ویزای تحصیلی

رشته انیمیشن در روسیه

رشته انیمیشن در روسیه

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در روسیه به گونه ای است که فرد می تواند با رزومه های سطح متوسط در این کشور به ادامه تحصیل بپردازد. روسیه یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر به شدت مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است و به همین دلیل است که افراد زیادی در حال حاضر نیز اشتیاق دارند تا این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. باید در نظر داشت که تنها برخی از دانشگاه های این کشور کیفیت لازم برای تحصیل در رشته های خاص را دارند و این مسئله ای است که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

رشته انیمیشن به عنوان یکی از رشته های خاص در میان رشته های تحصیلی می تواند جایگاه خوبی در این کشور داشته باشد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته انیمیشن در روسیه پرداخته اند تا به سوالات علاقمندان در این رابطه پاسخ دهند.

  • شرایط تحصیل رشته انیمیشن در روسیه برای دانشجویان ایرانی چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های روسیه در رتبه بندی جهانی جایگاه مناسبی دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته انیمیشن در روسیه چقدر است؟
  • فرایند کار در حوزه انیمیشن در کشور روسیه چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در روسیه

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در روسیه

افرادی که روسیه را برای تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب می کنند بسیار پرشمار هستند و به همین دلیل می توان گفت که این کشور یکی از گزینه های مناسب در دید بسیاری از ایرانیان است. هزینه های کم تحصیل و فرایند دریافت ویزای تحصیلی این کشور سبب شده است تا جمعیت قابل توجهی از ایرانیان در این کشور مشغول به تحصیل باشند.

باید به این نکته اشاره داشت که رشته انیمیشن یکی از رشته هایی است که میان گروه هنر و گروه کامپیوتر مشترک است و در نتیجه افراد باید در پایان دوره آموزشی خود به هر دو رشته تسلط کافی داشته باشند. محدودیت اصلی برای تحصیل در روسیه برای دانشجویان خارجی آن است که باید در آزمون پادفک شرکت کنند و این آزمون به مقطع تحصیلی و رشته آن ها وابستگی ندارد بلکه آزمونی است برای سنجش اعتبار تحصیلات قبلی فرد که آیا با نظام آموزشی در روسیه نیز تطابق دارد یا خیر. همه افرادی که قصد تحصیل در روسیه را دارند باید در این آزمون شرکت کنند و علاقمندان رشته انیمیشن نیز شرایط مشابهی دارند.

در دوره پادفک فرد می تواند زبان تحصیل در رشته انیمیشن را نیز انتخاب کند و این دوره می تواند مانند دوره های آموزش زبان نیز باشد و به همین دلیل فرد می تواند بدون نیاز به آزمون زبان، مهاجرت به روسیه را تجربه کند. در حال حاضر رشته انیمیشن یکی از رشته هایی است که در دانشگاه های محدودی در روسیه ارائه می شود و دانشجویان پیش از دریافت پذیرش باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته انیمیشن در روسیه

افرادی که قصد تحصیل در رشته انیمیشن را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که روسیه دانشگاه های محدودی در این رشته دارد و این دانشگاه ها نتوانسته اند رتبه های عالی را در این رشته به دست آورند. در حال حاضر برخی از مهم ترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل در رشته انیمیشن عبارت است از:

مهم ترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل در رشته انیمیشن

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در روسیه

دانشجویانی که تحصیل در خارج از کشور را تجربه می کنند، هزینه های زیادی برای تحصیل خود پرداخت می کنند و به همین دلیل است که بسیاری از کشورهای جهان برای تحصیل آن ها مناسب به نظر نمی رسد اما روسیه یکی از کشورهایی است که امکان دریافت بورسیه تحصیلی را به افراد می دهد و به همین دلیل است که روسیه در جمع کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل در نظر گرفته می شود.

در حال حاضر تحصیل رشته انیمیشن در روسیه برای دانشجویان خارجی بدون امکان دریافت بورسیه، هزینه ای در حدود 2300$ تا 5600$ (دلار) را به دانشگاه پرداخت کنند. در سوی دیگر باید به این نکته توجه کرد که هزینه های زندگی در روسیه برای دانشجویان خارجی در حدود 350$ تا 600$ (دلار) در ماه است که به شهر محل زندگی فرد بستگی دارد. باید به این نکته توجه داشت که به تازگی امکان کار ضمن تحصیل برای برخی از دانشجویان خارجی فراهم شده است.

شرایط کار انیماتورها در روسیه

یکی از چالش هایی که ممکن است دانشجویان در روسیه با آن روبرو شوند، شرایط کار پس از تحصیل در این کشور است. با این حال می توان به این نکته اشاره داشت که دانشجویان رشته انیمیشن از شانس نسبتا بالایی برای رسیدن به کار در این کشور برخوردار هستند و می توانند فرایند مناسب رسیدن به کار را طی کنند. در حال حاضر یک انیماتور در این کشور به طور متوسط 71200RUB (روبل) در ماه دریافت می کنند. باید به این نکته اشاره کرد که روسیه کشوری درجه دوم برای زندگی است و ممکن است بسیاری در این رابطه تردید داشته باشند. در صورتی که به دنبال مسیرهای مناسب مهاجرت هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *