محدود پیش روی خود خواهند داشت و در رشته انیمیشن، این محدودیت ها به حداکثر مقدار خود می رسد.

تصویر زیر، می تواند متوسط هزینه های تحصیل رشته انیمیشن در ارمنستان را نشان دهد.

متوسط هزینه های تحصیل رشته انیمیشن در ارمنستان

شرایط کار یک انیماتور در ارمنستان

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که ارمنستان یکی از بهترین کشورهای در دسترس برای کار ایرانیان است چراکه نزدیکی به این کشور می تواند به عنوان یک ارزش برای بسیاری از افراد به حساب آید. باید در نظر داشت که یک انیماتور در این کشور می تواند به طور متوسط 349000AMD (درام ارمنستان) در ماه درآمد داشته باشد. این حجم از درآمد برای بسیاری از افراد در این کشور می تواند ارزشمند باشد ولی باید در نظر داشت که کمتر کسی تمایل دارد که این کشور را برای مقصد دائمی زندگی خود انتخاب کند. در صورتی که به دنبال مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *