ویزای تحصیلی

رشته اورولوژی در امارات

رشته اورولوژی در امارات

برای تحصیل رشته اورولوژی در امارات نیاز به دامنه وسیعی از عدله است چراکه کیفیت آموزش در این کشور چندان مناسب نیست. یکی از مهم ترین نکاتی که دانشجویان پیش از دریافت پذیرش از دانشگاه های خارجی باید به آن توجه ویژه داشته باشند، کیفیت و سطح علمی دانشگاهی است که قصد پذیرش از آن را دارند. برخی از دانشگاه های جهان در رشته ای خاص زبان زد خاص و عام هستند در حالی که در رشته های دیگر نتوانسته اند رتبه مناسبی به دست آورند. این مسئله سبب می شود که توجه به جزئیات تحصیل در یک دانشگاه نیز از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. حال باید به این نکته توجه کرد که تحصیل در امارات شرایط متفاوتی دارد و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، معمولا فرایند دیگری را طی می کنند.

رشته اورولوژی یکی از رشته های مهم در علم پزشکی است که با کیفیت بسیار بالایی در کشورهای غربی و شرقی ارائه می شود اما در این کشور از کیفیت پایینی برخوردار شده است به طوری که در رتبه بندی های جهانی نامی از دانشگاه های اماراتی دیده نمی شود و این مسئله می تواند آینده کاری بسیاری از افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد. در همین راستا و به منظور آگاهی بیشتر علاقمندان به این رشته، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته اورولوژی در امارات پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته اورولوژی در امارات چیست؟
  • آیا دانشگاه های امارات در رتبه بندی های جهانی جایگاه مناسبی دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته اورولوژی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در امارات، در همین کشور به کار مشغول شد؟

شرایط دریافت پذیرش رشته اورولوژی در امارات

علاقمندان به رشته اورولوژی، دانشگاه های متعددی را در سطح جهان در اختیار خواهند داشت تا بتوانند پذیرش تحصیلی خود را در بهترین شرایط ممکن به دست آورند ولی باید به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر امارات یکی از کشورهای ضعیف جهان در رشته اورولوژی شناخته می شود چراکه نامی از دانشگاه های آن در رتبه بندی های جهانی دیده نشده است و این موضوعی است که می تواند آینده کاری دانشجویان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

رشته اورولوژی یکی از رشته های تخصص پزشکی است و افرادی که در دانشگاه های اماراتی تحصیل کرده باشند این فرصت را خواهند داشت که بدون نیاز به شرکت در آزمون های سخت ورودی، پذیرش اولیه خود را به دست آورند. شرط اولیه دریافت پذیرش در این رشته آن است که دانشجویان باید مدرک پزشکی خود را در اختیار داشته باشند و دوره فلوشیپ را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

یکی از امتیازهای مهاجرت به امارات برای تحصیل در رشته اورولوژی آن است که دانشجویان در این کشور امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را خواهند داشت و نیازی به یادگیری زبان عربی نخواهد بود. از طرفی باید به این نکته نیز اشاره داشت که دانشجویان برای تحصیل در رشته اورولوژی، باید حداقل 4 سال در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و این مسئله ای است که باید در برنامه ریزی های دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.

شرایط دریافت پذیرش رشته اورولوژی در امارات

هزینه تحصیل رشته اورولوژی در امارات

باید به این نکته اشاره کرد که امارت یکی از گران ترین کشورهای جهان برای تحصیل به حساب می آید و زمانی که صحبت از رشته های مرتبط با علوم پزشکی در میان باشد، این هزینه ها به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند. دانشجویان برای تحصیل رشته اورولوژی در امارات باید مراحل پیوسته ای را سپری کنند و هر یک از این مراحل نیاز به پرداخت هزینه های مجزا دارد. در ادامه هزینه هایی که از آن ها یاد می شود، صرفا هزینه های تحصیل (شهریه) و هزینه های زندگی روزمره در امارات در طول دوره تحصیل است.

هزینه یکساله زندگی و تحصیل رشته اورولوژی در امارات

دانشجویان خارجی در امارات دسترسی به بورسیه های تحصیلی در این کشور نخواهند داشت و از طرفی امکان کار کردن در این کشور را نیز نخواهند داشت و این مسئله می تواند برای آن ها یک چالش شدید برای تامین هزینه های زندگی در این کشور ایجاد کند و امارات را به یکی از گران ترین مقاصد تحصیلی در جهان تبدیل کند و این در حالی است که از نظر علمی این کشور چندان مورد تایید نیست.

شرایط کار یک اورولوژیست در امارت

افرادی که در امارات تحصیل کرده باشند، می توانند در همین کشور به ادامه زندگی و کار مشغول شوند و باید در نظر داشت که آن ها از درآمد بالای 72000AED (درهم امارات) در ماه نیز برخوردار خواهند بود. در حال حاضر کار کردن شهروندان ایرانی در امارات به سختی ممکن می شود و این مسئله ای است که می تواند از نظر حقوقی فرد را به چالش های جدید روبرو کند چراکه امکان بازگشت به ایران برای کار را به دلیل عدم اعتبار مدرک تحصیلی ندارند. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی برای کار و زندگی در خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *