ویزای تحصیلی

رشته انیمیشن در هنگ کنگ

بدون هیچ گونه شک و تردید می توان گفت که تحصیل رشته انیمیشن در هنگ کنگ یکی از ارزشمندترین دوره های آموزشی در آسیا است. در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که هنگ کنگ یکی از کشورهای گران قیمت در آسیا است که از نظر کیفیت آموزش در سطح بسیار عالی قرار دارد. در چنین شرایطی می توان به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر افراد کمی می توانند هنگ کنگ را برای تحصیل خود انتخاب کنند چراکه تمکن مالی بالا یکی از اولویت هایی است که تحصیل در این کشور به همراه دارد. با این وجود می توان گفت که همان تعداد اندک دانشگاه های این کشور برای تحصیل در بالاترین سطح کفایت می کند و انتخاب این کشور گامی اساسی برای ورود به بهترین بازارهای کار جهانی به حساب می آید.

صنعت انیمیشن در آسیای شرقی یکی از صنایع پیش رو به حساب می آید و به همین دلیل است که می توان انتظار داشت تعداد زیادی از افراد علاقمند به این رشته کشورهای شرقی آسیا را برای تحصیل خود انتخاب کنند. هنگ کنگ نیز با وجود در اختیار داشتن تعداد اندکی دانشگاه، توانسته رتبه های خوبی در سطح بین المللی به دست آورد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته انیمیشن در هنگ کنگ پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته انیمیشن در هنگ کنگ چیست؟
  • آیا هنگ کنگ دانشگاه های با کیفیتی برای تحصیل در این رشته در اختیار دارد؟
  • هزینه تحصیل رشته انیمیشن در هنگ کنگ چقدر است؟
  • شرایط رسیدن به کار در حوزه انیمیشن در این کشور چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در هنگ کنگ

باید به این نکته اشاره داشت که هنگ کنگ یکی از قوی ترین کشورهای آسیایی برای تحصیل در رشته انیمیشن است و رتبه دانشگاه های این کشور به خوبی این مسئله را اثبات می کند. یکی از مزیت های انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی آن است که دانشجویان می توانند با آسودگی خاطر در هنگ کنگ به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند و نیازی به آموختن زبان چینی برای تحصیل در این کشور نیست.

دانشگاه های هنگ کنگ، رشته انیمیشن را در مقطع لیسانس در یک دوره 4 ساله ارائه می کنند و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور باید برای تحصیل 2 ساله برنامه ریزی کرد. محدودیت های کمی برای تحصیل در رشته انیمیشن در این کشور وجود دارد و با وجود این که تحصیل در این کشور با کیفیت بالا انجام می شود، نیازی به شرکت در آزمون های ورودی برای تحصیل در این کشور نیست.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته انیمیشن در هنگ کنگ

در هنگ کنگ دانشگاه های انگشت شماری وجود دارد اما همین دانشگاه ها توانسته اند در سطح بین المللی جایگاه بسیار مناسبی را اختیار کنند و به همین دلیل است که مهاجرت به هنگ کنگ یک روش مهاجرتی ارزشمند به حساب می آید. دانشگاه های این کشور در رشته انیمیشن توانسته اند در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گیرند و همین مسئله نیاز به ارائه رزومه قوی در این رشته را به شدت افزایش داده است. مهم ترین دانشگاه های هنگ کنگ برای تحصیل در رشته انیمیشن عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های هنگ کنگ برای تحصیل در رشته انیمیشن

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در هنگ کنگ

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، دانشگاه های هنگ کنگ شهریه نسبتا زیادی از دانشجویان خارجی دریافت می کنند و به همین دلیل است که نمی توان انتظار داشت تا افراد زیادی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. در حال حاضر شانس دریافت بورسیه تحصیلی در هنگ کنگ تنها در اختیار دانشجویان مقطع دکترا قرار دارد و به همین دلیل دانشجویان باید برنامه ریزی دقیقی برای تحصیل در این کشور داشته باشند.

متوسط هزینه تحصیل رشته انیمیشن در این کشور برای دانشجویان خارجی در حدود 12300$ تا 18900$ (دلار) در سال است و دانشجویان برای این که بتوانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند، به حدود 6500$ (دلار) دیگر نیاز خواهند داشت. با توجه به اینکه کار ضمن تحصیل در این کشور ممنوع است، می توان گفت که هنگ کنگ در دسته کشورهای گران قیمت برای تحصیل در خارج از کشور قرار دارد.

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در هنگ کنگ

شرایط کار یک انیماتور در هنگ کنگ

باید به این نکته اشاره داشت که کار در هنگ کنگ می تواند منجر به اقامت در این کشور سرمایه دار شود ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر رسیدن به کار در این کشور بسیار دشوار است و تحصیل در آن می تواند امید برای یافتن کار را افزایش دهد. به طور متوسط می توان گفت که یک انیماتور در این کشور 25600$ (دلار هنگ کنگ) در ماه درآمد کسب می کند که یک درآمد سطح متوسط در این کشور به حساب می آید.

مقطع کارشناسی در رشته انیمیشن در هنگ کنگ

یکی از متداول ترین دوره ها برای تحصیل در هنگ کنگ در رشته پویانمایی، مقطع کارشناسی این رشته تحصیلی است. مدرک کارشناسی در انیمیشن متخصصان را برای صنایع انیمیشن سازی بازی و فیلم آماده می کند. البته لازم به ذکر است که، یک دانشجوی کارشناسی در رشته انیمیشن می تواند طرح هایی از معماری و اشیاء صنعتی را ایجاد کند. همچنین موضوعاتی که فارغ التحصیلان دانشگاه انیمیشن با آن سر و کار دارند شامل طراحی انیمیشن، جلوه های ویژه با استفاده از نرم افزارهای خاص و تصویرسازی به همراه طراحی وب می باشد. علاوه بر این، دوره هایی که دانشجویان مقطع کارشناسی انیمیشن در هنگ کنگ مطالعه می کنند عبارتند از:

دوره های دانشجویان مقطع کارشناسی انیمیشن در هنگ کنگدر صورتی که در جستجوی بهترین مقصد برای تحصیل خود هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات متداول در باب رشته پویانمایی در هنگ کنگ

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • آیا برای تحصیل رشته انیمیشن در هنگ کنگ به مجوز اقامت این کشور نیاز داریم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی پس از پذیرش در رشته انیمیشن در هنگ کنگ، باید برای دریافت مجوز اقامت تحصیلی این کشور اقدام نمایند.
  • شرایط پذیرش دانشگاه ها برای تحصیل رشته انیمیشن در هنگ کنگ چگونه است؟ شرایط پذیرش دانشگاه های هنگ کنگ به نسبت اغلب کشورهای آسیایی مدرن بسیار ساده تر می باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *