ویزای تحصیلی

رشته انیمیشن در بلاروس

رشته انیمیشن در بلاروس

تحصیل رشته انیمیشن در بلاروس را نمی توان به عنوان یکی از گزینه های ایده آل برای تحصیل در این کشور در نظر گرفت. افرادی که رشته انیمیشن را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که کیفیت آموزش در سایر کشورها از درجه اهمیت بسیار بالایی در آینده شغلی آن ها برخوردار است چراکه آن ها از این طریق می توانند آینده مناسبی برای خود در بازار کار ایجاد کنند. با این حال بلاروس را نمی توان به عنوان مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته نامید چراکه کیفیت آموزش در آن چندان مناسب نیست و دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی نتوانسته اند جایگاه مناسبی را به دست آورند. تنها مزیت انتخاب بلاروس به عنوان کشور محل تحصیل آن است که پذیرش دریافت کردن از این دانشگاه ساده و هزینه های آن مقرون به صرفه است.

در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که بلاروس یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل در خارج از کشور برای افرادی است که رزومه های قوی در اختیار ندارند و نمی توانند هزینه های زیادی برای تحصیل خود در خارج از کشور پرداخت کنند. محدودیت های انتخاب بلاروس به عنوان مقصد تحصیلی برای آینده کاری فرد زیاد است و به دلیل حمایت این کشور از روسیه در جنگ برابر اوکراین، فشارهای اقتصادی بر این کشور بیشتر شده است و در نتیجه کیفیت زندگی در آن نیز افت کرده است. با همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته انیمیشن در بلاروس پرداخته و به سوالات موجود در این زمینه پاسخ گفته اند.

  • شرایط تحصیل رشته انیمیشن در بلاروس چیست؟
  • هزیه تحصیل رشته انیمیشن در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در بلاروس کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در بلاروس

باید به این نکته توجه داشت که بلاروس در حال حاضر یکی از ضعیف ترین کشورهای جهان برای تحصیل در منطقه شرقی اروپا است و نمی توان انتظار داشت که افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. در حال حاضر بلاروس شرایطی نسبتا مشابه با روسیه برای تحصیل دارد ولی باید به این نکته توجه داشت که روسیه به مراتب استانداردهای بسیار بیشتری برای پذیرش دانشجویان دارد و امکان دریافت بورسیه تحصیل در این کشور نیز بسیار زیاد است.

با این حال باید به این نکته توجه داشت که تحصیل در بلاروس برای بسیاری همچنان جذابیت های خاص خود را دارد. دانشجویان خارجی در بلاروس، برای تحصیل در رشته انیمیشن تنها می توانند در مقطع کارشناسی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در این رشته ممکن نیست. تحصیل در رشته انیمیشن در این کشور به زبان روسی انجام می شود و دانشجویان با شرکت در دوره های پادفک می توانند این نیاز خود را برآورده سازند.

دوره تحصیل رشته انیمیشن در این کشور 3 ساله است و متقاضیان پس از دریافت مدرک تحصیلی خود می توانند وارد بازار کار شده اینکه برای ادامه تحصیل به کشورهای پیشرفته تر در جهان مهاجرت کنند.

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در بلاروس

شرایط مالی تحصیل رشته انیمیشن در بلاروس

با وجود این که کیفیت آموزش در کشور بلاروس چندان بالا نیست، دانشجویان در این کشور به بودجه نسبتا مناسبی نیاز خواهند داشت و این مسئله می تواند برای بسیاری از افراد به عنوان یک ارزش به حساب آید. باید توجه کرد که در بلاروس فرصتی برای دریافت بورسیه تحصیلی به ویژه در مقطع کارشناسی وجود ندارد و دانشجویان رشته انیمیشن باید تمامی هزینه های خود را شخصا در این کشور پرداخت کنند.

تنها منبع مالی که دانشجویان در بلاروس به آن دسترسی خواهند داشت، فرصت کار ضمن تحصیل در این کشور است که به دانشجویان این امکان را می دهد تا هزینه های زندگی خود را در بلاروس تامین کنند. در تصویر زیر، متوسط هزینه های یک سال تحصیل در رشته انیمیشن برای دانشجویان خارجی در بلاروس به تصویر کشیده شده است و این در شرایطی است که فرد به هیچ گونه منبع مالی در این کشور دسترسی نداشته باشد.

شرایط مالی تحصیل رشته انیمیشن در بلاروس

شرایط کار یک انیماتور در بلاروس

بسیاری از افراد مهاجرت به بلاروس را به شرطی تجربه می کنند که بتوانند از آن به عنوان پلی برای رسیدن به سایر خواسته های خود بهره ببرند و به همین دلیل است که پس از تحصیل، خاک این کشور را ترک می گویند. در حال حاضر بلاروس یکی از کشورهای درجه دوم یا سوم اروپایی برای زندگی به حساب می آید و این مسئله ای است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. یک انیماتور نیز در این کشور به سختی می تواند به کار در حوزه تخصصی خود دست پیدا کند با این حال می تواند 3160BYN (روبل) در ماه درآمد داشته باشد که درآمدی در سطح متوسط به حساب می آید. در صورتی که در جستجوی بهترین مقصد زندگی برای خود در خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *