ویزای تحصیلی

رشته انیمیشن در گرجستان

رشته انیمیشن در گرجستان

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در گرجستان به گونه ای است که نمی توان به راحتی آن را به بسیاری از علاقمندان این رشته معرفی کرد. محدودیت های کمی برای تحصیل در رشته های مختلف در گرجستان وجود دارد اما با توجه به شرایط اقامتی که در این کشور وجود دارد، می توان گفت که انتخاب گرجستان به عنوان مقصد تحصیلی نمی تواند چندان مناسب باشد. در حال حاضر یکی از معضلات بزرگی که برخی از افراد با آن روبرو هستند، پیدا کردن دانشگاهی است که با رزومه تحصیلی آن ها سازگاری داشته باشد و با توجه به محدودیت هایی که تحصیل در گرجستان به همراه دارد، می توان گفت که انتخاب این کشور، مسیر مهاجرت را بسیار دشوارتر می کند.

در حال حاضر گرجستان یکی از کشورهایی است که به شدت مورد توجه ایرانیان قرار دارد ولی دولت این کشور محدودیت های دریافت ویزا را برای آن ها در نظر گرفته است و به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می شود تا کشورهای دیگری را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند که اولا هزینه های کمتری را دربر دارند و در نهایت شرایط دریافت اقامت آن ها پس از تحصیل مناسب تر است. در حال حاضر و به منظور آشنایی بیشتر با شرایطی که در این کشور حکم فرما است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته انیمیشن در گرجستان پرداخته اند تا کلید راه علاقمندان باشد.

  • شرایط تحصیل رشته انیمیشن در گرجستان چگونه است؟
  • هزینه تحصیل رشته انیمیشن در این کشور چقدر است؟
  • آیا گرجستان مقصد مناسبی برای تحصیل رشته انیمیشن است؟
  • فرایند رسیدن به کار پس از تحصیل در گرجستان در حوزه انیمیشن چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در گرجستان

باید به این نکته اشاره کرد که گرجستان یکی از کشورهایی است که از نظر مسافت، فاصله کمی با ایران دارد و بسیاری از افراد به این دلیل که آمد و شد خود به این کشور را ساده می انگارانند، به فرزندان خود توصیه می کنند تا گرجستان را برای تحصیل انتخاب کنند و این در حالی است که ویزای تحصیلی گرجستان اعتبار چندان زیادی ندارد و از همه مهم تر آن که دانشگاه های این کشور به ندرت در رتبه بندی های جهانی دیده می شوند.

در رشته انیمیشن، اثری از نام دانشگاه های گرجستان در بین 1100 دانشگاه برتر جهان در این رشته دیده نمی شود و این مسئله ای است که پیش از مهاجرت به این کشور باید به آن توجه داشت. با همه این تفاسیر، یکی از امتیازاتی که تحصیل انیمیشن در گرجستان به همراه دارد آن است که دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند و نیازی به یادگیری زبان گرجی نخواهند داشت.

در حال حاضر دانشگاه های گرجستان از نظر کیفیت سطح پایین تری از دانشگاه های ایران دارند و این مسئله باید مورد توجه علاقمندان به تحصیل در رشته های مختلف باشد. از طرف دیگر باید به علاقمندان تحصیل در رشته انیمیشن اطلاع داد که این رشته تنها در مقطع کارشناسی در گرجستان ارائه می شود و این یک امتیاز منفی دیگر در انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی است.

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در گرجستان

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در گرجستان

همان طور که گفته شد، کیفیت آموزش در رشته انیمیشن در گرجستان چندان مناسب نیست اما افرادی که این کور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید هزینه های نسبتا زیادی را برای تحصیل در این کشور بپردازند. اولا که شانس دریافت بورسیه تحصیل در این کشور در کمترین مقدار خود قرار دارد به گونه ای که در اکثر دانشگاه های این کشور، فرصتی برای درخواست بورسیه تحصیلی در اختیار دانشجویان خارجی قرار نمی گیرد. در مرحله دوم نیز شرایط کار دانشجویی در این کشور است که با توجه به نرخ بسیار بالای بیکاری در این کشور، می توان گفت رسیدن به کار برای دانشجویان در سطح غیر ممکن قرار دارد و تنها افرادی می توانند در این کشور کار کنند که زبان گرجی را یاد گرفته باشند. در چنین شرایطی است که مهاجرت به گرجستان برای تحصیل هزینه بالایی دارد.

هزینه های تحصیل یک دانشجوی خارجی در رشته انیمیشن برای یک سال تحصیل و بدون در نظر گرفتن کمک هزینه های مالی، به شرح زیر است.

هزینه تحصیل رشته انیمیشن در گرجستان

شرایط کار یک انیماتور در گرجستان

نرخ بالای بیکاری در گرجستان، شرایط زندگی در این کشور پس از تحصیل را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و بسیاری از افراد پس از دریافت مدرک تحصیلی خود ناچار می شوند تا این کشور را ترک کنند. در حال حاضر شرایط برای کار در حوزه انیمیشن در گرجستان بسیار دشوار تر است و دانشجویان باید پیش از ورود به بازار کار، تسلط کامل به زبان گرجی را به عنوان یک پیش شرط اولیه در اختیار داشته باشند. متوسط درآمد یک انیماتور در این کشور نیز 2460GEL (لاری) است که درآمد سطح بالایی به حساب نمی آید. در صورتی که در جستجوی بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *