ویزای تحصیلی

رشته انیمیشن در ترکیه

رشته انیمیشن در ترکیه

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در ترکیه بنا بر دلایل مختلف می تواند برای بسیاری از افراد بسیار ارزشمند به حساب آید. ترکیه یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر به شدت مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است و به همین دلیل می توان این کشور را در جمع بهترین های جهان برای ایرانیان قرار داد. هزینه های کم تحصیل و همچنین مسیر نسبتا ساده دریافت ویزای تحصیلی در این کشور سبب شده است تا جمعیت قابل توجهی از علاقمندان ادامه تحصیل، خود را به کشور ترکیه رسانده و دوره آموزشی خود را در این کشور آغاز کنند.

افرادی که قصد تحصیل رشته انیمیشن در این کشور را دارند، بدون شرکت در آزمون ورودی، امکان تحصیل در ترکیه را نخواهند داشت و این مسئله ای است که همه متقاضیان تحصیل این کشور باید به آن توجه کنند. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته انیمیشن در ترکیه خواهند پرداخت و به ابهامات موجود در این زمینه پاسخ می دهند.

شرایط رشته انیمیشن در ترکیه

افرادی که ترکیه را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که بسته به زبان تحصیل، باید در یکی از آزمون های YOS یا SAT شرکت کنند و در نتیجه علاقمندان تحصیل رشته انیمیشن، باید در آزمون های ورودی دانشگاه های ترکیه شرکت کنند تا بتوانند در دانشگاه های دولتی این کشور توان ادامه تحصیل را داشته باشند. محدودیت های دیگری برای تحصیل رشته انیمیشن در این کشور وجود ندارد و این مسئله می تواند برای بسیاری ارزشمند باشد.

در حال حاضر، دانشجویان ایران با سهولت بیشتری می توانند ویزای تحصیلی ترکیه را به دست آورند و همین مسئله ارزش و اهمیت تحصیل در این کشور را برای بسیاری از افراد بیشتر می کند. در حال حاضر برای تحصیل در رشته انیمیشن در این کشور دانشگاه های نسبتا محدودی وجود دارد که البته برخی از آن ها از اعتبار بالایی برخوردار هستند. مهم ترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته انیمیشن عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته انیمیشن

دانشجویان علاقمند به رشته انیمیشن باید توجه داشته باشند که در حال حاضر امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع کارشناسی ارشد در ترکیه وجود دارد و برای تحصیل دکترا در این رشته، دانشجویان باید کشورهای دیگر را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. تحصیل رشته انیمیشن در دانشگاه های ترکیه در مقطع لیسانس 4 ساله است و پس از آن با 2 سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می توان به بالاترین درجه علمی در این کشور رسید.

چالش های رشته انیمیشن در ترکیه

تحصیل رشته انیمیشن در ترکیه در کنار مزیت های بی شماری که برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد، دارای چالش های محدودی نیز در حوزه های مختلف می باشد. برخی از مهمترین چالش های تحصیل رشته انیمیشن در ترکیه عبارت اند از:

چالش های تحصیل رشته انیمیشن در ترکیهتوضیحات
هزینه تحصیلطبق آمار به دست آمده از دانشجویان بین المللی، هزینه تحصیل رشته انیمیشن در ترکیه به نسبت برخی از کشورهای اروپایی بالاتر است.
زیرساخت های آموزشی فرسودهاغلب موسسات آموزشی ترکیه دارای زیرساخت های فرسوده ای در زمینه های مختلف می باشند.
موانع زباناغلب دانشگاه های ترکیه تمامی دروس رشته انیمیشن را به زبان ترکی به دانشجویان ارائه می دهند.

هزینه رشته انیمیشن در ترکیه

یکی از امتیازهایی که تحصیل در ترکیه به همراه دارد آن است که دانشجویان می توانند با هزینه های کم در این کشور به خواسته خود دست پیدا کنند. هزینه یکی سال تحصیل و زندگی در ترکیه با هزینه های تحصیل در بسیاری از کشورهای جهان برابری می کند و به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می شود تا این کشور را برای شروع تحصیل خود در خارج از کشور استفاده کرده و از آن پلی برای رسیدن به خواسته های خود بسازند.

در حال حاضر تحصیل انیمیشن در ترکیه برای دانشجویان خارجی هزینه ای در حدود 1100$ تا 2600$ (دلار) در سال را به همراه دارد مگر آن که فرد در آزمون های ورودی نمره مناسبی به دست نیاورده و مجبور به تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور شود. هزینه زندگی ماهیانه یک دانشجو در این کشور نیز در حدود 400$ (دلار) در ماه است و این مسئله ای است که باید در برنامه ریزی های قبل از مهاجرت به ترکیه به آن توجه داشت.

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در ترکیه

شرایط کار یک انیماتور در ترکیه

مسیر مهاجرت به ترکیه از طریق کار می تواند چالش هایی را به همراه داشته باشد ولی باید به این نکته توجه کرد که در حال حاضر تحصیل در ترکیه بهترین مسیر برای پیدا کردن کار در ترکیه است. افرادی که ترکیه را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، از بالاترین شانس برای رسیدن به شغل در این کشور برخوردار هستند و این مسئله برای فارغ التحصیلان رشته انیمیشن نیز یکسان است. یک انیماتور در این کشور به طور متوسط 5820TRY (لیر) در ماه درآمد کسب می کند که در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان درآمد ناچیزی است. در صورتی که شما نیز تمایل به زندگی در ترکیه یا سایر کشورهای جهان را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در خصوص رشته انیمیشن در ترکیه

در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا برای تحصیل رشته انیمیشن در ترکیه به مجوز  اقامات این کشور نیاز داریم؟ آن دسته از اتباع کشورهای خارجی که قصد ادامه تحصیل در رشته انیمیشن در ترکیه را دارند، باید در قدم اول برای مجوز اقامت این کشور درخواست دهند.
  • طول دوره تحصیل رشته انیمیشن در ترکیه چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته انیمیشن در ترکیه بسته به مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود، اما معمولا 4 تا 5 سال تحصلی برای کسب مدرک کارشناسی در این حوزه لازم است.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *