ویزای تحصیلی

رشته انیمیشن در چک

رشته انیمیشن در چک

تحصیل رشته انیمیشن در چک را می توان به عنوان یکی از سکوی پرتاب های مهم برای زندگی در قلب اروپا در سال 2023 معرفی کرد. جمهوری چک یکی از پیشرفته ترین کشورهای منطقه اروپای مرکزی است و به همین دلیل است که جمعیت قابل توجهی این کشور را برای مهاجرت خود انتخاب می کنند. در سال های اخیر مهاجران کمی از ایران به سمت چک روانه شده اند اما باید به این نکته توجه داشت که دانشگاه های این کشور از نظر کیفی به ویژه در رشته ای مانند انیمیشن کیفیت بسیار مناسبی دارند و افراد می توانند با انتخاب آن ها به عنوان مقصد تحصیلی خود، شرایط مناسبی را برای رسیدن به بهترین جایگاه های شغلی در اروپا برای خود رقم بزنند.

رشته انیمیشن یکی از رشته های مرتبط با علوم کامپیوتر است که ارتباط مستقیم با گروه هنر دارد و به همین دلیل آن را میان رشته ای می خوانند. دانشجویان برای تحصیل در این رشته در سراسر جهان با محدودیت های زیادی روبرو هستند چراکه دانشگاه های کمی این رشته را در سطح تحصیلات تکمیلی ارائه می کنند و به همین دلیل است که آن ها نیاز به جستجوی بسیار زیادی برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی خود خواهند داشت. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته انیمیشن در جمهوری چک پرداخته اند و به ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد پاسخ خواهند گفت.

  • شرایط تحصیل رشته انیمیشن در چک چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته انیمیشن کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته انیمیشن در این کشور چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در حوزه انیمیشن در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در جمهوری چک

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در جمهوری چک

هر فرد باید با توجه به شرایطی که رزومه و پاسپورت او در اختیار دارد، اقدام به انتخاب کشور مقصد خود برای تحصیل نماید و جمهوری چک یکی از کشورهایی است که برای بسیاری از افراد از درجه اهمیت نسبتا بالایی برخوردار است. باید در نظر داشت که افراد کمی از ایران برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند و این مسئله برای بسیاری از افراد می تواند یک ارزش باشد.

رشته انیمیشن در جمهوری چک در یک دوره 4 ساله در مقطع کارشناسی ارائه می شود و دانشجویان می توانند در دوره اول تحصیلات تکمیلی، در مقطع کارشناسی ارشد، نیز یک دوره 2 ساله در این رشته را سپری کنند. دوره دکترای این رشته که در دانشگاه های محدودی ارائه می شود، یک دوره 3 ساله است. دانشجویان خارجی می توانند دوره انیمیشن را به زبان انگلیسی پشت سر بگذارند و مدرک زبان آن ها نیز یکی از مدارک مهم اخذ ویزای تحصیلی جمهوری چک است.

بهترین دانشگاه های رشته انیمیشن در چک

جمهوری چک دانشگاه های با کیفیت زیادی را در خود جای داده است و نگاهی به جایگاه دانشگاه های این کشور در رشته انیمیشن به خوبی نشان دهنده این ادعا است. افرادی که قصد تحصیل با کیفیت در خارج از کشور را دارند، به راحتی و با آسودگی خاطر می توانند این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته انیمیشن در جمهوری چک عبارتند از:

بهترین دانشگاه های رشته انیمیشن در چک

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در جمهوری چک

یکی از امتیازهای تحصیل در جمهوری چک آن است که دانشگاه های دولتی این کشور شهریه های نسبتا کمی را برای تحصیل دانشجویان خارجی در نظر گرفته اند و به همین دلیل نمی توان خاک این کشور را به راحتی از جمع گزینه های خود برای تحصیل خارج کرد. مهاجرت به چک برای تحصیل می تواند بسیار ارزشمند باشد ولی باید به این نکته توجه داشت که این کشور از مالی نیز می تواند یک امتیاز باشد.

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در دانشگاه های دولتی این کشور بین 2600€ تا 4200€ (یورو) در سال است اما تحصیل در دانشگاه های خصوصی آن ممکن است تا 18000€ (یورو) در سال نیز هزینه داشته باشد. دانشجویان در چک شانس زیادی برای دریافت بورسیه تحصیلی نخواهند داشت و این مسئله می تواند از نظر مالی شرایط زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال فرصت کار ضمن تحصیل در جمهوری چک یک شانس خوب برای تامین هزینه های زندگی در این کشور است.

شرایط کار یک انیماتور در چک

افرادی که قصد کار کردن در جمهوری چک را دارند، به راحتی می توانند از تحصیل در این کشور به عنوان یک میانبر استفاده کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر انیماتورها در جمهوری چک جایگاه عالی برای کار ندارند اما می توانند به طور متوسط 42600CZK (کرون چک) در ماه درآمد کسب کنند و این مقدار برای زندگی در این کشور کافی به نظر می رسد اما در دسته درامدهای عالی به حساب نمی آید. در صورتی که در جستجوی بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *