ویزای تحصیلی

رشته اورولوژی در اسلوونی

رشته اورولوژی در اسلوونی

برای تحصیل رشته اورولوژی در اسلوونی دانشگاه های بسیار محدودی وجود دارد و این یک محدودیت جدی برای علاقمندان به این رشته است. باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر افرادی که اسلوونی را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، با چالش های مالی روبرو نخواهند شد و مهم ترین مشکلی که در رابطه با تحصیل در این کشور وجود دارد، انتخاب دانشگاهی است که فرد آن را برای تحصیل انتخاب می کند. باید در نظر داشت که اسلوونی به همین دلیل است که با وجود هزینه های کم تحصیل، کم تر مورد توجه قرار گرفته است و نمی توان آن را به بسیاری از افراد به عنوان مقصد تحصیلی معرفی کرد.

در سوی دیگر باید به رشته اورولوژی به عنوان یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی اشاره داشت که در حال حاضر یکی از مشاغل مورد نیاز در بسیاری از کشورهای جهان است. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید پیش زمینه های بسیار مناسبی در اختیار داشته باشند و به همین دلیل است که نمی توان انتظار داشت که دانشجویان این کشور را به راحتی برای تحصیل خود انتخاب کنند. در حال حاضر مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته اورولوژی در اسلوونی پرداخته اند تا علاقمندان به این کشور و رشته بتوانند با آگاهی در این مسیر گام بردارند.

  • شرایط تحصیل رشته اورولوژی در اسلوونی چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های اسلوونی برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • آیا می توان از اسلوونی به عنوان مقصد ارزان قیمت برای تحصیل اورولوژی یاد کرد؟
  • فرایند رسیدن به کار در رشته اورولوژی در اسلوونی چگونه انجام می شود؟

شرایط تحصیل رشته اورولوژی در اسلوونی

اسلوونی یکی از کشورهای حوزه شنگن است که کمتر کسی به آن به عنوان مقصد تحصیلی توجه دارد. دانشگاه های اندکی در این کشور وجود دارد و این دانشگاه ها در اکثر رشته های تحصیلی، مورد تایید عموم نیستند. یکی از مهم ترین دلایل این مسئله آن است که رتبه بندی های جهانی این دانشگاه ها را در دسته دانشگاه های برتر جهان قرار نداده اند و نمی توان انتظار داشت که در آینده نزدیک نیز نام آن ها دیده شود. در رشته اورولوژی نیز شرایط مشابهی وجود دارد.

برای تحصیل رشته اورولوژی در اسلوونی، دانشجویان باید در مرحله اول در رشته پزشکی مدرک پزشکی خود را دریافت کنند و در دوره کارآموزی پس از تحصیل نیز شرکت کرده باشند. دومین قدم شرکت در دوره فلوشیپ است و سپس ورود به دانشگاه برای ادامه تحصیل در رشته اورولوژی. دانشجویان برای تحصیل در اسلوونی می توانند به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل بپردازند و این یکی از امتیازهایی است که مهاجرت به اسلوونی می تواند به همراه داشته باشد.

طول دوره تحصیل رشته اورولوژی در اسلوونی نیز 5 ساله است و دانشجویان برای اینکه بتوانند مدرک تحصیلی خود در این رشته را دریافت کنند، باید از ابتدای شروع تحصیلات دانشگاهی خود، در حدود 13 سال به ادامه تحصیل بپردازند تا واجد شرایط دریافت مدرک تخصص خود در رشته اورولوژی شوند.

شرایط تحصیل رشته اورولوژی در اسلوونی

هزینه تحصیل رشته اورولوژی در اسلوونی

باید در نظر داشت که در حال حاضر اسلوونی یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل است و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، به راحتی می توانند خود را از دغدغه های مالی در کشورهای بزرگ جهان دور کنند. به طور کلی می توان اسلوونی را در سطح جهانی نیز در دسته کشورهای نسبتا ارزان قیمت برای تحصیل معرفی کرد.

دانشجویان در اسلوونی به ندرت به بورسیه های تحصیلی دسترسی خواهند داشت اما فرصت کار ضمن تحصیل برای آن ها مناسب است تا بتوانند هزینه های زندگی خود در این کشور را جبران کنند و بخش قابل توجهی از هزینه های خود را بکاهند.

در گراف زیر به طور متوسط مشخص شده است که دانشجویان برای تحصیل در رشته اورولوژی به چه بودجه ای برای پرداخت هزینه های زندگی خود نیاز خواهند داشت.

هزینه یکسال زندگی و تحصیل رشته اورولوژی در اسلوونی

شرایط کار یک اورولوژیست در اسلوونی

بعد از دریافت مدرک تحصیلی در کشور اسلوونی، فرد این اجازه را پیدا می کند که در این کشور به جستجوی کار بپردازد و شغل مورد نظر خود را نیز پیدا کند. در حال حاضر دانشگاه های اسلوونی جایگاه مناسبی برای تبدیل شدن به استاد دانشگاه هستند اما بازار کار این کشور نیز آماده پذیرایی از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر جهان است. باید در نظر داشت که در حال حاضر یک اورولوژیست در این کشور می تواند در حدود 6740€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشد و این مبلغی قابل توجه برای افرادی است که قصد زندگی در این کشور را دارند.

با توجه به این که اسلوونی یکی از کشورهای عضو حوزه شنگن است، می توان گفت که اقامت آن از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دانشجویان می توانند با تحصیل در این کشور به این اقامت نیز دست پیدا کنند. در صورتی که در جستجوی بهترین مسیرهای مهاجرت هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *