ویزای تحصیلی

رشته انیمیشن در صربستان

رشته انیمیشن در صربستان

افرادی که به دنبال تحصیل نسبتا ارزان قیمت در اروپا هستند، می توانند تحصیل در رشته انیمیشن در صربستان را انتخاب کنند. برای این که فردی در کشور صربستان به ادامه تحصیل مشغول شود، نیازی به سپری کردن مراحل طولانی و پیوسته ندارد و این مسئله یکی از ارزشمندترین نکاتی است که می تواند صربستان را در جمع کشورهای مورد نظر بسیاری برای تحصیل در این کشور قرار دهد. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که صربستان یکی از کشورهای اروپای مرکزی است که شرایط تحصیل در آن ها خاص خود است و با توجه به عدم سختگیری های این کشورها برای جذب دانشجو، می توان گفت که شرایط دریافت پذیرش در آن ها نسبتا مناسب است.

در حال حاضر رشته انیمیشن یکی از رشته هایی است که به طور همزمان به گروه های علوم کامپیوتر و هنر مرتبط می شود و از همین رو می توان انتظار داشت که جمعیت قابل توجهی به این رشته علاقه پیدا کنند. صنعت انیمیشن در بسیاری از کشورهای جهان یک صنعت پیشرو و درآمدزا است و به همین دلیل است که اکثر کشورهای جهان از جمله صربستان نیز تلاش می کنند از این طریق درآمد کافی به دست آورند. در راستای توجه به این موضوع مهم، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته انیمیشن در صربستان پرداخته و به سوالات کلیدی در این رابطه پاسخ گفته اند.

  • شرایط ورود به رشته انیمیشن در صربستان چیست؟
  • آیا دانشگاه های صربستان از کیفیت مناسبی برای تحصیل در خارج از کشور برخوردارند؟
  • هزینه تحصیل رشته انیمیشن در این کشور چقدر است؟
  • آیا صربستان مقصد مناسبی برای کار در حوزه انیمیشن است؟

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در صربستان

رشته انیمیشن یکی از رشته های نسبتا نوین در سطح دانشگاه است و به همین دلیل است که دانشگاه های محدودی در سراسر جهان از جمله صربستان این رشته را ارائه می کنند. بسیاری از دانشگاه های ارائه کننده این رشته، امکان ارائه آن در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد را نیز ندارند و این محدودیت در دانشگاه های صربستان نیز وجود دارد.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی کشور صربستان، باید یک دوره 4 ساله را در نظر داشت و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته انیمیشن در این کشور 2 سال به طول می انجامد. باید در نظر داشت که برای جذاب تر ساختن هر چه بیشتر این رشته برای دانشجویان خارجی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این رشته نیز برای آن ها در نظر گرفته شده است.

برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته انیمیشن در صربستان عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته انیمیشن در صربستان

با توجه به تصویر فوق می توان ادعا کرد که تنها تحصیل رشته انیمیشن در دانشگاه بلگراد است که از ارزش بالایی برخوردار است و به همین دلیل تنها می توان این دانشگاه را برای تحصیل در صربستان معرفی کرد. افرادی که رشته انیمیشن را برای تحصیل خود در این کشور انتخاب می کنند، پس از دریافت پذیرش اولیه از دانشگاه باید برای دریافت ویزای تحصیلی صربستان اقدامات لازم را انجام دهند و این ویزا می تواند در اعتبار پاسپورت افراد نقش بسیار پررنگی داشته باشد.

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در صربستان

یکی از امتیازاتی که تحصیل در صربستان در رشته های مختلف از جمله انیمیشن می تواند به همراه داشته باشد، هزینه های نسبتا کمی است که دانشجویان برای تحصیل در این کشور پرداخت می کنند و به همین دلیل است که می توان مهاجرت به صربستان را به افرادی توصیه کرد که اولا کیفیت کافی در رزومه آن ها دیده نمی شود و در ثانی توانایی پرداخت شهریه های سنگین در سایر کشورهای اروپایی از جمله انگلستان، ایرلند، اسکاتلند و غیره را ندارند.

در حال حاضر یک دانشجوی خارجی برای این که بتواند در رشته انیمیشن در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شود، سالیانه به حدود 1280€ تا 2100€ (یورو) نیاز خواهد داشت و به همین دلیل است که می توان صربستان را در دسته کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل قرار داد. فرایند رسیدن به کار ضمن تحصیل در این کشور نیز نسبتا ساده است و به همین دلیل است که دانشجویان می توانند از پس هزینه های زندگی خود در این کشور برآیند. به طور تقریبی می توان گفت که یک دانشجو برای تامین همه هزینه های زندگی خود در این کشور به حدود 400€ (یورو) در ماه نیاز دارد.

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در صربستان

شرایط کار یک انیماتور در صربستان

صربستان یکی از کشورهای اروپایی است که امکان دریافت اقامت پس از تحصیل را به دانشجویان خارجی می دهد و به همین دلیل است که می توان آن را به بسیاری از افراد توصیه کرد. در حال حاضر یک انیماتور در این کشور می تواند 118000RSD (دینار صربستان) در ماه درآمد داشته باشد که با توجه به میانگین درآمد در این کشور، یک وضعیت کاملا مناسب از نظر اقتصادی در این کشور است. در صورتی که در جستجوی ایمن ترین و بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *