ویزای تحصیلی

رشته انیمیشن در نروژ

رشته انیمیشن در نروژ

باید به این نکته توجه داشت که تحصیل رشته انیمیشن در نروژ یک انتخاب عالی از نظر تحصیلی در سال 2023 به حساب نمی آید. بسیاری از افراد به این دلیل نروژ را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند که دانشگاه های این کشور از نظر کیفیت آموزش در شرایط بسیار عالی قرار دارند ولی باید به این نکته اشاره کرد که شرایط برای تحصیل در رشته انیمیشن در این کشور بسیار متفاوت است. اولا که دانشگاه های محدودی در این کشور برای تحصیل در رشته انیمیشن وجود دارد و در ثانی نگاهی اجمالی به جایگاه دانشگاه های این کشور در رشته انیمیشن نشان می دهد که در رقابت با بسیاری از کشورهای جهان، نروژ شرایط ضعیف تری در اختیار دارد.

محدودیت هایی نیز برای انتخاب نروژ به عنوان مقصد تحصیلی در این رشته وجود دارد اما به دلیل این که این کشور از نظر اقتصادی و رفاهی شرایط بسیار خوبی در اختیار دارد، بسیاری از افراد این کشور را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب می کنند و به همین دلیل است که با وجود رتبه های متوسط از نظر علمی، برای دریافت پذیرش از دانشگاه های نروژ، دانشجویان باید رزومه های قدرتمند ارائه کنند. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته انیمیشن در نروژ پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته انیمیشن در نروژ چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های نروژی در رشته انیمیشن جایگاه مناسبی دارند؟
  • برای تحصیل در رشته انیمیشن در این کشور به چه بودجه ای نیاز است؟
  • فرایند رسیدن به کار در حوزه انیمیشن در این کشور چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در نروژ

نروژ یکی از کشورهایی است که امکان تحصیل با کیفیت را در اختیار علاقمندان قرار می دهد و باید در نظر داشت که رقابت برای دریافت پذیرش در این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این مسئله سبب شده است تا علاقمندان به تحصیل در نروژ برای ورود به رشته ای مانند انیمیشن، به ریز نمرات، مدرک زبان و معدل قوی نیاز داشته باشند.

یکی از مزیت های انتخاب نروژ برای تحصیل در رشته انیمیشن آن است که فرد قادر خواهد بود تا دوره تحصیلی خود در تحصیلات تکمیلی را به زبان انگلیسی پشت سر بگذارد ولی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این رشته، تسلط به زبان نروژی یک ضرورت به حساب می آید. باید در نظر داشت که در حال حاضر، مدرک زبان یکی از مهم ترین مدارکی است که می تواند در دریافت ویزای تحصیلی نروژ اثرگذار باشد.

معرفی دانشگاه های برتر رشته انیمیشن در نروژ

کشورهای اروپایی رتبه های بسیار خوبی در رشته های مرتبط با علوم کامپیوتر به دست آورده اند و رشته انیمیشن نیز یکی از همین زیرشاخه ها است. با این وجود نروژ تعداد اندکی دانشگاه برای ارائه این رشته در اختیار دارد و از نظر علمی نیز نمی توان آن ها را در رقابت با بهترین دانشگاه های جهان دانست. برخی از مهم ترین دانشگاه های کشور نروژ برای تحصیل در رشته انیمیشن به شرح زیر هستند.

معرفی دانشگاه های برتر رشته انیمیشن در نروژ

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در نروژ

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل زمانی ارزشمند می شود که دانشجویان باید به هزینه های تحصیل خود نیز رسیدگی کنند. باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر تمامی دانشجویان خارجی این فرصت را خواهند داشت که به صورت کاملا رایگان در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و نیازی به پرداخت هزینه های سنگین تحصیل در کشورهای پیشرفته اروپایی در نروژ نیست.

با این وجود علاقمندان به این کشور باید در نظر داشته باشند که پیش از دریافت ویزای تحصیلی و پس از دریافت پذیرش اولیه، دانشجو موظف است تا مبلغی در حدود 12000€ (یورو) را به حساب دانشگاه واریز کند که در حقیقت این مبلغ بخشی از تمکن مالی او را نشان می دهد. پس از ورود به خاک نروژ تمامی این مبلغ بدون کسورات به حساب دانشجو واریز خواهد شد.

از طرفی این مبلغی است که می توان با آن یک سال در نروژ، زندگی دانشجویی خود را نیز تامین کرد. علاوه بر این دانشجویان در این کشور می توانند به صورت نیمه وقت کار کرده و درآمد خود را برای تامین هزینه های زندگی در این کشور صرف کنند.

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در نروژ

شرایط کار یک انیماتور در نروژ

افرادی که قصد ورود به نروژ را دارند، بهتر می دانند که کار کردن در این کشور راهی است آسان برای دریافت اقامت و تحصیل در این کشور میانبری است برای رسیدن به کار در نروژ. در حال حاضر یک انیماتور در این کشور می تواند 429000NOK (کرون نروژ) در سال درآمد داشته باشد و از این طریق در دسته افرادی قرار گیرد که برای زندگی در نروژ از رفاه نسبی برخوردار هستند. با این حال باید آگاه بود که صنعت انیمیشن در این کشور چندان فعال نیست و این مسئله می تواند کاریابی در این کشور را دشوار سازد. برای کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با مهاجرت به بهترین کشورهای جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *