ویزای تحصیلی

رشته اورولوژی در آمریکا

رشته اورولوژی در آمریکا

تحصیل رشته اورولوژی در آمریکا به دلیل کیفیت بالایی که در این کشور به همراه دارد می تواند یک امتیاز بزرگ برای بسیاری از افراد باشد. در حالا حاضر باید به این نکته اشاره داشت که آمریکا یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در جهان به ویژه در رشته های مرتبط با علوم پزشکی است و افرادی که این رشته ها را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند امید داشته باشند که در آینده به شرایط بسیار ایده آلی در بازار کار خواهند رسید و می توانند رزومه ای در اختیار داشته باشند که از نظر کیفیت در بالاترین سطح قرار دارد.

رشته اورولوژی یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی در گروه علوم پزشکی است و به همین دلیل می توان آن را در جمع بهترین ها قرار داد. باید در نظر داشت که در حال حاضر دانشگاه های آمریکا در این رشته بهترین شرایط را در اختیار دارند و دانشجویان می توانند بهترین فرایند را برای تحصیل در این کشور سپری کنند. شانس دریافت بورسیه های تحصیلی و همچنین بهترین دانشگاه های این رشته، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را بر آن داشته است تا در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته اورولوژی در آمریکا بپردازند.

  • شرایط تحصیل رشته اورولوژی در آمریکا چگونه است؟
  • آیا دانشگاه های رشته اورولوژی در آمریکا از کیفیت بالایی برخوردار هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته اورولوژی در این کشور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در خارج از کشور برای دانشجویان خارجی چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته اورولوژی در آمریکا

افرادی که آمریکا را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که در بهترین دانشگاه های جهان به ادامه تحصیل مشغول شوند. دانشگاه های آمریکا در رتبه بندی های جهانی بهترین جایگاه های ممکن را به دست آورنده اند و این نکته ای است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. کلا برای پذیرش در این رشته شما بایستی به یکی از دانشکده های پزشکی اوستئوپاتیک یا آلوپاتیک در آمریکا درخواست دهید.

برای این منظور نیز تامین شرایط زیر الزامی است:

شرایط تحصیل رشته اورولوژی در آمریکا

معمولا دانشکده های پزشکی اوستئوپاتیک آمریکا به فارغ التحصیلان رشته اورولوژی مدرک D.O. degree و دانشکده های پزشکی آلوپاتیک مدرک M.D. degree اعطاء می کنند. همچنین خود برنامه اورولوژی در دانشکده های پزشکی آمریکا به دو بخش زیر تقسیم می شود:

  • 2 سال اول: مباحث مربوط به علوم پایه پزشکی
  • 2 سال بعدی: یادگیری عملی شیوه های درمانی و نیز کسب مهارت ها و تکنیک های کلینیکی

نکته آخر اینکه کلیه دانشجویان رشته اورلوژی در طی دوره تحصیلی اشان بایستی مهیای گذراندن دو آزمون بورد مهم باشند. در این زمینه آزمون های USMLE مرحله 1 و 2 برای دانشجویان آلوپاتیک و آزمون COMPLEX سطح 1 و 2 نیز برای دانشجویان اوستئوپاتیک الزامی است.

شرایط تحصیل رشته اورولوژی در آمریکا

برنامه اورولوژی در آمریکا چند سال طول می کشد؟

تبدیل شدن به اورولوژیست در آمریکا در حدود 13 ساله طول خواهد کشید و این در حالی است که صرف تحصیل رشته اورولوژی در این کشور 4 تا 5 ساله به طول خواهد انجامید. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا در رشته اورولوژی حتما باید مدرک پزشکی در اختیار داشته باشند و به افراد توصیه می شود تا با یک برنامه ریزی بلند مدت، تحصیل پزشکی در آمریکا را برای خود انتخاب کنند تا چالش های معادلسازی را به حداقل برسانند.

ضمنا کل مسیر تحصیلی دانشجویان رشته اورولوژی در آمریکا از قرار زیر است:

  • 4 سال تحصیلات لیسانس
  • 4 سال مدیکال اسکول یا همان دوره لیسانس اورولوژی
  • 5 سال برنامه رزیدنسی اورلوژی
  • 1 تا 3 سال دوره آموزش زیر تخصصی

معرفی دانشگاه های برتر رشته اورولوژی در آمریکا

تردیدی وجود ندارد که آمریکا بهترین کشور جهان برای تحصیل در رشته اورولوژی است و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند به رزومه های قدرتمندی نیاز خواهند داشت. بیش از 10% از دانشگاه های جهان در رشته اورولوژی در آمریکا واقع شده اند و این مسئله نشان از قدرت علمی این کشور در رشته اورولوژی دارد. هر 15 دانشگاه برتر جهان در رشته اورولوژی در کشور آمریکا قرار دارند و به همین دلیل است که دریافت پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور به سادگی ممکن نمی شود.

5 دانشگاه برتر رشته اورولوژی در جهان که همگی در آمریکا وجود قرار دارند به شرح زیر است.

معرفی دانشگاه های برتر رشته اورولوژی در آمریکا

هزینه های تحصیل رشته اورولوژی در آمریکا

افرادی که آمریکا را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند که در این کشور بورسیه های تحصیلی بسیار متنوع و البته کمک هزینه های مالی زیادی وجود دارد که دانشجویان برای تحصیل خود می توانند از آن ها استفاده کنند. از طرف دیگر امکان کار ضمن تحصیل در شرایط خاص نیز در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و به همین دلیل در مجموع شرایط از نظر مالی برای دانشجویان فراهم است.

در حال حاضر شهریه دانشجویان در رشته اورولوژی برای تحصیل در آمریکا بسته به دانشگاه مربوطه در حدود 25000$ تا 45000$ (دلار) در سال متغیر است و دانشجویان برای گذران زندگی در این کشور نیز به حدود 10000 الی 18000$ (دلار) دیگر نیز نیاز خواهند داشت تا بتوانند همه هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور را به صورت تنها پرداخت کنند. در صورتی که فرد به همراه خانواده خود مهاجرت کند باید هزینه های بیشتری را برای زندگی در این کشور پرداخت کنند.

شرایط کار یک اورولوژیست در آمریکا

افرادی که در آمریکا تحصیل کرده باشند می توانند در این کشور به عنوان نیروی کار مشغول به کار شوند. در چنین شرایطی می توان گفت که مهاجرت به آمریکا برای تحصیل از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بر طبق آخرین آمار مربوط به 27 نوامبر سال 2023 متوسط درآمد یک اورولوژیست در آمریکا در حدود416020$ (دلار) در سال است که به نسبت بسیاری از مشاغل در این کشور بالاتر است و بدیهی است که یک متخصص پزشکی در این کشور از سطح درآمدی عالی برخوردار باشد.

در ضمن رنج درآمدی متخصصان اورولوژی در آمریکا نیز بین $365090 الی $485200 (دلار) متغیر است:

رنج درآمدی اورولوژیست ها در آمریکا

در صورتی که شما نیز در جسجوی بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته اورولوژی در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته اورولوژی در آمریکا به مه ترین سوالات شما پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته اورولوژی در آمریکا چگونه است؟ در حال حاضر شهریه دانشجویان در رشته اورولوژی برای تحصیل در آمریکا بسته به دانشگاه مربوطه در حدود 25000$ تا 45000$ (دلار) در سال متغیر است و دانشجویان برای گذران زندگی در این کشور نیز به حدود 10000 الی 18000$ (دلار) دیگر نیز نیاز خواهند داشت تا بتوانند همه هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور را به صورت تنها پرداخت کنند. در صورتی که فرد به همراه خانواده خود مهاجرت کند باید هزینه های بیشتری را برای زندگی در این کشور پرداخت کنند.
  • شرایط تحصیل رشته اورولوژی در آمریکا چگونه است؟ افرادی که آمریکا را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که در بهترین دانشگاه های جهان به ادامه تحصیل مشغول شوند. دانشگاه های آمریکا در رتبه بندی های جهانی بهترین جایگاه های ممکن را به دست آورنده اند و این نکته ای است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. کلا برای پذیرش در این رشته شما بایستی به یکی از دانشکده های پزشکی اوستئوپاتیک یا آلوپاتیک در آمریکا درخواست دهید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *